zaterdag 25 juni 2022

25 juni 2022


Dag van:
Je hebt mensen die weekend vieren en je hebt harde werkers....
En je hebt mensen die voor die harde werkers  vroeg uit de veren zijn en daardoor wel een héél lang weekend hebben...
Wij dus....

Onze tuin is aan het verzakken....
De wijk is op polderlandschap gebouwd...
En de tuinen zijn prachtig aangelegd maar na twintig jaar houden zelfs de stevige planken de poldergrond niet tegen...
Nog een paar fikse regenbuien en de tuin stort compleet in....
We roepen al wel vier jaar tegen elkaar 'nu gaan we echt iets aan die terrassen laten doen' ....maar elk jaar is er wel wat anders waar je spaargeld harder voor nodig is...
Dit jaar ook....er is immers een bruiloft op hande...maar nu kan de tuin toch ook echt niet langer wachten...

Willem ziet een paar dagen geleden bij

buren die iets verder wonen, een mannetje de tuin doen daar...
Hij grijpt hem in de kladden...en maakt een afspraak
En daar staat het mannetje nu dus......klokslag acht uur 's morgens voor ons neus...
Dat betekende dus zeven uur opstaan...

In zes minuten tijd vertelt hij zijn complete levensverhaal...
Van verliefdheid tot scheiding, tot vechtscheiding, inclusief rechtzaken tot nieuwe vriendin...
Van zijn ex schoonouders die nog bij hem inwonen in de omgebouwde schuur....en waar hij soort van mantelzorger voor is....
Zijn ex kijkt niet meer naar ze om...
Zo'n mannetje is hij dus....
Van eerste baan in de wegenbouw naar zelfstandig ondernemer en van SNS, tot RABO, tot ABN bank...
Van zijn eerste woonplaats tot het huis dat hij met eigen handen bouwde...een feeërieke woonboerderij met zwembad en lap tuin....in Ederveen....
Van de feestjes die hij vierde naar de concerten die hij bezocht....Guns en Roses fan ontdekken we al snel...
En van onze leeftijd...
Oh ja en oppas opa is hij ook....op vrijdag...
En dit in zes minuten dus tot in detail....
Het hele verhaal inclusief details en kwetsbaarheden en tranen...
We mogen dit mannetje wel....een goudeerlijke gedisciplineerde harde werker met humor naastenliefde  en voorkeur voor muziek en feestjes vieren...
Tien minuten later horen we hem alweer timmeren, zagen, boren bij de buren...
We zijn niet echt wijzer en verder...maar wel een ervaring rijker...
En nu maar hopen op ook nog de offerte....grinnik.....


Mijn dochter jocelijne is vandaag jarig...
Ze vertoeft in Eurodisney...
Mooie plek om je verjaardag te vieren....
Lieve Jocelijne
Dochter zijn
Moeder zijn
Is afstoten en aantrekken
Jij een beetje ik
Ik een beetje jij
Als eb en vloed 
Steeds weer terugkerend
Liefde is altijd lerend
Niet altijd zichtbaar
Of tastbaar
Want liefde is 
Dat speciale gevoel
Gefeliciteerd lieve dochter

Willem gaat nog even naar de kerk in de ochtend...opruim en schoonmaakdag...
En verdwijnt daarna naar zijn beste vriend voor een feestje...
Ik zie hem morgen in de middag pas weer..want hij blijft er slapen en preekt de ochtend erna in Drachten...

Zal ik eens.....zal ik voorzichtig eens...

Ja potjandorie ik doe het...ik ga, hoor blij ik ook met Willem zijn capaciteiten ben, toch eens een beetje zelf opruimen en schoonmaken...
Mannen... Willem dus.... zijn namelijk koelkast gebruikers en geen koelkast schoonmakers...
En opruimen betekent verschuiven van links naar rechts of....er een stapeltje van maken....
En kleedjes uitkloppen is onbekend terrein...
Ik die het echt heel voorzichtig en ga steeds even tussendoor zitten...
En tussendoor ook zeker te weten dat ik genoeg rust zapp ik nou eens alle zenders die onze tv rijk is...
En dat zijn er veel ontdek ik...
Als alles beneden een beetje schoon is...opgeruimd dan wel weggegooid is...dan wel verplaatst (niet ernstig want daar kan hij niet tegen) .....en als schilderijtjes weer recht hangen is mijn enkel toch wel iets gezwollen...
Op de bank dus.... MIJN programma's kijken met een heerlijke Boston Pizza op schoot...
De dekking zakt weer....

En wat denk je....

Middernacht telefoon... Willem!!....
Ik kom toch maar thuis....
Notabene van een feestje van zijn beste vriend...
'Geen plek om rustig te slapen....niet echt gezellig...en liever bij jou thuis'...
Dat zijn van die momentjes hè dat ik hem het liefst plat zou knuffelen....
Ik blijf dus maar op...
Ben ook wel benieuwd wat hij zal zeggen als hij in zo'n opgeruimd fris huis binnenkomt....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten