woensdag 8 juni 2022

8 juni 2022


Dag van:
Het lijkt eigenlijk net een gewone werkdag hou ik me maar voor...
Ik mis alleen de kinderen....maar zolang ik daar niet teveel bij stilsta is het goed te doen...
Gewoon de hele dag je computer aan....fotootjes binnenkrijgen van je klassenassistente.... en direct via alle netwerken verbinding...
E-mail, intranet, ouderportaal....
En geloof me, je hebt de hele dag wel wat te beantwoorden.....

's Middags een collega op bezoek die mijn

laptop komt brengen....
Nu hoef ik niet achter de pc met mijn voet laag te zitten maar kan ik vanaf de bank met de voet omhoog werken....
Maar naast dat ze de laptop komt brengen zitten we ook heerlijk te kletsen over alles en nog wat....en niet alleen school....
Er valt immers nog meer te beleven dan alleen je werk....

Vier OPP's heb ik klaar....
De evaluatie daarvan dus....
En wat ben ik trots op mezelf dat ik daaraan begonnen ben...
Als dat begin er maar is, dan komt de rest vanzelf....
Ik blijf het maar herhalen bij Willem "oh ik ben zo blij....en ik heb er al vier klaar" en deze zin x6....
Ja nu weet ik het wel moppert hij...maar verontschuldigt zich ook meteen want hij ziet heus wel hoe oprecht blij ik erom ben....

Kijk aan....het PIP verschijnt op onze

digitale werkplek....
Het personeel inzet plan....
Ik blijf het een geniale afkorting vinden want je wil niet weten hoeveel collega's er de pip van krijgen als ze het inzien....
Mij hoor je niet....
Heerlijk mijn eigen klasje weer....
De woensdag volgend jaar vrij...dat breekt lekker de week....en ik ben nog nooit op woensdag vrij geweest...
En mijn eigen klassenassistente terug....
Joepie...mijn hart maakt een vreugdedansje....
Alleen als ik verder lees snap ik wel dat het voor anderen ook even slikken kan zijn...
En kak.....twee ontzettend leuke collega's waar ik altijd de grootste lol altijd mee heb, zijn uit ons team en zitten in een ander team...
Goed....ik slik dus ook even....

Het is tijd om naar de vervangende
(Voorganger links met haar vrouw) 

voorganger te gaan...
Op naar Loil....
Zij en haar vrouw doen de deur open als ze de auto zien en bij het uitstappen ruiken we de pannenkoeken al die er gebakken zijn....
Eerst maar aan tafel voor we gaan babbelen....
De pannenkoeken smaken verrukkelijk....
De joghurt is overheerlijk....
En dan wordt het tijd om de huwelijksdienst door te nemen en heel veel te vertellen...
Het worden verhalen vol herkenning over en weer....
Zelfs tranen vloeien er wederzijds...
Het voelt goed....het voelt veilig....

Eenmaal thuis lap ik het voetbal aan m'n laars....
Veel plezier Willem ik hoor je boven wel loeien...
En dat hoor ik ook want de doelpunten vallen in de blessuretijd....en we kwamen al laat binnen dus er was al niet veel tijd meer over om naar de wedstrijd te kijken... Nou ja, behalve dat hoogtepunt dan voor het winnende Nederlandse goal....

Willem is moe....

Willem heeft er ook een fikse dag opzitten...
Met notabene ook nog een Toon Hermans experience want vanmorgen was hij op bezoek bij een oudere heer die "echt alles maar dan ook alles van Toon heeft Wampie".....
Vaandels, schilderijen, geschreven teksten, toneelattributen en je kan het zo gek niet bedenken of hij heeft het....
Willem had de ochtend van z'n leven...

En mijn OPP's zijn af...oh zo.... Ik ben zo blij... ben zo blij....zo blij....blij.....
Sorry.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten