maandag 20 juni 2022

20 juni 2022


Dag van:
We hebben zo'n wedding website...
Sowieso al een stap voor iemand die nooit meer wilde trouwen een ondenkbaar maar toch gekozen onzinnigheid....
Blijkbaar ben ik zo'n mens die van niks naar 'dan maar alles' kan switchen...
Een wedding website dus....
Gratis website stond erbij en makkelijk te maken en te onderhouden...
Dat laatste klopt aardig....
Als je een beetje handig bent in websites vullen dan zijn het inderdaad niet de moeilijkste handelingen....
En ja hoor....
Gratis account aanmaken....
Gratis ontwerpen....
Gratis vullen ook...
Leuke foto's erbij....
Ons hele verhaal en de complete rattelplan aan informatie onder één dakkie....
Hoe handig....
Wat ze er niet bij vermeldden was dat dit gratis maar heeeeeeeel tijdelijk was....
Zelfs in de kleine lettertjes was het niet terug te vinden...
Slimme jongens....
Maar je hebt zo'n wedding site dus aangemaakt.....
Bent zo trots als een beer met zeven ...pieppieppiep.... censuur lichaamsdelen....
En dan komt het....
Je mag er welgeteld één maand van genieten....
Ooooooh.....mag wel langer hoor....maar dan wordt het dus dokken....
En wat doe je dan hè.....
Je gaat na al dat werk natuurlijk niet de beslissing maken van 'nou was gezellig, ik trouw pas over tien maanden, maar ach doek maar op die website"....
Nee, dat doe je dus niet....
Dus wat doe je wel....????
Juist ja.....je betaalt keurig....
Precies tot 2 dagen na je huwelijksdag....
Daarna is ie weer foetsie......
Dan hebben net al je gasten hun foto's misschien kunnen up/downloaden en je hebt ze zelf nog niet kunnen bekijken omdat je nog aan het bijkomen bent van je feestje....
Dus....moet je weer dokken......
En wil je wat extra's????.....
Hele handige extra's!!!!.....
Dan moet je dokken....
Wat een verlakkerij......
Maar je trapt er dus in....oftewel, ik trap er dus in....
Want het staat zo leuk....
En het is die voorpret hè.....

Verder was het gewoon werken vandaag...

Poot omhoog...laptop op schoot....
Mail, overleg, verslag, voorbereiding op overleg, overleg....en lezen dat er al ongeveer tien mensen in ons team corona hebben...
Natuurlijk had ik heus de nieuwste cijfers op het journaal al wel gehoord....maar Jeetje zeg tien in één team....
Hoe zit dat in de andere teams....?
Hoe zit dat met bruiloftsgasten????....
Ik ben niet bang dat de regering in zal grijpen maar het aantal gasten zou wel eens flink kunnen krimpen door al die besmettingen....
En....ook al zijn de bruiloftsboodschappen binnen...ik ga toch nog wel ontsmettinggel halen om her en der op tafels en bij het toiletgebouw te zetten....
Weer iets om aan te denken....

Enfin, laatste overleg om vier uur....met positieve ib-er en een andere school....
Positief in de zin van COVID dus hè...
Gewoon positief is hij sowieso wel...
We babbelen en ik deel de informatie die ik heb...
Op de stoel naast mij zit Willem, niet zichtbaar voor de camera, aandachtig mee te luisteren...
Af en toe knikkebolt hij even maar is dan weer snel wakker en luistert verder...
"Jeetje wat weet jij daar veel van af" is zijn commentaar als ik net Teams heb afgesloten.....
Kijk, dat zijn nog eens leuke complimenten....
Zouden mijn meerderen daar ook zo over denken??....
"Ik ben blij dat ik er van af ben maar het was toch wel leuk om zo naar je te luisteren en al die zaken rond taalonderwijs weer op te halen....vooral toen je zei dat registreren geen haalbare kaart en een wassen neus was"....
We babbelen nog wat over taal en dan sluit ik echt de laptop af...
Vijf uur geweest...genoeg voor vandaag....


Willem doet boodschappen...
Hij eet vanavond bij iemand van de kerk maar wil mij natuurlijk niet zonder eten laten zitten...
Hij komt thuis en leest het appje van diegene waar hij zou eten....
Het gaat niet door...te moe van de chemo en een slechte dag ...
En daar gaat hij weer....ten tweede male naar de supermarkt...
Mijn held....!!

Mijn vriendinnetje belt....
"Welke enkel is bij jou gebroken?"...
De linker Annet...
"Oh...ik ben ook thuis in de ziektewet...een wond op mijn linker enkel wil niet dicht gaan en nu is de enkel dik.....met een open wond...
Al drie keer bij de dokter geweest, ik mag niet werken"....
Nee, dat lijkt me logisch...
En jij zei twee weken geleden nog wel tegen mij dat een mens niet iets lichamelijks voor niks krijgt toch....
Je zult je rust wel nodig hebben dan....
Oh die Netje....

Ander vriendinnetje belt....
"Kom je morgen met Willem hier eten"....
Daar hebben we wel zin in...
Morgen geen boodschappen Willem... Morgen eten we bij Marleen....

De avond bereid Willem een nieuwe preek voor....
Stilte geboden dus....
Behalve dan dat hij om de haverklap vragen heeft of sparren wil....
Hoe ik over verwachtingen denk...
Die heb ik niet meer Willem....en daarom zijn alle leuke dingen voor mij een cadeautje en alle nare dingen nauwelijks een teleurstelling....

Onlangs keken we naar een programma op tv....'het grote hokjesexperiment'.....
Discriminatie en vooroordelen vanwege kleur, afkomst, geaardheid of geloof.....
Het komt vaker voor dan we denken en soms doen we er ongemerkt zelf aan mee...... 
Hoe zit dat?....
Giovanca Ostiana, Tijs van den Brink en Erik Scherder zochten het uit middels Het Grote Hokjesexperiment.....
Het waren eyeopeners voor ons...
Niet alles natuurlijk...maar wat die Erik Scherder vertelde wel...
Dat vooroordelen of verwachtingen gewoon in onze hersenen aanwezig zijn...door stofjes en patronen die onze hersenen herkennen....

Wat gebeurt er in je hersenen met een

vooroordeel?....
Er is in je brein een speciaal deel dat hiervoor verantwoordelijk is.....
De allereerste indruk wordt in een fractie van een milliseconde gevormd.....
Met het scannen van een gezicht, de vórm van een gezicht én de contouren van iemand is het oordeel er al.....
De amandelkern in je hersenen speelt hier een rol bij, hier worden gevoelens en emoties verwerkt......
In dit hele kleine deel van je hersenen wordt je mening gevormd, of iemand bij jouw 'soort' past, of je iemand leuk vindt of niet......

Wel even goed om je daar bewust van te zijn dus....
En helemaal leuk om er een preek van te maken....
Waar onder andere ook aan bod komt wat je verwachting ten aanzien van God en je geloof zijn....
Daar ben ik dan snel klaar mee qua antwoord...want voor mij betekent/is God liefde....een giga bron van liefde...een energie.....niet meer en niet minder.....
En liefde....is mijn leidraad en houvast...
Ik verwacht niets van die bron van liefde.... Het IS er immers ....altijd....maar ik voel het alleen als ik me daarvoor openstel en blijf vertrouwen...en ernaar leef...

Maar goed...ik ben dus stil vanavond....en geef af en toe indien gewenst antwoord....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten