vrijdag 27 mei 2022

27 mei 2022


Dag van:
Nee heus..... Willem heeft het helemaal voor elkaar vanmorgen....
Hij heeft het perfect uitgedacht....
"Ik heb een goed plan" zei hij nog....
Daarom ook, was ik vroeg uit de veren...

Nee heus.... Willem zou de honden om negen uit uitlaten....dan gezellig samen koffie drinken....dan om elf uur naar de kleermaker voor zijn trouwkleding....om twaalf uur zou hij dan terug zijn schatte hij zo in.....en dan samen om twaalf uur meteen naar Duitsland om te tanken en boodschappen te doen....

Ik zeg nog "strak plan Willem".....
Het bleek al snel slechts een plan....
Goed doordacht, beroerd uitgevoerd....

Het moment dat ik dit schrijf is half één 's

middags een hij is net de deur uit om naar de kleermaker te gaan....
En dat alles met de woorden "dat heb ik van jou geleerd.... flexibel omgaan met tijd, en dat vind ik ook zo heerlijk van jou"....
Ja, ja...zo lust ik er nog wel een paar Willem.....complimentjes met inhoud?.....

We waren ook wel heerlijk aan de praat hoor...
Of je kinderlijke verwondering woorden moet geven....en of een woord de verwondering teniet doet...
Bijvoorbeeld....
Een kind loopt in het bos en kijkt vol verwondering naar een boom....
Mooi hè mama....en groot....stevig...sterk...ooooh zo prachtig...
Dat is een boom, zal mama dan zeggen...
En de volgende keer zal het kind eet voorbij lopen en misschien zeggen "ach ja een boom" en achteloos doorlopen.....

Die hele discussie ontstond eigenlijk door mijn laatste vraag in de blog van gisteren...waarom een kind zijn hondje geen vagina mag noemen terwijl mama heel met leerde dat het zo'n keurig woord was....
Na heel wat geharrewar kwamen we op een antwoord.....en ik zeg niet voor niks een, omdat het vast een meerkeuze vraag zou kunnen zijn....
Het woord vagina past bij je lijf maar past niet bij een hondje...
Je noemt je hondje ook geen arm of elleboog.....
Waarop ik dan weer mijn bedenkingen heb want.....sorry hoor....maar hoeveel dierennamen zijn er niet voor een penis en vagina bedacht.... Tijger, poes, boaconstrictor, worm, oester, mossel, python, enz....
Maar goed, laat daar geen verwondering meer over bestaan...


Het is dus niet geheel aan Willem dat zijn tijdsplan in duigen viel....
Als wij immers aan de praat raken duurt dat oeverloos tenzij één van ons het een halt toeroept....

Toch komen we nog aan boodschappen doen toe hoor...
En zelfs nog in Duitsland...
Het wordt alleen wat later....

De avond ben ik bij mijn vriendinnetje Annet waar de schrik me om het hart slaat...
Ik neem de bruidskleding mee....
Die zal vanaf nu bij haar hangen....
Maar natuurlijk pas ik de jurk nog even...

Maar wat krijgen we nu??....
"Wamp dit kan echt niet...die jurk staat van geen meter....past van geen meter...
En.....ze heeft gelijk....
Alles wat zo mooi zat, kruipt nu omhoog...zit schreef...slaat de plank mis....
En ik kijk verbijsterd....
Ik ben niet aangekomen....
Ik heb me in de zon egaal gebruind en de vorige keer dat ik de jurk paste zag je echt geen witte streep lopen onder het bruin....
Er is niks met de jurk gebeurd....ze hing immers aan het haakje onder de kledingzak in de kast...
Ik kijk...ik loop....ik draai....
Maar echt,...dit kan gewoon niet....

"Je moet echt een andere jurk kiezen

Wamp", zegt mijn vriendinnetje medelijdend....
En ik zoek al op internet....waar haal ik zo snel en nieuwe jurk vandaan....?
Hoe kan dit.....?

"Trek nog eens aan" zegt Annet....
Ik trek de jurk weer over mijn hoofd....
Even kijken..dit is voor en dat is achter...
Euhhhhh.....nee hè.....het zal toch niet dat....
De jurk zit weer als gegoten.....
Geen witte huid te zien.....hij kruipt niet op....loopt niet scheef...
"Zal ik jou eens wat zeggen, je had de jurk gewoon achterstevoren aan" oppert Annet....
Van de zenuwen schiet ik in de slappe lach en zo zitten Annet en ik zeker nog 5 minuten te gieren tot de tranen over onze wangen lopen.....


Wat een opluchting....
Niks geen andere jurk...gewoon de volgende keer direct goed over je hoofd trekken....
We hangen de jurk op haar kleedkamer....
Geen zorgen meer dat er iets mee gebeurd....
1 Juli zal ik me hier omkleden....

"Weet je wat, we gaan je kapsel oefenen"....
En voor ik het weet zit ik op de kapstoel en zit mijn haar dan weer in een twist, dan weer in een vlecht, een knot of een rol....

Tja ..en kies dan maar eens wat je het mooist vindt....
Ik roep mijn hulptroepen in....
Zelfs Willem mag dit keer mee denken en Marike....
Zo prettig als ze allebei wat anders kiezen ook....niet handig dus....

Enfin...jurk past....kapsel ook....alleen is het nu de vraag welk kapsel 1 Juli het mijne zal zijn....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten