zondag 8 mei 2022

8 mei 2022


Dag van:
 Het is dat ik Willem help in de kerk vandaag want écht anders had ik me gezeteld in een tuinstoel en was er niet meer uitgekomen...
Wat een heerlijke bedrijvigheid rond en in het vogelhuisje....
Voor de vogels bestaat Moederdag helemaal niet...
Geen denken aan ...
Zij en papa zijn veel te druk om hun jongen te voeren...
Jongen die steeds groter worden en steeds meer nodig hebben...
Ze vliegen af en aan...

Maar eerst de kerk dus...

Je zou bijna 'helaas' gezegd hebben ware het niet dat het er erg gezellig was en Willem een weergaloos mooie preek hield...
Het leek wel een lansbrekend verhaal over onderwijs en de ongelijkheid binnen dat onderwijs en de mensheid...
Of eigenlijk niet echt de ongelijkheid maar het feit dat de nadruk zo ligt op prestatie en dan maar op één gebied....de theoretische kant dus...
Geen oog voor creativiteit of sportiviteit en meer van die talenten....
Kortom, het was een vruchtbare ochtend...


Maar nu toch echt naar de vogeltjes...of toch....
Nee, ik ga eerst nog een paar plantjes halen....er staan nog potten leeg....
Nou ja....en dan nog even kijken of er andere snuisterijen voor in de tuin te vinden zijn...
En dat zijn er natuurlijk altijd...
Bij de Action, bij de Kwantum, bij de Jysk....
Met een achterbank vol spullen keer ik dus terug naar huis...
En voor ik het weet heb ik weer torzwarte vingers en vlekken op mijn kleren...
Het zij zo....de tuin knapt er in ieder geval wel van op...
Fleurigheid....

En na hard werken is het altijd nóg fijner

uitrusten....
En vogeltjes kijken...
Bets de poes loert vanuit een hoekje in de stoel van de tuinset...
Sneaky kat...weg jij!!!!!.....
Je gaat geen papa en mama van hongerige kleintjes opeten....jij hebt je eigen bak voer....en kippenreepjes....
Stel je voor....mama op laten eten op moederdag....dat is nog eens zielenmoord....


Willem heeft vandaag waarschijnlijk teveel naar zijn eigen preek geluisterd....
Hij boort een talent aan waarvan hij niet eens wist dat hij hem had....
En had hij nu niet al die leuke bruiloftspulletjes in de schuur laten vallen, waardoor de enveloppen doos stuk viel....dan had hij nog niet geweten dat hij dat talent had...
Maar hij repareert die de doos en is zo

enthousiast dat het lukt, dat hij de kozijnen van de deur ook weet vast te zetten....
Hulde Willem....!!
En weet je wat....ik verwen ons samen vandaag op Indisch eten....
En ik laat het nog bezorgen ook....
Mijn Moederdag kan niet meer stuk....
Geen kind gezien maar toch lekker verwend....

Tenminste.... Ik dacht dat het afgelopen was....
Maar de dag kreeg een staartje....
"Mam ben je thuis?".....
Jaaaaaa...
"Mam ben je in de brievenbus gekeken?"....
Neeeee....tuurlijk niet op zondag....
"Nou kijk dan maar even"....
En daar stond mijn dochterlief nog laat voor de deur en een kaart van zoonlief lag in de brievenbus....op zondag ja...dat kan dus, als je er maar voor betaald....
Moederdag met een gouden randje weer....
Want moeder zijn is toch het mooiste dat je kan gebeuren....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten