zaterdag 28 mei 2022

28 mei 2022


Dag van:
 Nog niks vier weken voor een ..... de..... bruiloft....
Er is nog best veel wat geregeld moet worden...
En kleinigheidje voor de gasten voor als het feest ten einde is en ze weggaan...
Ik dacht dat ik het goed voor elkaar had maar nu blijkt dus dat ze maar een deel naar je toe sturen en je voor de rest zelf moet zorgen....
Dus vul ik PIEP.....en plak ik PIEP.....en zet dan alles in een PIEP....
Ja sorry...verrassing.....

Maar er moet ook een feestmand komen voor mijn klas natuurlijk....
Ik kan ze daar moeilijk zonder feestelijkheden onderaan de trappen van het stadhuis laten staan....
Een feestmand dus....
Dat wordt shoppen.,.


Willem FaceTimed terwijl ik door de Action loop....
Ik heb niet direct door dat het FaceTime is dus hou het ding aan mijn oor...
Merk al snel dat hij op luidspreker staat....wil dat uitzetten...zie zijn gezicht.... En...... TE LAAT.....
"Wil jij ook een paar sexy onderbroeken meenemen schatje als je toch daar bent" galmt het door het gangpad....bij de kinderafdeling dus....
Waar is dat gat in de grond als je er doorheen zou willen zakken?.....
En in je paniek vind je dus ook dat luidsprekerknopje niet hè.....
Terwijl Willem maar door galmt over remsporen en anderszins....

Miskoop van de dag zijn de twee telefoonhouders voor in de auto...
Ze zouden magnetisch moeten zijn....dat zijn ze ook...maar dan voor het gewicht van een paperclip want de mobieltjes ho maar.....
We kunnen ze thuis nog net opvangen voor ze de grond raken....


Ik waag me aan de feestmand....
Alle snoep en bellenblaas in feestelijke zakjes, boekjes los, stickervellen los, chips erin en een leuk kaartje....
Vier vlinderstekers door de mand vlechten en.... KLAAR!!!....

Willem en ik volgen nog een vergeten uitzending van College Tour...met Christine Lagarde...hoofd Europese bank....
Wat een geweldig mens...zo eerlijk en duidelijk....
En voor een eersteklas zakenvrouw te mooi te horen dat ze zegt dat je pas wat kan bereiken als je dat uit en met liefde doet....
Van mij krijgt ze een standbeeld....

Donkere wolken komen trouwens elke keer over...maar geen spat regen komt eruit...
Dat wordt dus weer plantjes en

bloemetjes water geven buiten...terwijl ondertussen een mail van de voorganger binnenkomt...
Weer die bruiloft.... zucht....
Hij wil iets waarbij de mensen in de kerk meer betrokken zijn...
Een aanraak ceremonieel....
Nouuuuuuuu dat......dacht .....ik.....toch.....niet.... hè......
Ik heb geen zin in aanraak gedoe....niet iedereen naar voren om ons heen en dan aangeraakt worden.....
Ik heb al mijn dierbaren lief maar de felicitatie ronde na afloop vind ik wel voldoende aanraakmoment....

Willem en ik bedenken dus zelf wel wat....
En aldus wordt het zo dat wij ons omkeren naar iedereen in de kerk terwijl iedereen ons toezingt op een door Willem en mij gemaakt simpel lied...op de melodie van PIEP......getoond op een scherm....
Leuk toch.....?!?.....


De voorganger is het ermee eens....
Ja duhhhhh.....het blijft wel onze bruiloft hè.....
Nu nog onze eigen dominee Jolande vragen of ze ook wat wil zeggen.....voelt voor mij wel zo vertrouwd.....
En ze zegt gelukkig ook JA.....

Wat zal ik blij zijn als dit allemaal achter de rug is....
Wat komt er nog veel kijken bij zo'n dag....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten