dinsdag 28 juni 2022

28 juni 2022


Dag van:
Het zal wel normaal zijn dat je slecht slaapt voor je huwelijk...
Ik noem dit geen wittebroodsweken maar slapelozenachtenweken.....
Eerst drie uurtjes slaap....dan twee uur wakker en dan nog anderhalf uur slaap....
Maar goed, we doen het er maar weer mee....

Vandaag maar weer eens wat evaluaties bijwerken...
En ik krijg het binnen drie uur af....
Dat geeft weer even een goed gevoel....

Even tijd om mijn mobiel te checken...

Och..... Het bericht dat we na de vakantie van lokaal van verwisselen...
En stuk kleiner lokaal maar dat weten we vast ook weer gezellig te maken...

Hihi jee....kijk nou....én een van de stiefdochters en mijn schoondochter kunnen niet slagen voor schoenen voor de bruiloft....
Bruiloft stress.....
De maat niet goed, de kleur niet goed, te bloot, te hoog, teveel glitter.....


Dan nog wat appjes over wat te dragen op de bruiloft...
Nou, doe maar gewoon wat lekker zit en neem wat warms mee want het is buiten....en niet de warmste dag....
"Ja maar...blauw of groen of toch die bloemetjes"....
Ik moet er wel om lachen....
De bruid helpt haar gasten met aankleden....

Mijn oude middelbare schoolvriendin belt...
Haar kat ligt kritiek....gaat het waarschijnlijk niet redden....
De nieren vallen uit.....
Mijn gedachten gaan terug naar toen Bengel zo ziek was...
Die machteloosheid, dat verdriet...
Ik voel zo met mijn vriendin mee...
De kat ligt aan een infuus met katheter in de blaas aan de morfine....en is gespoeld....
Och die stille hoop die je dan hebt terwijl je weet dat het eigenlijk waarschijnlijker is dat het aflopende zaak is...en dat de gevolgen van deze kwaal wellicht zo erg zijn dat kater er van alles aan over houdt...
Mijn oude schoolvriendin komt niet op de bruiloft...en dat snap ik....

Dan een overlijdensbericht van een oude

bekende...
Lag al een paar dagen op de bank voor hij gevonden werd.....
Dankzij een zus die al een paar dagen niks hoorde en na het sporten ging kijken...
Maakt je weer bewust van het feit hoe belangrijk het is dat je een klein beetje op je medemens let....
Het lijkt steeds moeilijker te worden met die '300 vrienden op Facebook'....
Een sociaal media nadeel denk ik....of toch een voordeel?....

Het telefoontje van de moeder van een oud leerling...
We komen vast langs om een cadeau voor de bruiloft te brengen...
Danischa komt mee....
Dat belooft een heerlijk bezoekje te worden...
Willem neemt net een laatste hap van de witlof salade...terwijl waterval Danischa haar heerlijke nooit eindigende verhaal begint af te steken...
Hoe heerlijk is het om een verhaal te vertellen dat altijd weer begint en nooit eindigt.....


En wat een prachtige cadeaus....
Een plank met de spreuk van onze trouwkaart....glazen met onze namen....
Maar vooral mooie gesprekken en veel liefde....

En eindelijk, eeeeindelijk belt het catering/ festiviteiten kantoor Willem op met de mededeling hoe laat ze morgen het feestterrein komen inrichten....
Er is alleen één probleem meldt de baas ons....

Hij heeft de tenten nog niet ....besteed dat namelijk uit en heeft ook nog niks van de man van de tenten gehoord....
Zeg hoeveel verontrustende berichten hebben we nu ondertussen al niet te verwerken gehad....
Laten we er maar vanuit gaan dat óók dat weer goed komt....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten