zaterdag 11 juni 2022

11 juni 2022


Dag van:
 Soms heb je ineens van die krankzinnig filosofische gedachte...
Niets is zeker in dit leven...
Ik kan straks de deur uitgaan en dan kan er zomaar iets gebeuren waardoor mijn leven voorbij is....
Er kan iets gebeuren waardoor ineens je leven op z'n kop staat...
Er kan van alles gebeuren... Ja toch?....
Niets is zeker....
Ons vertrouwen is dus eigenlijk gebaseerd op een inclusief alle onzekerheden in dat leven....
Maar wat nou als je dat vertrouwen kwijt raakt...
Dat kan dan toch eigenlijk niet...
Alles was toch immers al een onzekerheid...
En waarom zou je....als dat vertrouwen dan een keer een oplawaai krijgt ineens helemaal niks meer vertrouwen....er was toch al niks zeker in het leven...
Waarom dan niet gewoon keer op keer maar weer wel vertrouwen hebben een krijgen...

Nou ja....dat was dus zo'n zaterdag

gedachte....

Vandaag zou ik de inkopen gaan doen die mijn trouwkleding en outfit nog nodig hebben....
Laat ik nou echter gister best wel een beetje teveel gedaan hebben toch...
Mijn enkel voelt zich in ieder geval niet prettig vandaag....
Daarbij had ik al zo'n vaag vermoeden dat er iets in de lucht hing....
Mijn vriendin deed raar.... Willem deed raar....en dat deden ze al de hele week....
Eigenlijk al wel daarvoor al....maar de laatste week extremer...
Er zal toch geen vrijgezellenfeest in de lucht hangen hè....?

En ik had dat goed gevoeld....
Er was van alles bekokstoofd voor vandaag.....maar tja....toen moest ik zo nodig mijn enkel breken en we gaan naar een concert....en dus vielen alle gemaakte plannen en reserveringen in het honderd....
Snel iets anders werd er bedacht maar dat werd hem niet...
En van die plannen hoorde ik dus vanmorgen....
Het leven was ook vanmorgen ineens weer zo normaal...
En het was zelfs niet erg dat ik zei dat ik vandaag die inkopen liever wilde skippen.....


Geen vrijgezellenfeest dus...
Ik ben er niet echt rouwig om.... Ik ga me vandaag heel gedeisd houden...want vanavond heb ik wél een concert van Karsu...
Alweer een concert ja....

Heel gedeisd dus....op een stoel zitten....been op een andere stoel....en niks doen...
Suffen en dutten in de zon....
Mijn haakwerk onaangeroerd naast me....
Hazenslaapjes en mini droompjes....

Willem heeft precies hetzelfde en zegt zelf de matinee voorstelling van zijn dansvoorstelling af die hij notabene zelf  geschreven heeft....
Ook Willem wil rust....

We doen wel samen wat boodschapjes en maken ons dan op voor de avond...
Kasteel het Nijenhuis....en Karsu....
En ik in een rolstoel...
Ja heus ik heb het gedaan...en ik vond het VRESELIJK om zo overgeleverd te zijn aan de behendigheid...of juist onhandigheid....van de ander...

Ik zag me al in elke greppel en tegen elke boom belanden....
Hobbel de bobbel....en de twee onverlaten Willem en Marleen maar schik hebben....
Alleen eerlijk is eerlijk...dat eind had ik niet op krukken kunnen lopen....

Het concert in de openlucht was zoals je dat van Karsu kan verwachten....fenomenaal....
Dat mens IS muziek....


Goh dit weekend toch twee mooie optredens in de pocket...en twee weken geleden al dat klezmer optreden....
Nu maar weer eventjes rustig aan...
Morgen gewoon weer beamer dienst in de kerk...en Willem die preekt....zelfs gedeeltelijk in Duits want de bevriende gemeente uit Duitsland is erbij...
Wel weer goed ook om ons even te bezinnen....



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten