vrijdag 3 juni 2022

3 juni 2022


Dag van:
Slapen en slapen...
Tjonge wat merk ik dat ik moe ben...
Moe van uit het ritme zijn, moe van emoties en allerlei indrukken, moe van allerlei dingen die door elkaar lopen, moe van letterlijk lastig lopen, moe van ineens een ander leven....euh, lijden of leiden, ik ben er nog niet uit....
En er moet nog zoveel.....

Nieuwe voorganger gesprekken....
School dat vanuit huis doorgaat....
Bruiloft dingen....
En overal heb ik dan hulp bij nodig nu...
Wil je weten hoe vaak ik deze dagen al gehoord heb "dat is wel eens goed voor jou om dingen voor je te laten doen ipv dat jij wat voor anderen doet, of alles zelf wil doen"....
Heeeeeeel vaak....!!

Krukken om mee te lopen..... Marleen van

de vriendenkliek komt ze brengen....
Rolstoel om in gereden te worden....lieve ouders van mijn klassenassistente bieden die van hen aan....
Boodschappen doen.... Willem doet ze....
Eten maken...koffie zetten... Willem doet het wel....
Mij naar vriendinnetje Annet brengen om weer het bruidskapsel te oefenen.... Willem brengt me wel....
M'n tas even pakken.... Willem....
De lader boven halen.... Willem....
De tas met wol pakken.... Willem....
Het enige wat ik mag is naar de wc.... OP KRUKKEN!!.....

Maar tja...als ik maar even te veel op m'n voet sta, straft die voet me zelf ook af door mijn tenen blauw te kleuren....
Ik haal het dus wel uit mijn hoofd om iets te forceren....


Slapen met zo'n brace is trouwens goed te doen...
Het ding irriteert überhaupt niet...

Mijn vingers zijn overigens ook blauw ...
Blauw van de hele dag appjes of berichtjes beantwoorden....
Natuurlijk wil iedereen weten hoe of wat er precies gebeurd is....
En suffe ik kom er aan het eind van de dag pas achter dat ik eigenlijk ook gewoon één bericht, waarin alles staat, kan kopiëren en plakken...
Maar ach, een persoonlijk woordje is ook wel zo aardig...

Mijn grootste ergernis vandaag was echter van geheel andere aard...
Het betreft de wc rol...
Productiefoutje....
Er hangt bij ons in de wc nu een rol zonder scheurlijntjes....
En dat is me toch irritant...
Of je scheurt er teveel af....of je scheurt scheef....
Ergernis dus....

Enfin, ik ben dus wel vroeg wakker maar slaap s middags alweer en s avonds lonkt mij bed al vroeg....
"Ja, zei mijn vriendinnetje vanmiddag, lichamelijk ongemak of een ongeluk of ziekte, heeft altijd een betekenis, dat krijg je niet zomaar"....
Ik vraag me af of Sverev dat vanmiddag op Roland Garros dat ook dacht toen hij door zijn enkel ging in de halve finale...
Zo dichtbij zijn eerste Grand slam overwinning en dan zo uitgeschakeld raken...
Het deed me trouwens wel wat toen ik het zag hoor...
Ik kon de pijn gewoon mee voelen....
De tranen sprongen in mijn ogen...

Arme man...je zag zijn enkel gewoon dubbel klappen... Vreselijk...
En dan die schreeuw....
Schreeuwde ik ook zo, vraag ik aan Willem....
"Nee", zei hij, jij zei alleen maar nuchter "als dat maar niet gebroken is" ....
Terwijl ik zeker weet dat het wel pijn deed....
Niet schreeuwwaardig blijkbaar....

Bij de tweede match Roland Garros weer een akkefietje....
Een of andere activiste die zich vast ketent aan de paal van het net....
Het moet niet gekker worden...
Gedenkwaardige halve finales zal ik maar zeggen....

Er was trouwens meer sport...

Natuurlijk was er meer sport...
Willem moet immers het Nederlands elftal zien dat tegen België moet voetballen...
België waar we boven verwachting met vier doelpunten tegen van winnen....
Nederland is blij...er kan weer massaal oranjespul ingekocht worden....

Borre doet het redelijk goed op de nieuwe medicatie...
Hij droomt alleen een beetje extravagant...
Dan weer gaan alle vier de poten ineens als een stuip de lucht in...dan weer bonkt hij zijn kop tegen de bank...
En elke keer schrikken we ons lam...

Oh ja....en wat ik niet begrijp is waarom bruidskapsels zo vreselijk truttig moeten...
Haar in de rollers....dan opkammen zodat je zo'n vreselijk punthoofd krijgt....daarna vol spuiten met die smerige haarlak troep en dan in de plooi zien te krijgen...
Ik ben er niet blij mee...
Nee, ik wil niet ontevreden zijn of zo hoor....
Het twisten staat prachtig....
Maar die suikerspin bovenop hoeft van mij niet...
Hoe ga ik dit Annetje aan haar verstand peuteren....?

Nou...dit waren zo'n beetje de vrijdag perikelen.....
Het is dus wennen allemaal...en ik ben benieuwd of het ook werkelijk gaat wennen....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten