vrijdag 24 juni 2022

24 juni 2022


Dag van:
Een soort van bruilofts generale repetitie .....maar dan alleen met Willem en mijzelf....
We staan 's morgens in de kerk waar het tweede gedeelte van het huwelijk van de huwelijksdag,  vandaag precies over een week, plaatsvindt.....
De PowerPoint en de plaatsbepaling maar ook de route die we lopen worden vandaag geoefend en uitgeprobeerd...
Hier het geluid en beetje harder....daar een beetje zachter....
Elsbeth de vrouw van dominee Jolande is er ook...
Zij gaat de PowerPoint bedienen en wil zeker weten dat alles klopt...

We tellen de stoelen en schikken ze....

We bekijken of alles zichtbaar is en veranderen hier en daar wat....
Nee niet de familie aan de zijkant maar vooraan....
Maar als ze zijwaarts zitten kunnen wij ze zien en als ze achter ons zitten niet....
Conclusie....wat hoort dat hoort, ze zitten vooraan en dus achter ons...
Vooruit dan maar...
Check...

Het koor gaat links staan....
Nee niet meteen...
Eerst zitten ze tussen de anderen en komen van van overal naar voren...
Oké....die vind ik wel leuk....
Dat doet libdupachtig aan....
Check...


En van achterin de kerk komen eerst Willem en later pas ik aanlopen...
Willem met de dominee...Ik met Robbert mijn zoon....
Check....

En voorin de kerk achter het koor, lopen we richting buiten...
Eerst de gasten...dan wij als bruidspaar als laatste...
Staat de muziek die dan moet spelen hard genoeg?....
Mensen wat een gedoe...
Maar ook check....

Oké, en dan allemaal naar de kantine waar

de koffie, limonade en taart klaarstaat....
Aldaar zullen wij de taart aansnijden....
Degene die de taart maakt zal al om kwart over tien in de kerk zijn....
Daar is ook de voorzitter van de kerkenraad dan aanwezig...
Ook check...

Nee, versieringen daar mogen wij niks van weten...
Dus geen check...
Maar ook dat zal vast goed komen dus...check....

De afstandsbediening van de beamer werkt niet...
En ik had met vorige week een nieuwe gekocht...
Elsbeth gaat weg nieuwe halen...
Check....

Piano aanwezig...

Orgel doet het....
Keyboard staat klaar...
Check....

Voor het ceremonieel ritueel...
Wie zorgt voor wat....?
Oké...ook duidelijk...
Check....

De generale repetitie is geslaagd....

Nu nog zorgen voor de juiste make-up, hotel kussentjes voor in de schoenen en voor koffie voor Willem want die is ineens weer van DE koffie af en wil nu Hema koffie....
Voor zolang het duurt denk ik dan altijd...
Maar belangrijker nog.... Willems heuptasje heeft het begeven...
En Willem zonder heuptasje betekent rampspoed...

Dat hebben we in Alicante al gemerkt waar we stad en land (heel Alicante dus) afzochten naar zo'n heuptasje...
En heup is uit want cross over is in....
Dan draag je zo'n dingen schuin over je schouder dus...
Maar goed, Willem is in alle staten van ontreddering want wat is Willem zonder heuptasje waarin hij zijn halve leven bewaart....

Winkelcentrum dus.... en EERST een heuptasje....
Die lederwaren winkel wordt nog eens schathemelrijk van al die tasjes die Willem daar steeds koopt....
En het moet weer Kipling zijn...
Maar, zo bevestigt mevrouw lederwaar, Kipling doet aan cross over...
Ik neus zo eens door de rekken...schrik me rot van wat ze voor zulke tasjes durven vragen...terwijl Willem al bijna weer buiten staat....
Want geen tasje zonder het Kipling merk erop...
Hij Willem kijk hier dan eens hoe mooi...
Ook een heel bekend goed merk...en prachtig dat vage bruine kleurtje...
Willem draait zich om en is verkocht...
Ik wist het wel...
Dit is zijn stijl...
Maar pas als mevrouw lederwaar wel drie keer heeft gezegd dat het met zijn betrouwbaar merk is als Kipling....én dat er een jaar garantie op zit....dan pas loopt Willem richting kassa....
Toch jammer, zeg ik nog, dat ritsen altijd precies na dat eerste jaar stuk gaan....


Nu de koffie....
Dan de make-up...gepaard gaande met een zucht van Willem...
Totdat hij de prachtige mannequinachtige schoonheden ziet die me helpen...
Hij huppelt de winkel ineens binnen....
Ik slaag....gelukkig....
En volgens Willem mag ik nooit meer een andere kleur nagellak op dan deze...
Bij deze ook ...check....

Willem verorbert een hele kip...

Ik waag me aan spinazie...
Dan op visite...
Gezellig bij Marike en John in de tuin....
We hebben heel wat bij te praten....te vertellen....en vragen te beantwoorden...
Tussentijds check ik of alles lukt met de taart en geef nog wat laatste aanwijzingen...
En beantwoord wat vragen aan de locatie ceremoniemeester....
De catering heeft nog niet gebeld dus dat maandag als eerste even regelen...

Of ik zenuwen voor de bruiloft heb....?
Daar heb ik niet eens tijd voor....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten