zondag 5 juni 2022

5 juni 2022


Dag van:
Als ik nu niet iets ga doen word ik gillend gek....
En dan bedoel ik niet haken of breien maar dan bedoel ik eens iets anders dan haken en breien....

En ineens heb ik het ....
Het album Krakau....
En als ik het goed heb dan heeft de HEMA nog 40% korting op die dingen ook nu....

Ik snuffel mijn e-mails na...
Yes...mazzel....
Maar ik moet wel opschieten want 7 juni verloopt de actie....

Verder heeft Willem volgende week een

gemengde dienst...
Wat zoveel wil zeggen als dat de mensen van hun gast gemeente komen...
Uit Duitsland...
Uit Gemünden am Main....
Er moet dus een soort van tweetalige PowerPoint komen en dat lijkt me ook wel weer een uitdaging....

Over uitdaging gesproken...
Als Willem straks terugkomt uit Coevorden van zijn preekdienst, dan moeten we samen een rolstoel van ophalen bij de lieve ouders van mijn klassenassistente....
En ik bedoel maar....ik in een rolstoel dat is wat je noemt een heuse uitdaging...


Dat het vandaag tegen de middag regent doet me uitermate deugd...
Dat verzacht de pijn van niet naar Jazz in Duketown kunnen...
Heel af en toe zenden ze op Facebook wat live optredens uit en geniet ik stiekempjes via mijn scherm mee....

Ik begin aan de PowerPoint....
Wel even een verhaalsite erbij...
Ik spreek aardig Duits maar hier komen woorden in voor die de heer Looze (mijn Duitse leraar....een engerd)....niet in de proefwerken had staan....
Ambtsdrager van dienst.... Votum en groet....en daar zullen ze heus niet de Liebe Grüsse mee bedoelen...
Het wordt een beste presentatie....

Nu gauw naar het album...
Altijd weer een creatieve krachtinspanning...
En inspanning die trouwens ook op de achtergrond geleverd wordt...
Ik hoor oooeeeeh.....aaaahhh....hoppaaa....
Roland Garros de finale...
Helaas niet de mooiste, want de mooiste wedstrijden hebben we al gehad....
Nadal is er dan ook snel mee klaar....
Sneller dan ik met mijn album....

Met het plaatsen van de foto's beleef ik de vakantie weer opnieuw...
En ik kan niet anders dan in alle Auschwitz foto's en zwart randje zetten....
Maar de rest is vrolijk...
Vrolijk en lief als de Polen zelf....
Als je gisteren de vrouwen finale tennis hebt gekeken, kon je het zelf voelen en horen...
De Poolse Iga Świątek won de finale.... En dat doet ze....haar woorden gaan uit naar Oekraïne....
Ik hou van die Polen....
Oekraïne dat alweer zo naar de achtergrond is verdwenen lijkt het...
De boosheid over de benzineprijzen wordt afgerageerd op alles en iedereen, behalve de oorlog...
Alle gedachten zijn trouwens ook bij de

kleine Gino....
Slachtoffertje van een zedenmisdrijf....
Er is zo gezocht...en toch kwam het te laat...
Dan was er de school in Texas...ook zo'n drama...
Wie denkt er nog aan Oekraïne....?
De Polen dus...
Wedden dat op het plein nog steeds 's avonds daar de avondwake is....

Het album vordert.... Willem komt thuis...
En goede dienst en lekker verwend door Gerda, lid van de kerkgemeente aldaar.....
"Ze had haring en ook nog een stukje vis Wampie "....
Wat een verwennerij Willem....en hoe voelt je strontje??....
Oh ik voel niks meer...
En friemels voor mijn ogen heb ik ook niet gehad...
Maar de huiduitslag is er nog wel....
Ik vraag naar even niet naar zijn arme rug...
Geen slapende ruggen wakker maken....

We halen de rolstoel...

Rijden door Ot en Sien landschappen van de Betuwe...
Wat wonen we toch mooi...

Of ik toch maar even de auto uit wil komen want uitleg aan Willem alleen lijkt geen beste optie...
Zoals ik me in de auto worstelde met twee krukken, worstel ik me er ook uit....
Met een groot taart als voorproefje van onze dank dat we de rolstoel mogen lenen komen we de gezelligheid binnen...
En kijk aan...daar staat me een rolstoel zo mooi...
Niet dat ik er met plezier in ga zitten hoor....
Oh nee...dat dan weer niet....
Maar hij is wel mooi...en beter nog...heel handig in en uit elkaar te halen...
Zelfs met alle gemakken waarvan hij voorzien is...beentje omhoog, beentje omlaag....
Met allemaal wijze raad en lief advies....'zet m op de rem hoor als je in en uitstapt....en niet kiepen als je de stoep op gereden wordt'....verlaten we de gezelligheid weer....
De regen in...
Naar m'n stoel.....
Naar m'n niksdoen....


Maar ik zal niet zeuren....
Vandaag deed ik ook leuke dingen....
En zo is dat....
Ik moet alleen de inhoud van leuke dingen en andere betekenis gaan geven....
"Als het maar niet met je hoofd tegen de muur bonken is", appt mijn getuige me....
En laat dat nou gelukkig niet bij de andere betekenisgeving in het rijtje staan....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten