zaterdag 7 mei 2022

7 mei 2022


Dag van:
 Verjaardagsfeestje van Willems middelste dochter eerste leg....
Ze is dan wel pas overmorgen jarig maar het weekend kent zich nou eenmaal beter voor feestjes...
Op naar Goirle dus...
Haakwerk mee in de auto want het is nogal een rit....
Nou leent zo'n rit zich niet alleen voor haken ook praten we een meningsverschil van gisteren uit....
Een behoorlijk meningsverschil want soms gaat dat gevoelsmens zijn van Willem zelfs mij een beetje te ver...
Zoiets van "Wampie ik wil die en die ook uitnodigen op de bruiloft....ja ik weet dat ik ze pas drie weken ken maar het voelt zo goed"....
De boom in, de pot op, krijg het heen en weer, opged....., het gebeurt niet...
Ik bedoel...elkaar ruimte geven en mogen zijn wie je bent oké....maar dit niet....!!!!

Enfin na veel vijven en zessen en ook wel

wat zeventjes, snapte hij het dan wel....
De reis kon rustig verder....

Al had ik er vandaag ook voor kunnen kiezen om naakt te gaan tuinieren...
Internationale dag daarvoor...
Ooit bedacht door een naturistenvereniging...American Association for Nude Recreation....
De dag wordt gehouden omdat tuinieren met activiteiten als het onkruid wieden, bezig zijn met planten en snoeien, volgens de initiatiefnemers net zo goed naakt gedaan kunnen worden......
In een AANR-persbericht, gepubliceerd tijdens de zesde jaarlijkse World Naked Gardening Day, werd het naakt tuinieren beschreven als een gezonde praktijk die aan een positief zelfbeeld kan bijdragen.....
Alleen geloof ik niet dat ik nou zo'n positief zelfbeeld overhoud aan dat naakt tuinieren....
Ja, aan dat tuinieren wel maar om dat naakt te doen niet....
Ik moet er ook niet aan denken wat dat nagelborsteltje na afloop voor ellende achterlaat als ik alle aarde wil weg poetsen...
Trouwens het regent vandaag....
Heus geen uitgelezen dag om in je nakie te gaan staan wieden en schoffelen....


Nee dan toch maar de verjaardag...
En een gezellige verjaardag werd het.....leuke nieuwe schoonouders van Willems dochter ontmoet en geanimeerde gesprekken mee gevoerd....
Allebei gepensioneerde fysiotherapeuten en een werkzame zus als huisarts, dan raak je niet uitgepraat....

Blitz voelt zich niet goed...
Weer van die vreemde benauwdheidsaanvallen dus die mocht mee en lag trouw aan mijner zijde....
Het gaat overigens nu weer goed met haar....

Ingewikkelder gaat het met Bengel...

Sinds die vreemde dag, wil ze maar één ding en dat is op mijn stoel liggen...
Daar lag ze dus toen we thuiskwamen...
En ik hoef nog maar een kop koffie te halen, naar de wc te gaan, een bol wol te pakken, of mevrouw ligt er al weer...
Rare dwangmatigheid....of iets met posttraumatisch stress syndroom....
Ik zit nu dus op de bank...tja zo ben ik dan ook wel weer....
Bengel is de koningin...ik haar personeel....

En wat een zegen vanavond...
Willem oefent zijn preek voor morgen en dus is de afstandsbediening van de tv voor mij...
Heel Holland bakt....oké....het is dan wel de finale......maar dan heb ik toch in ieder geval één aflevering van het seizoen gezien...
En ik wil net lekker de muziek op de soundbar aanzetten via Bluetooth of Willem komt alweer beneden...
Tja....en dan gaat toch die sport weer op hè....


Nou ja, ik ben de bank toch zat....
Ik ga vast inchecken bij Ryanair....
Instapkaarten uitprinten en zo...
Je zou toch bijna vergeten dat we vandaag over een week in Krakau zitten...

En laat ik nou ook eens niet te laat mijn bed opzoeken...
Morgen Willems preekdienst begeleiden met een PowerPoint....
Wat kan een snotverkouden mens nog druk zijn in haar vakantie hè....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten