maandag 2 mei 2022

2 mei 2022


Dag van:
Willem is op huisbezoek...
Mooie gelegenheid om de tuin maar eens onder handen te nemen...
Elke winter sneuvelt er wel weer een bloempot of anderszins door de vrieskou...
En elk jaar is er wel weer iets dat zo versleten is dat het nu écht weg moet...
Dat dus eerst maar eens even...grote opruiming....
Dan de emmers ontdoen van al het regenwater...
En al viel er niet veel nog, toch zit er in de emmers al een laagje water...
Al was het maar van de kleinkinderen die er visjes in gooien áls ze ze al vangen....water in een emmer is natuurlijk een voedingsbodem voor muggenlarven....

De pruimenboom wil ik ook verplaatst

hebben...
Zeg maar boompje....het is nog maar een jaar oud....
Verplaatsen is dus gelukkig nog een makkie met die ienemienie worteltjes....
Even later staan perenboom, ook 1 jaar oud, appelboom 15 jaar oud en pruimenboom keurig naast elkaar....

Onkruid verwijderen....
Ik begin er altijd met frisse tegenzin aan, kom een heel eind, maar sneller dan me lief is voel ik mijn handen zich krommen van pijn.....
Ik doe de perkjes nog even met de handige draai drietand maar dan lukt het echt niet meer...


Eerste maandag van de maand...
Alarm oefening....de sirenes loeien....
De honden loeien mee...
Dat is een leuke filmpje dacht ik nog...
Daar wordt Willem blij van...
Ik drukte dus op de videoknop op mijn mobiel...
Dan wil ik even terug kijken voor ik het naar Willem stuur...
Jasses....nieuwe telefoon...op deze moet je twee keer drukken voor hij begint op te nemen....
Jammer....!!

En er is meer werk aan de winkel...

Ik had al wat plantjes gekocht de afgelopen dagen...
Lang niet genoeg voor alle gezellige potjes en hangertjes, maar ik kom vast een end....
En inderdaad.....het wordt almaar vrolijker...

De koolmeesjes storen zich vanmorgen nergens aan...
Zij vliegen af en aan met wormpjes, larven en andere lekkernij voor hun kroost....

Hee wat raar....
Bengel komt als een idioot over de vlonders van de buren de tuin in rennen....het huis in....het huis uit...de brug over...het bos in....
Zou er wat zijn?.....


Nu eerst de voorkant van het huis nog voor ik me echt zorgen ga maken....
Zelfde ritueel; opruiming, schoonmaak, onkruid en....nee plantjes zijn op..
Volgende keer maar...

Ik breng net de laatste zal rommel naar de wijkcontainer of daar komt Willem aan....
"We gaan zo een weegschaal halen hè?"....
Ja, ja Willem...even geduld...
Ik weet namelijk niet waarom men het altijd over 'groene vingers' heeft...die van mij zijn namelijk torzwart.....
Nagelriemen, onder de nagels, overal....!!

Ik loop met Willem naar binnen...
Bengel vliegt langs ons, komende van de andere kant van de straat...en vliegt de brug over het bos weer in....
Willem da's niet goed....
De tweede keer al dat ze zo vreemd doet....
Maar als ik het bruggetje over loop vind ik geen Bengel natuurlijk....

De weegschaal...

Ze hebben ze in alle vormen, kleuren, materialen, maten, modellen en vooral prijzen...
Maar Willem vindt er één....
Meet ook BMI, spieren, botten, vet percentages....
Nou geloof ik nooit dat Willem dat allemaal gaat snappen maar oké.....Willem wil deze....
We doen nog wat boodschappen, er staan welgeteld nog acht tuinplanten bij de Jumbo, voor mij dus, en we gaan richting huis ..

Ik ben net weer bezig met plantjes in potjes poten of Willem roept "Bengel is binnen"...
Ik laat de plantjes voor wat ze zijn en ga ook naar binnen....
Maar waar we ook kijken....geen Bengel...
Of toch....?

Ja hoor...verdwaasd ligt mevrouw onder het bed....
Precies in het midden....
Je kunt er niet bij....
En dat zal ook wel de bedoeling zijn...
Ik lig op mijn buik...geen bloed....en mank loopt ze ook niet ...
Geschrokken?....
Geraakt door een boze buurman of vrouw?....
Gebeten door een insect?...
Tja....poezen laten niet hė....
Ik laat haar rusten....zolang ze binnen is is ze veilig....

En half uurtje later ben ik alweer boven...
Een snoepstaafje lust ze wel.... Maar ze komt er niet voor van haar plek...
In moet het haar toegooien....
Wat zou er toch zijn?.....
Ik ben niet in paniek of zo ....maar zorgen maak ik me wel....

Een uurtje later gaat Willem eens

poolshoogte nemen....
Zonder succes....
Maar als ik een half uurtje later met een bakje eten kom, keert het tij...
Ja, eerst even niet...maar ineens draait ze zich om en begint gulzig het bakje lekkers leeg te eten...
Goed teken....toch??....

Als ik even later weer boven kom, komt ze zowaar even naar me toe om een kopje te geven....

Ik grijp haar in het nekvel en plant haar op bed...
Nu eerst even grondig checken...
Ik vind niks maar....aan de rechterkant van haar koppie mag ik niet komen....
Ik pak haar op een neem het mee naar beneden...

De telefoon gaat...
Taarten overleg....red velvet een champagne vlierbes....twee grote en vijftig bruiloftscupcakes....
Hoppa...dat is ook geregeld...

Heel langzaam knapt Bengel op....
Tegen middernacht springt ze zelfs weer op het aanrecht waar het lekkers staat...
Maar aanstalten om, zoals anders, nog even naar buiten te willen, dat heeft ze nog niet....

"Ik snap die weegschaal niet"...

Het is middernacht en Willem wil perse nu de weegschaal uitproberen...
Maar zin om een gebruiksaanwijzing te lezen heeft hij niet....
Hij heeft immers een Wampie....
Ik lees even vluchtig en heb het ding al snel door...
En tja, als je het lipje niet bij de batterij wegtrekt dan zal het ding nooit werken....

Willem staat op de weegschaal....
"Dat ding klopt niet"....
Oh...hoezo?....
"Hij heeft hier twee kilo meer aan dan die van boven...."
Ja Willem maar die van boven deed het niet goed meer daarom kochten we deze...en deze is gloedje nieuw....
"Maar boven is de vloer anders...dan geeft hij vast minder aan"..
Willem..... boven ligt hetzelfde parket als hier beneden...
"En toch is het zo....boven weeg ik minder"....
Hij loopt naar boven...
"Kom maar mee dan zul je het zien"...

Lachend loop ik mee naar boven...
En nog harder lach ik als hij boven drie kilo meer weegt dan beneden....
"Dat ding is niet goed hoor Wampie"...
"Wacht ik ga eerst een plas doen"....
Ik wacht....
De plas is eruit ...
Vol blijde verwachting stapt hij op de elektroden van de weegschaal....
Één ons minder geeft hij aan....
"Dit kan niet Wampie"...
Nou je ziet het hė.....
"Nee want ik stik van de honger nu, dus ik moet afgevallen zijn"....
Je kan stikken wat je wil maar het gewicht op de weegschaal klopt echt Willem....
Willem baalt....
Hij verschuift de weegschaal een paar keer...maar hetzelfde gewicht prijkt in het display....
"En over twee weken moet ik kleren voor de bruiloft halen met mijn dochter"....
Ach Willem xxxl verkopen ze daar vast ook wel...

Bengel zit weer op de bank....ze springt er op mijn haakwerk...
Volgens mij komt het wel goed...
Maar wat het nou geweest is ...??
Enfin...het is laat....ik ga er een eindje aan breien....
Morgen is er vast weer wat te beleven....


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten