woensdag 18 mei 2022

18 mei 2022


Dag van:
Nu vraag je je natuurlijk af...."was het omschakelen of niet?"...
Nou..... HET WAS OMSCHAKELEN!!!!!....

Natuurlijk slaap je niet direct na zo'n ervaring en na zo'n reis....
Daarbij was Betsy bij thuiskomst verdwenen...
Alles, echt alles zochten we af....
En we vonden haar......buiten dus...
Waarschijnlijk heeft Queen Bengel haar zo het leven zuur gemaakt dat Bets van het balkon is gesprongen....
Dat liep dan wel goed af maar ze durfde niet meer binnen te komen....

Tot vanmorgen....toen was ze de eerste een verslond twee handjes kippenreepjes....

Vanmorgen....dat moment dat je wakker

bent voor de wekker afgaat en je weet dat je maar vijf uurtjes geslapen hebt....hooguit....

Dat moment dat je je aan moet kleden en je spullen weer bij elkaar moet zoeken....
Dat je Willem nog even laat liggen....
Maar ook hij moet vroeg op...
Honden uit het pension halen en dan....

Dat moment dat hij met één van zijn dochters zijn trouwkleding moet gaan kopen....

Met één been nog in Krakau hoor, grapte ik vanmorgen toen ik op de gang bij de briefing stond....iedereen me feliciteerde met mijn verjaardag van die week ervoor en zich daarna vergaapte aan de trouwkaart die ik had opgehangen op ons prikbord in diezelfde gang....


Dat moment dat de kleuters binnenkomen...je zien een je om de nek vliegen...
Sommige heel geheimzinnig iets uit hun tas halen waarschijnlijk met de mededeling van thuis "niet meteen aan de juf geven hoor" ....maar het dan toch niet kunnen laten en glunderend op je afkomen met het beduimelde papiertje dat al half gescheurd is.....
En jij die het dan bij de andere cadeautjes legt waarvan ik niet mag weten dat ze er zijn....

Dat moment dat je je verjaardagsgevoel allang kwijt bent....er mega mooie andere momenten na kwamen maar jezelf herpakt en terugstapt in de tijd van vijf dagen geleden....
Jarige juf....
Bedolven worden onder tekeningen, kleffe kusjes, plakhandjes en cadeautjes....

De dozen chocolade waarvan je knipogend naar je klassenassistente zegt "juf Gaby lust ook graag chocolade, die van we delen"....terwijl je weet dat je zelf geen chocolade lust en alles aan haar zal geven....

Dan dat moment dat de juf gaat trakteren...
Nog de avond.....een kwartier voor winkelsluiting... vóór Krakau snel wat ingekocht voor de zekerheid....
Een zekerheid die nu dus écht zeker is...
En dan die begerige oogjes.... Zal ik snoep of zal ik chips....
En die ene leerling die weet....ach als ik nu dít kies, krijg ik vast van juf straks dat andere....
En hij heeft gelijk....

Na schooltijd nog een SEO analyse

onderzoek samen met de orthopedagoog....

En dan naar huis....
Boodschappen..... koken.....en al die dingen met die je even voor dagen achter je kon laten...
Ik mis het getrappel van paardenhoeven....het gezang voor Oekraïne....de trompet.....onze terrasjes, voor mijn part achter de geraniums....

Willem vol verhalen over de aankoop van trouwkleding....
De ceremoniemeester met honderd vragen....
Mijn haren die ik nu toch echt moet kleuren wil ik over vijf weken niet grijs over de rode loper gaan....

Och ja...mijn leven staat weer op z'n kop....
Maar ik bekijk graag de dingen ondersteboven....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten