vrijdag 17 juni 2022

17 juni 2022


Dag van:
 Nou ......vandaag voor het grote feest van 1 Juli dan toch echt de laatste boodschappen....
Als je zelf dat feest organiseert op de locatie van je zus moet je ook zelf voor de versieringen zorgen...
Nou doet coolfeestje.nl al veel maar de finishing touch is aan ons....
Daarbij moet er nog limonade komen voor in de kerk want stel dat de temperaturen zijn zoals vandaag dan zullen er niet veel mensen koffie of thee drinken bij de bruidstaart...

Daar gaan we.... Duitsland de DM....de schoenenwinkel....en de Aldi, dan Nederland Action en HEMA waar ons Krakau album al een week ligt te wachten op ons....

De schoenenwinkel in Kranenburg maar

eerst...
En met tranen in de ogen koop ik een stel sandaaltjes zonder hak....
Het is niet anders....
Ach ja....wie heeft er nou trouwschoenen voor een tientje nietwaar....

Ondertussen zie ik de Takko met te leuke kleren terwijl Willem de schoenen naar de auto brengt.....
Ook hij heeft nieuwe sneakers....en trekt ze direct aan....
Ik koop ondertussen rok en blouse....
Noem het troost aankoop....

Dan de DM in....
En daar worden Willem en ik altijd bijzonder hebberig....
Drogisterij spullen schelen in Duitsland namelijk ongeveer zoveel als de benzine....
Aanzienlijk dus...
Betaal ik hier 5 euro voor Willems gel....altijd Taft 14....
In Duitsland betaal ik minder dan de helft daarvoor...
Ze verkopen ook katten en hondenvoer....
Ook meer dan de helft goedkoper....
En zo gaan we nog even door.... Make-up, shampoo, badschuim, parfum....


Dan naar de Aldi....
Willem krijgt bijna een hartverzakking als hij afrekent....
Vierentwintig flessen prik en zes flessen sinaasappelsap.....kazen....van een veel brood..... En maar 62 euro....
"Wampie dit klopt niet hoor...kijk de bon eens na"...
Ik check en gewoon alles staat erop....
Ik denk Willem, dat we maar moeten emigreren....
Nou dat ziet Willem dan weer niet zo zitten...
Ook de reden waarom hij de sollicitatie eergisteren afketste.....
Drenthe is leuk voor vakantie maar hij wil er nog niet wonen....
Hij wil wel vaker boodschappen doen in Duitsland.....

We rijden terug naar Nederland...
En ik weet niet wat dat is, maar als ik naar Kranenburg rij kan ik altijd doorrijden....
Maar als Willem rijdt dan is er altijd oponthoud....
En oponthoud betekent ergernis....
En ergernis betekent weinig gezelligheid...
Dan wil hij ook ineens niet meer naar de Action en de HEMA maar naar de honden....zucht...

Het wordt wel degelijk Action want nu is

mijn wil eventjes wet....
Één keer een aanslag op mijn gebroken enkel oké...maar voor een tweede keer.... NEE.....

Bij de Action de versieringen halen...
Lampjes, kaarsen, gezellige kannen met kraantjes, lampionnen, slingers, parasolvoet en afvalbak enz...
En al is de Action goedkoop....het blijven Nederlandse prijzen in vergelijking met de hartverzakking in Duitsland...

Willem is om...
Hij wil zelfs nog naar de HEMA voor het Krakau album...
Daar heeft hij natuurlijk flink spijt van als blijkt dat het Gelredome vandaag de Eagles ontvangt...
Mijn dochter en schoonzoon zijn er ook...en nog één paar duizend mensen meer.....
Maar goed...we hebben het album...
En wauw wat is die mooi geworden....

Op naar huis....

Afvalbak direct stuk door vier enthousiaste honden....
Weg dertig euro....
Direct honden in het zwembadje...
Dat gaat beter....
Ik met de poot maar weer omhoog....ook beter....
Willem die alle aankopen uit de auto haalt en een plek geeft die er eigenlijk niet meer is...

En toch zit het me niet lekker die sandaaltjes....
Als ik nou eens schoenen met blokhak...en zo... Enz.....
Ik google eens wat rond en vindt een paar...
Zo'n paar waarmee ik op gelijke hoogte als Willem kom zeg maar en die een blokhak hebben die steviger voelt wellicht...
Wamp gewoon doen...
Dus ik waag de impuls frustratie aankoop...
Ik reken af...vul gegevens in en zo...en met dat je op oké klikt verschijnen dan de betalingsmogelijkheden als zo ook pop ups met nog honderd dingen die ze in de aanbieding hebben...
Maar oh my.....
Ik kijk nog eens goed....
Seksspeeltjes....pikante lingerie....hele foute kleding....waar ben ik beland....?
Ik blijk schoenen besteld te hebben op een zeer pikante site....online sekswinkel dus....
Heb ik weer....

We geven de plantjes en bloemetjes

water....
Je ziet ze wakker worden en opbloeien...
Ook de voorkant van het huis maar even...
Och wat gaat de zon daar toch mooi onder...
De stokroos kleurt nog dieper paars dan die al was....
En kijk....de lavendel kleurt blauw op...
En.....SHIT Willem....we hebben nog geen bruidsboeket voor mij en geen corsage voor jou...of wil je die niet...
Ja die wil Willem dus juist wel....
Maar we willen er geen honderden euro's aan uitgeven....
We zijn nu Duitse prijzen gewend...

Mijn denkradertjes doen hun werk...
Willem had toch een oud leerling die nu op de tuinbouw school zit en heel mooi bloemstukjes kan maken....
Zelfs prijzen wint...
Mila.....zij moet uitkomst bieden....
En dus app ik haar....en stuur meteen een paar voorbeeld fotootjes mee...
Ze is beduusd....
Maar wauw....ze doet het....
Yes.... Yes....
Een bruidsboeket met lavendel.....
Mila the best....!


Zo leuk om zo'n stel oudleerlingen van ons op zo'n manier te betrekken bij ons huwelijk...
Gewoon omdat ons vak voor ons belangrijk is of was....
Om die leerlingen in hun kracht te zetten...
Tamara de taart, Mila de bloemen, Jip de ringen....

Willem en ik bomen nog tot diep in de nacht met elkaar buiten bij de sfeerverlichting in de tuin...
Over geloof....over al die gebeurtenissen als hoogte en diepte punten in onze zestien jaar relatie....over onze kinderen....
En de wijn vloeit...en de kaas gaat in blokjes....
Ach Duitsland was toch goedkoop... Wat maakt het uit....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten