vrijdag 20 mei 2022

20 mei 2022


Dag van:
Laten we de dag eens beginnen met een verjaardag in de klas...
Compleet met mama, zus en broertje to be in buik, erbij....
Compleet ook met verrassingszakjes en gebakjes....
Dat was me even een feest voor de kinderen....
En groot maar dat er dan extra hard 'HOERA' gezongen wordt...

Maar dan ben je er dus nog niet....
Dan komt er een complete theatervoorstelling achteraan van het zintuigen theater 'Dots'.....
De voorstelling 'rode wind '....
Horen, zien, voelen....alles kan aan bod....
En ieder kind was nieuwsgierig en geboeid...

En dan ben je er nog niet....

En stagegesprek met stagiaire en begeleider...
En ben namelijk stagegesprek...
Want wat moet je als je een slecht nieuws gesprek moet voeren met een stagiaire die onzeker is maar daarnaast en stagebegeleider die nog onzekerder is en je toch ook echt aanmerkingen over de opleiding zelf hebt....
We doorstaan het....
We vinden wijze woorden die toch nog weergeven wat er aan de hand is en die de vinger op de zere plekken legt zonder diepere wonden aan te brengen....

Vervolgens ben je er dan nog niet....
Stond je maandag nog in Auschwitz....
De stilte, de gruwel van onmenselijkheid...
We gaan vanavond naar een Klezmer concert....
Vrolijke Joodse klanken in een Amsterdams jasje....
En eerst komen degenen die met ons meegaan, eten....
Maar koken ga ik echt niet meer doen....
Ik bestel Chinees...
En terwijl die Chinees ons eten voorbereid doe ik snel wat boodschappen en haar me dan maar huis om én de mee-eters én de bezorger van de Chinees op te vangen....


Dan naar het concert...
Wat een band!!!!...
Wat een heerlijke melancholieke klanken uit klarinet, trombone, trompet, trekharmonica, en contrabas....
Maar wat een feestmuziek ook...
Meedeinen, springen.... Joodse pasjes... Joodse dansjes....

En dan thuiskomen...de Verraders nog willen kijken....elkaar aankijken en zeggen 'ik kan niet meer'....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten