donderdag 16 juni 2022

16 juni 2022


Dag van: 
Wat suf dat ik gister vergeten was om de blog online te zetten...
Maar tja.... Willem en ik hadden veel te bepraten....het werd laat.....dat dus...
En ....het staat er inmiddels wel....

Nu maar even goed opletten dat ik het knopje publiceren vandaag niet vergeet in te drukken...
En dat zal wel goed komen want ik heb geenszins het plan het laat te maken...

Ik bereid me vandaag voor op twee belangrijke overleggen...
Zul je net zien dat Willem schoonmaak opwellingen krijgt een kwartier voordat ik online moet...
Ook dat nog ...
Ik ben echt dol op die man maar van timing heeft hij geen kaas gegeten....
Wat dit betreft dan hoor...want op afspraken komt hij altijd op tijd.... gedisciplineerd als hij is....

Mijn klasje is op schoolreisje...
Ook daar gaan mijn gedachten steeds naar uit...
Ik weet precies wie de belhamels zijn en hoop maar dat ze zich gedragen....
Niet dus, hoor ik na afloop....
En op zo'n moment denk je dan weer 'was ik er maar geweest'.....

Achterop mijn hiel begint zich een wondje van het transpireren te ontwikkelen....precies in zo'n hielrimpel....en precies onder dat elastisch gedeelte van de orthese...
Ik moet zeggen, 'ik heb er meer last van dan van mijn enkel zelf'...
Het eerste uur denk ik nog dapper 'niet zeuren, als je nu gips had gehad dan had je ook niks uit kunnen trekken'....maar na een uur wordt het echt onhoudbaar...
Ik pas mijn waarheid dus weer aan en denk 'maar gips zweet niet'....en trek even de orthese uit....
Wow, wat een rot plek zit daar....open wondje ook....
Ik pak een pleister maar dat helpt dus niks....
Als ik nou heel stil met die voet op de stoel blijf zitten dan kan het wondje drogen en kan er met de breuk niks gebeuren....

Tjonge wat is die enkel nog

buitenmaats....
Er zit nog een hele bobbel op....
Volgens Willem ben ik nu het ongeduldige mens....
"Die breuk is net twee weken geleden ontstaan, wat wil je nou?"....
Hij heeft natuurlijk gelijk....

Dan vertrekt Willem voor de laatste keer naar zijn oude school de Wiekslag....
In de zomervakantie zal het gebouw tegen de vlakte gaan en komt er een prachtig nieuw gebouw voor in de plaats...
Dan fuseert de school ook met een andere school die daarbij in komt...
Willem gaat alle plekjes in het gebouw nog een keer af....
Alle oude collega's van vroeger en nog verder daarvoor zijn aanwezig....
Bijna alle dan
Bijpraten en herinneringen ophalen geblazen....
....


Ondertussen haak ik een vogeltje voor de school....attribuut voor de laatste musical in dat gebouw....
En wederom ben ik, als hij af is, verbaasd dat het me weer gelukt is....
Ik heb nog nooit een vogeltje gehaakt.... dus ik denk dat ik het wel kan....
En ik kijk ondertussen wat tv...

Ligt het nou aan mij of is die KLM directeur nou echt zo charismatischloos als een nest grijze muizenjongen.....
Allemensen, die man straalt toch niks uit....
Nee, dan die man, Paul, van de "baking of" net zoiets als dat taarten programma bij ons met André van Duin....
Die blauwe ogen van die Paul die maken van je benen ter plekke slappe was....
En dat terwijl ik eigenlijk helemaal niet op blauwe ogen val.....
En mijn enkel toch al niet meer zo stabiel op haar grondvesten staat....

Gelukkig komt Willem weer thuis en kan ik me in zijn grijze ogen verliezen...
Moet ik wel even moeite voor doen nu hahaha....

We nemen de dag van morgen nog even

door....
Enkel check....en boodschappen....
Ondertussen trilt mijn telefoon volop met appjes over de studiedag van mijn collega's morgen...
Als het goed is gaan ze met een bus naar een strand ver weg...
Maar het is nog geheim...
Voor zover geheimen bij ons op school dus geheim kunnen blijven...
Om acht uur moeten ze in ieder geval paraat staan en om zeven uur zijn ze pas weer terug....
Ook dat zal ik missen....

Nu eerst maar weer op muggenjacht...
Het is die tijd weer grrrrr....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten