vrijdag 10 juni 2022

10 juni 2022


Dag van:
Soms denk je als mens hè.....vooral na je zestigste....dat er niets meer valt te leren...
En gelukkig is dat ook wel een beetje zo hoor want heel veel geleerde dingen pas je weer in nieuwe situaties toe....of komen in nieuwe situaties van pas....

Geduld is bijvoorbeeld zo'n dingetje...
Soms moet je wel jaren wachten tot karma dat doet wat ie moet doen...
Bestel je wat bij Ali Express, nou geloof maar dat je dan leert geduld hebben...
Nou ja ....en meer van die geduld kwesties.....

Maar voorzichtig en behoedzaam.....dat is toch iets, merk ik nu, daar had ik me nog niet zo in bekwaamd....
Willem spreekt vanmorgen op een crematie, vroeg weg dus...
Dus ik denk....ik douche vanavond wel...
Totdat bij mij, half aangekleed inmiddels, ineens een lampje gaat branden....
Niks vanavond, vanavond optreden van Thijs van Leer want ik kan niet meer de geplande bruiloft....
Dan vanmiddag maar ..
Nee....niks vanmiddag....vanmiddag komt Marike....
En morgen moet ik bh, oorbellen, make-up etc kopen voor de bruiloft met Annet...
Ik moet dus echt NU douchen....

Ik moet dus nu ZELF.... VOORZICHTIG en

BEHOEDZAAM gaan douchen....
Niet uitglijden.....niet vallen.....niet teveel op die enkel steunen.....en een krukje heb ik niet....
Gatverdegatver.....dat is nog best eens als je weet dat je alleen bent...
En ik en voorzichtig en behoedzaam waar het mezelf betreft, dat is nog wel een dingetje....

Nou heus, ik leerde het vandaag...
Voetje voor voetje....
De voeten stevig op de douchevloer....nou ja....eentje dan....de ander zweefde en beetje...en niet teveel bewegen...
Uitstappen op de natte vloer, waar ik ja ja, heus wel een kleedje op gelegd had, vind ik nóg enger....
Bijna, bijna zou ik glijden op die natte vloer maar ik hield me vast aan de wasbak...
Wat een onderneming vanmorgen...jakkes...
Maar ik ben weer schoon....

Willem heeft vandaag de crematie dus...
Hij is gespannen...
Marike komt....goede gesprekken...
De klas weet even niet meer wat internet en wat prowise is....ik bied uitkomst...
Maar goed...wel nadat de kinderen al naar huis zijn...
Dat is in vogelvlucht dan de middag...


Eigenlijk zou ik nu naar een te gekke bruiloft moeten met mijn LACCS maatjes...
Het loopt anders....
Het feestgedruis in met een gebroken enkel dat gaat m niet worden....
Maar...ik ga wel met de liefste naar het lieve Lathumse kerkje waar Thijs van Leer optreed....
En als speciale gast is ook Eric Vloeimans met zijn trompet aanwezig... Omdat zijn vriendin Esther de beste fluit leerling van Thijs was...
En Eric kennen we weer van zijn veelvuldig optreden bij Jazz in Duketown....

Eigenlijk behoorlijk dubbel en een luxe probleem want we zouden oorspronkelijk maar het concert van Yuri Honig gaan in de tuinen van kasteel Nijenhuis....
Het was dat het optreden van Thijs op dezelfde dag viel én we de kaartjes voor Yuri via de Vriendenloterij bijna gratis hadden....
Dat maakte de keus voor Thijs een stuk makkelijker....
Volgen jullie het nog....?
En morgen gaan we toch alsnog ....met Marleen....naar kasteel Nijenhuis voor een optreden van Karsu...

Enfin Thijs van Leer is fenomenaal....
De dwarsfluit...de nummers....de organist...Eric....het kerkje ... Het liedje van Ramses Shaffy....alles en alles is magie....
Of zoals zijn eigen nummer zegt 'hocus pocus'....

Eenmaal thuis bellen de vriendinnen van

de LACCS groep op....een videogesprek....vanaf de bruiloft....
Wat een heerlijke studiegroep....en even voel ik de steek van er niet bij zijn....
Maar hoe heerlijk is het om op deze manier toch even deel uit te maken van het feest....
In de hand van Pieternel.....als mobiele telefoongast dans ik mee in de menigte....en ik geniet....

Een gebroken enkel hebben.....?
Ach....het is gewoon anders genieten als je de goede mensen om je heen hebt...
Laat dat het motto van vandaag zijn....

Tot half drie s avonds zitten Willem en ik in de tuin...
Bij de sprookjes verlichting en de brullende kikkers...
En we praten en praten en praten...
En de fles wijn slinkt...

En we praten door...
Over liefde...over ruimte....over de bruiloft...over ons leven en onze ervaringen.....
Het is alsof we elkaar voor de eerste keer ontmoeten...
Zo'n bruiloft brengt wat teweeg in een mens....
Zelfs als je over de zestig bent....

1 opmerking: