maandag 30 mei 2022

30 mei 2022


Dag van:
Daar gaan we dan...
Op naar de laatste loodjes school....
Altijd een hectische, boeiende, onzekere, in de gangen gonzende  periode....
Kinderen testen, alles evalueren wat je het afgelopen jaar aan gewerkt hebt, welke kinderen krijgen we volgend jaar, in welke klas kom ik te staan, met wie ga ik samenwerken....je kunt het zo gek niet bedenken of het moet nog wel even...
Juf de duizendpoot...

Hè duizendpoot....
We werken over het thema kriebelbeestjes....
Tijd vandaag voor de duizendpoot dus....

De moeder van de duizendpoot was

vreselijk ontevreden
Want haar zoontje was zojuist in de sloot gegleden
En als je even rekent
Weet je wat dat betekent
Op zijn hoofd een grote buil
En duizend sokjes vuil !

En natuurlijk Freek in de jungle die zelfs een miljoenpoot vindt...

Daarna nog zelf een duizendpoot maken...
Rondjes plakken en daaronder duizend pootjes tekenen...
Huilende kleuter...."duizend krijg ik nooit af vandaag"....

En verder waagde ik me maar eens aan te verslagen...
Ze kwamen af...
Euforisch gevoel ...
Die kunnen van mijn lijstje af ..


Nog een gezellig positief functioneringsgesprek en mijn schooldag was weer om...
Morgen maar weer eens een vrij dagje...
Grrrrrr.....

Eenmaal thuis en labiele Willem...
Borre heeft perianaal fistels....
Dat is iets zieligs aan je anus...
Nou ja bij een hond dan....
Dat gaat niet over....
Dat kost je een kapitaal aan medicijnen in de maand....
Nu eerst een prednison kuur en dan door met de dure medicijnen...
Tja...je neemt een huisdier en dus dat je je verantwoordelijkheden...ook als ze wat krijgen....
Borre... Willems soulmate... Artrose en perianaal fistels.....whats next....?

En verder heb ik zomaar uit het niets

vandaag genoten van onkruid...
Het schiet nu natuurlijk uit de grond...
Maar niet alles is lelijk...
En daarbij....er groeien ook stokrozen tussen....
Van alle zakjes die ik ervan zaaide is er tenminste weer één stokroos bij...
Nu Willem nog even leren dat hij die dus niet moet wieden.....

En dan denk je 'nu sluit ik mijn blog af want dat we nog even afscheid van de buren namen omdat ze drie weken op vakantie gaan is nou ook niet echt belangrijk '....en wat denk je wat.....


Ik zit op de stoel ...been onder m'n kont.... Ik zie door het grote raam dat de poes naar binnen wil ....
Ik sta op met slaapbeen en al.....
NEEEEEEEE WAMPIE NOOIT DOEN!!!....
Te laat.....
Met een klap lig ik op de grond... M'n kop slaat tegen de tafel en binnen 2 seconden zwelt mijn enkel op als een stinkzwam....
Het steekt.....het klopt....maar het zakt....
En ik weet dat als de pijn zakt....dan valt het mee....
Voorzichtig helpt Willem me overeind en ja hoor....ik kan er op staan.....

Maar de zwelling blijft groeien....
Ijs erop dus....
De buurman, die dacht dat hij van ons af was hahaha wordt gebeld voor drukverband dat wij niet hebben....hij k niet dus.... maar hij heeft wel icepacks.....
Dan dat er maar op.....
Oh oh oh wat heb ik een mazzel gehad.....
Maar wat een sukkel was ik.....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten