maandag 13 juni 2022

13 juni 2022


Dag van:
Eigenlijk een gewone werkdag...
Ik start dus mijn laptop netjes op...
Vandaag wil ik, voordat ik aan de grote klus van een nieuw leerlingvolgsysteem begin, eerst die ontwikkelingsperspectief plannen geëvalueerd hebben....
Ik moet er nog vier...en niet de makkelijkste leerlingen....

Huh....batterij nu al leeg??....
Willem... Ik had dit stekker van de oplader toch in het verlengsnoer gedaan?....
"Ja maar....ik heb m eruit gehaald want ik hou niet van lampjes in het donker"....
Ofwel hij bedoelt dat hij het niet fijn vindt als zoiets in het verlengsnoer blijft zitten 's nachts....
Iets met kortsluiting angst of zo....
Alleen.....
Willem...... Je haalt toch altijd die stekkers daar in in de wandcontactdoos eruit?....
"Jazeker doe ik dat"....
Willem.... Dat is de hoofdstekker waar ook het verlengsnoer in zit.....dat verlengsnoer is dus automatisch hartstikke uit....
"Oh....ja....nou....ik hou er gewoon niet van"....

Het is weer duidelijk....


Nou moet ik eigenlijk mijn waffel houden want vanavond belt mijn zoon gezellig....
Meestal mailt hij wekelijks even maar nu was de telefoon makkelijker....
We zitten gezellig te babbelen en ik wil hem even een foto doorsturen...
Een foto op mijn mobiel....
Ik kijk om me heen...sta dan moeizaam op met mijn krukken....strompel door de kamer, waarop mijn zoon vraagt "mam wat doe je nou?"....
Ja verdorie antwoord ik, ik zoek mijn mobiel om jou die foto te sturen...ik denk dat die nog buiten ligt....
Ik hoor even niks....
Dan begint er door de telefoon iets onbedaarlijk te grinniken....
"Mam, vraagt Robbert voorzichtig.....waar bel jij mee?".....
Oh shit....oh kak.....oh tante dementia.....
Ik bel natuurlijk met mijn mobiel....
Hemel....nu word ik echt oud....


Het wordt nog erger als blijkt dat ik én kan blijven bellen en een foto kan versturen....
Wist ik veel.....
Maar dat kan dus zonder dat de verbinding verbreekt....
We babbelen nog even gezellig verder en dan is het tijd om af te sluiten....
"Mam vergeet je niet de goede telefoon op te hangen...."....
Dag lieverd...ik ook van jou....grinnik....

Mijn laatste vier evaluaties zijn klaar....
Hard gewerkt vandaag...
Ik zit nog heel even buiten in de avondzon...
Maar dan ontdek ik dat het been van de orthese, onder die orthese toch flink wat bleker is dan het stuk been daarboven....
Kak....dat is dus straks geen gezicht onder die trouwjurk....
En om de schade zo beperkt mogelijk te houden druip ik dus maar weer af....richting bank in de kamer....

Er valt nog genoeg bruiloftsgedoe te

regelen...
De oud leerling van Willem die de taart maakt wil graag eerder de kerk in om dat de taart af te maken want dat spul blijft geheid niet goed in de warmte....er tenminste vanuit gaande dat we die dag mooi weer hebben....
De koster moet dus gebeld worden....

Er moet nog fotopapier besteld worden voor ons alternatieve gastenboek...
Er ligt namelijk geen pen naast het boek maar een camera met instant foto's...
Veel leuker toch dan een geschreven naam....
En er moet dus ook een fotoboek besteld worden...
De ceremoniemeester schiet te hulp...
Waar ben je zonder ceremoniemeester??....


Nee, de make-up wil ik toch echt zelf halen...
Die bestel ik niet online...
Zal je net zien dat die een dag na de bruiloft geleverd wordt...

Enfin de avond vult zich met one drive perikelen en bruiloftsgedoe....
En dat terwijl Willem zijn benzine weer uit Duitsland haalt....
Morgen zijn dochter van het vliegveld halen....
Eindelijk na een half jaar stage in Spanje weer thuis...
En half jaar bleek ook lang genoeg...
Ze zijn er goed klaar mee daar....

Oh jee...mogen we de logeerkamer ook

wel weer op orde brengen...ze heeft anders geen slaapplek....
Nou ja....we..... Willem dan hè...
Ja, ik begin het heus te leren dat niet alles zelf willen doen....
In dit geval 'mogen doen'....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten