donderdag 16 juni 2022

15 juni 2022


Dag van:
Ik weet het, ik weet het....
De verhaaltjes en kwaaltjes rond volle maan zijn fabeltjes....
Er bevallen niet meer vrouwen van een baby dan op andere dagen....en het feit dat je niet kunt slapen komt gewoon omdat het langer licht is...
Flauwekul dat je moeite hebt om in
te slapen, dat je geen bomen moet snoeien, geen operaties moet ondergaan (want bloedingen kunnen heviger zijn) en het is geen slechtere tijd dan anders om te herstellen van ziekte.....
En nee, nee, nee....je bent ook niet emotioneler dan ervoor of erna...
Dus je opgekropte emoties of frustraties komen ook heus niet meer aan de oppervlakte dan een week later of twee weken eerder....
Het is allemaal flauwekul....en de schuld van de media dat we in die volle maan fabeltjes en verzinsels geloven...

Nou ammehoela....

De man schijnt 's nachts aan de andere kant van onze slaapkamer...
Niks geen extra licht dat maar binnen schijnt...
Maankalenders met maanstanden houd ik ook niet bij...
En toch kom ik niet in slaap en als ik dan voor de lol toch even stiekem kijk op zo'n site met weerberichten en maan en zon standen, zie ik toch wel degelijk dat het  volle maan is vannacht...
Ik voel mijn enkel ook steken en ik heb mateloos last van restless legs.....
En dan kan het hele wetenschappelijk wereldrijk roepen dat het onzin is....ik heb het meer dan anders, al mijn registers staan open en vooral nu met volle maan....

Ik geloof heus niet dat de apenpokken nu minder snel genezen....die gaan gewoon heus wel hun normaal genezingsproces in....
En ook zal corona nu niet even stilstaan met verkouden te zijn....
En in een weerwolf geloof ik ook niet al vind ik Dolfje wel een allerliefst wolfje...
Maar de maan doet heus wat meer met een mens...ook als je het negeert....


Enfin slechte nacht gehad Wampie?....
Ja, nou en of.....!!
Draai, Wiebel, draai, eruit, er weer in, rondje lopen, even op het balkon staan waar dus geen maan te zien is hè....
Podcast luisteren, de rust niet kunnen vinden om me daarop te concentreren, draaien, wiebelen, nog eens draaien....en dan eindelijk in slaap vallen....

Wakker worden met een, door de spanning voor het huwelijk en een sollicitatiegesprek, waar verder niks vanaf hangt, bevangen Willem....
"Heb jij het overzicht op ons trouwen nog", vraagt hij me...
Nee natuurlijk heb het ik dat niet.....
Jij regelde immers heel veel als ik werkte...
"Heb jij het kostenplaatje nog in beeld?"....
Voor een deel wel ja....dat wat ik zou regelen dat weet ik het van...
"Maar geen totaal plaatje?"....
Nee Willem, zullen we er even voor gaan zitten?....
"We hebben nog geen bloemen"...
Nee klopt, wil je dat morgen doen

misschien?....(hij durft niet alleen)....

"Alweer een pakket bezorgd, wat is dat toch allemaal?"....
Rustig blijven Wamp...
Dit zijn de cadeautjes voor getuigen en ceremoniemeester enz....
"Ik moet vanmiddag om zes uur weg hè"...
Ja Willem dat weet ik...
Je moet dus op tijd boodschappen doen....
Ik pak mijn laptop en ga aan het werk....
Willem moet iets uitprinten....
En zoals gewoonlijk lukt dat niet want onze printer zit altijd vol stof en haren van de honden...
Hij foetert.....hij moppert.....hij scheld....
Ik pak mijn laptop en krukken en loop naar buiten...
Onder de parasol is voorlopig even mijn werkplek....


Als ik wat zaken geregeld heb en gelezen heb daar ik de opp evaluaties nog niet had hoeven maken alleen even wat aanpassingen had moeten aanbrengen (rustig blijven ademen Wampie)....ik me daardoor niet uit het veld laat slaan....loop ik weer rustig naar binnen...
Oké...de maan heeft duidelijk niet overal invloed op inderdaad....

Ik neem drie bruine boterhammen want mijn stoelgang is absoluut bagger de laatste dagen ondanks dat ik groente bij de vleet eet....
Ik stuur Willem voor de zekerheid toch ook maar naar het Kruitvat voor laxeer tabletten als hij boodschappen gaat doen....ik beantwoord nog wat mail....
En dan is zo'n dag al bijna weer om....

Mijn afleiding is het fruitmannetje dat fruit

komt brengen en vol medelijden maar mijn blauw ingepakte voet kijkt...
"En da veur oew trouw'n".....
Niet slim hè fruitman....
""Das't zekers nie neu....ik zal mien aonstaande wel ff waorschouwen da ze nie van diejen fratsen uuthaolt".....
Jan de fruitman heeft namelijk zijn vriendin ook ten huwelijk durven vragen toen Willem hem zijn filmpje laat zien hoe hij mij ten huwelijk vroeg....
Jan trouwt over een paar maanden....
Nou, kijk zelf ook maar uut Jan...het kan de beste overkomen waarschuw ik hem nog...
Dag Jan.....en bedankt weer hè....

Dan bereid ik de champignonsoep maar

voor...
Soep ja....want Willem vindt dat we op de kleintjes moeten letten in deze inflatie tijd...
Tja...en hij doet de boodschappen...ik heb er niet veel meer over te zeggen....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten