dinsdag 12 juli 2022

12 juli 2022


Dag van:
En dan kan je met dat dip gevoel van gisteren inslapen...
Maar dan droom je van een uitje met je vriendin...en dat je uitkomt bij een piepklein schuurtje, ingericht als winkeltje tussen hoog gras met allemaal zelf hebbedingerjes, kleding.....aardewerk beeldjes....Tomtes....kleine doosjes met zelf geschreven verhaaltjes erin....
En je wilt het wel allemaal kopen van die twee lieve oude mensjes die in het vervallen schuurtje tussen hoog gras vol liefde staan....
Je blijft er tot na sluitingstijd omdat het zo goed voelt en loopt nog een keer naar buiten waar dan ineens alle Tomtes tot leven komen....een piano begint te spelen....een naaimachine begint te draaien...
Midden in de nacht (3.43 uur) word ik wakker uit de droom ....met het liefste gevoel dat alle nare dipjes heeft verdreven...
En ik schrijf het op....in deze blog....
Midden in de nacht....om het vast te houden....voor als ik over een paar uur weer wakker word....

Zo jammer dat na een tweede slaap dat

intense gevoel van je eerste droom is afgezakt...
En het was zo'n mooie sprookjesachtige droom....

Vandaag heeft het geen zin om lang te blijven liggen...
Het is te warm.....
Maar het is ook te warm om buiten te zitten....
Al helemaal te warm om achter de computer te gaan zitten zoals ik van plan was...
Eigenlijk te warm om überhaupt wat te doen...
We genieten dus maar van elkaars gezelschap....
Lezen elkaar zo nu en dan een stukje uit de digitale krant voor...
Spreken dan onze zorgen uit over al dat pessimitische nieuws.....
Je snapt ook wel dat mensen, burgers en boeren in opstand komen en daartegenover weer burgers en natuurbeschermers...
Het wordt alleen zo'n negatieve spiraal...
Nee doe mij dan maar dromen over schuurtjes in hoog gras met lieve oude mensen....en Tomtes....


Ik moet even naar het winkelcentrum...
Ik rij weer zelf....
Het gaat best redelijk met mijn enkel...
Alleen trappen aflopen is nog steeds geen pretje....
En veel lopen moet ik eigenlijk ook nog niet doen...
Maar ik heb wel even zin om spulletjes voor het afscheid van dit schooljaar te kopen voor de kinderen....
Daar had ik beter over moeten nadenken....deze tijd van het jaar Wampie....niet goed voor je... want hoppa, nog geen stap van de roltrap af of....ik word gegrepen door de grote rode pamfletten met grote witte letters SALE.....
Toch ook maar even neuzen of er echt zulke grote aangekondigde afprijzingen zijn?....
En ja hoor....
Mijn tas vult zich dus met een jurkje hier, en blousje daar.....en nog maar een jurkje...
En dan hou ik me nog netjes dit keer....

Het blijft warm...

De weerman weet zelfs te melden dat het volgende week ook zo warm wordt....
Met andere woorden....wij zullen onze tent volgende week zaterdag met 30 graden opzetten zoals het er nu uitziet...
En ik zeg u....dat is voorwaar geen pretje....
En dan heb ik het nog niet eens over koken in zo'n bloedhete tent....of slapen....
Ach wat zeur ik...wel een reisje naar Griekenland boeken en dan klagen over warm weer....
Maar het is niet echt klagen hoor wat ik doe...ik constateer gewoon....

De droom van vannacht blijft me bezighouden...
Wie droomt er nou van Tomtes (Kerst kabouters) als de mussen van het dak vallen van de hitte...?
En natuurlijk vind ik er wat over....


Een droom over een kabouter symboliseert je innerlijke kind en fantasieën......
Een kabouter is een positief droomsymbool, aangezien ze meestal in dromen verschijnen om je emotioneel bij te staan en op weg te helpen in moeilijke tijden......
Maar dan komt het....
Heb ik weer.....
 Een alternatieve droomuitleg is dat je in het echte leven misschien een iets te levendige fantasie hebt, en onbewust kan verlangen naar een rustiger bestaan dichter bij de natuur......
De puntmuts zou in Freudiaanse zin een seksuele betekenis kunnen hebben......

Kijk, dat een kabouter of Tomte een positief droomsymbool is begrijp ik...
Maar ik leef niet in moeilijke tijden....ik ben zojuist getrouwd en Willem en ik zijn zo verliefd als twee kikkers in het gras dat twee kontjes hoog is...
Ik verlang helemaal niet naar natuur want ik leef er middenin....
En die Freudiaanse puntmuts....nou laat maar....

De tweede uitleg past me beter...

Een kabouter staat ook voor bescherming, geluk en vruchtbaarheid.....
Alleen dat laatste lijkt me zeer uitzonderlijk op je 62 ste......

Dan de derde uitleg...
Kabouter staat voor je innerlijke kind...
Je kunt het gevoel hebben dat er iets in je leven ontbreekt.....
Als je van een kabouter droomt, dan kan dit ook staan voor hulp uit onverwachte hoek.....
Vraag is alleen dat ik nog iets moet bedenken waarbij ik hulp nodig heb...en daarbij...wat ontbreekt het aan mij....?

Ik probeer nog wat steekwoorden uit de droom...
Helaas....

Het enige dat ik nog vind betreft dat briefje in het kleine zilveren doosje....
Verstop of vind je een brief, dan vertrouw je een vriend of je partner niet helemaal......

Nou laat maar.....ik vind het wel genoeg zo....
Laten we het er maar op houden dat ik gewoon een fantasierijke lieve droom uit mijn innerlijke kind had vannacht...
En zo heb ik ze eigenlijk nooit....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten