donderdag 30 juni 2022

30 juni 2022


Dag van: 
Dag juni....ik ben vandaag te druk om goed afscheid van je te nemen hoor...
Ik ben namelijk al vroeg bij mijn vriendinnetje...
We hebben de kletstijd er namelijk maar bij ingecalculeerd....
Vriendinnetje is namelijk de laatste weken klankbord en klaagmuur tegelijk....
En wie heeft er bij dertig graden Celsius nou zin om zich om te kleden voor een laatste check voor de bruidskleding...

Nee zin heb ik daar niet in maar het moet wel!!!....
Komt de bh niet boven de jurk uit....?
Schijnt de jurk echt niet door...?
Hoe doen we dat met die schoenen....?
Wel of geen kanten bolero erover....?

En dan naar beneden en nu echt definitief

een keuze maken hoe het kapsel moet...
Nou ik zal je zeggen.....we hebben een kapsel dat in 5 minuten klaar is...
Hoe vind je die....?
Staart....wrongding erdoor.....prikkers erin.... KLAAR!!!!!.....
En mij is blij.....

Ga me nou niet vertellen Annetje dat ik daarom toch om half acht bij je moet zijn......
Kwart voor acht zeg ik nog....
Nee half acht vindt zij....
Oké Annet, jij de baas....tussen half acht en kwart voor acht ben ik er....
"Dan ben je er dus toch gewoon om kwart voor acht want ik ken je" zegt ze lachend...
En dat is waar....ze kent me....en een beetje te goed ook.....


Ondertussen is de mobiel onafgebroken afgegaan....
Bellende mensen, appende mensen, inbox berichten, sms'jes.....
"Jemig, verzucht Annet, dat je dat niet gek van wordt"....
Ik denk maar niet na vandaag....ik regel....los op... en doe wat me voor de voeten komt....

Dan komt Willem me halen...
De honden moeten naar het pension en dan moeten we als een haas naar de kerk om te versieren....

De kerk....wat een werk...
De ceremoniemeester....mijn schoondochter dus heeft het echt van A tot Z prachtig uitgedacht....
En wat wordt het verschrikkelijk mooi...de ballonnen bogen....de tafel voor de taart....de stoelen met de roosjes...
Het ziet er zo mooi uit....
En wij blazen ballonnen...kopen nog meer ballonnen...
Een heerlijk momentje met mijn zoon en kleinkinderen dat samen boodschappen doen trouwens...
En dat gesprekje met mijn kleinzoon op het trapje voor de kerk...
Oma ik heb echt de liefste papa van de wereld...
Oh ja Michael, waarom dan...
Nou oma hij is er ALTIJD....
Maar soms kan papa soms toch ook wel eens onnozel boos worden...
Ja maar oma dan heeft hij dat nodig...of ik....

Lieve Luna die zo zenuwachtig is voor

oma voor morgen....
Maar toch gerust is als ze oma zo rustig en vrolijk ziet...
En dan zelf weer tot rust komt in een stoel in de hoek van de kerk...

Wat een werk wordt er verricht...
Door mijn schoondochter, mijn zoon, Willems dochter, en mijn eigen dochter...
En het is zoooooo warm.....

Och kijk toch eens .....dat in memoriam bord....
Met al die lieve mensen die ons ontvallen zijn maar zo belangrijk bleven omdat we zo vaak aan ze terugdenken....

Dan komen er al twee gasten aan die hun camper vast op de parkeerplaats hebben gestald...
Je kunt maar beter op tijd zijn toch ...
Lieve Ger en Lies...
Ger die morgen de trouwbijbel zal uitreiken...

Willem haalt het bruidsboeket op....en de

corsage....
Oh wauw.... OH WAUW.....precies wat ik gevraagd had....
Lieve Mila...oud leerling van Willem....wat ben je toch een in haar kracht gezet wondertje....
De lavendel geurt ons tegemoet....

Om zes uur is de koek op...
Willem en ik moeten nog boodschappen doen...
Zulke 'voor de zekerheid boodschappen'...dat je denkt dat je anders morgen tekort komt..
En we moeten nog koffers pakken, cadeautjes inpakken, nagels lakken...nou ja ik dan....douchen.....laatste check doen....


En wat doen we....????
We gaan aan de wijn....
Dom dom dom....
Het wordt later en later.....
En we hebben meer en meer lol met elkaar....
Ons vrijgezellenfeestje samen....
En dat terwijl het buiten stormt en hoost en onweert....
Noodweer dus....
Maar wat vandaag valt, valt morgen niet is ons motto...
Ik gooi er vanavond voor de zekerheid toch nog even een schietgebedje tegenaan en doe twee warme vesten in de koffer....

En morgen.....
Tja...we gaan het beleven....ervaren....

Ik zeg jullie allen nu al.....
De blog voor morgen komt pas later op de dag hoor.....
Dus morgen..... even geduld....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten