vrijdag 29 juli 2022

29 juli 2022 kampeerdag 7 Witterzomer


Dag van:
De camping is niet alleen om 11 uur 's avonds stil....het is er ook stil tot een uur of half elf 's morgens....
Ik snap niet waar ze die kleine kinderen verstoppen tot die tijd...
Geloof ook niet dat deze kinderen zijn opgevoed maar ze zijn afgericht....wie weet geprogrammeerd....
Terwijl toch echt de animatie voor de jongsten om tien uur begint....

De ochtend op ons veldje begint het ontbijt in ruste...
Af en toe hoor je bij ons een lachsalvo afgewisseld met een geneuriede dodenmars wanneer er weer een wesp geëlektrocuteerd is....
En bij beide acties zie je het veldje opschrikken....
Het is immers ontbijten in ruste en luxe....
Men gaat hier ook gekleed aan, aan het ontbijt...
Sinds ook meiden compleet in jurkje met panty eronder...
De eerste joggingbroek moet ik hier nog tegenkomen...
Er wordt hier gekampeerd in gala zeg maar...
Zelfs Willem gebruikt de joggingbroek alleen als pyjama tijdens de koude nachten en verder zie je hem ook in keurige korte broek....
Kledingvoorschrift voor kort betekent niet 'tot op de knie'....

Op de hoek vertrekt het 'kijk ons eens een

leuk jong gezinnetje zijn' stel....
We hebben niet eens gemerkt dat er werd opgebroken....
We hebben trouwens überhaupt nauwelijks gemerkt dat ze er waren...
Je merkt namelijk sowieso nauwelijks wat van elkaar...
Contact maken is hier 'not done'....
Je zegt keurig goedemorgen, goedemiddag en goedenavond maar oh wee....ga geen gesprek aan...
Men is hier graag op zichzelf....
Alleen kinderen maken contact met elkaar...
Zo ook bij de Sloggi familie....
Maar komen de vriendjes er dan "gezellig" bij zitten dan krijgt alleen het gezin wat te drinken maar de nieuwe vriendjes écht niet...

Willem, de man van de verbindingen, doet vanmorgen maar weer eens een poging tot contact leggen...
Labrador en Maltezer komen elkaar tegen maar marktmeester schijnt een aangeboren angst voor zwart te hebben...
De hondenzeul vrouw laat Maltezer even met vier poten op de grond te laten staan...maar oh wat is hij bang...
Willem probeert goed bedoelde adviezen te geven maar mevrouw 'ik zeul mijn hondje liever op de arm mee ' is er niet in het minst van gediend.....
Haar keurig gepermanente hoofd schudt de afkeuing naar Willems zijde....
Willem blaast de aftocht....geen beginnen aan hier....


En het is niet dat we het niet naar ons zin hebben hoor....integendeel....
Wij met ons vieren hebben de grootste lol en maken pret voor achttien....de achttien anderen dus zeg maar...
Veel meer kan ik met genezende enkel en corona ook nog niet.....

Wc perikelen:
Vrouw met rottweiler...
Ze wil de hond vastmaken aan een hek...
Zo'n hek van ofwel één ruk en rottweiler is los...ofwel hond rukt hek los en zeult heel achter zich aan...
"Dat kan niet mevrouw, hier durft geen kind meer langs", zegt een jonge moeder...
Ja maar ik moet, antwoord de vrouw nijpend....
"Uw hond kan het toch ook ophouden, dus u ook", zegt de jonge moeder en beetje snauwerig terug...
Zelf geloof ik dat de vrouw ernstig hoge nood heeft zo aan haar gezicht te zien...
"Ik bel de bewaking als u uw hond alleen laat hier" vervolgt de vrouw...
Nou zit de bewaking hier om de hoek dus die zijn zeer waarschijnlijk eerder ter plekke dan de vrouw is uitgeplast of gepoept....
Er zit niks anders op...de hond gaat mee de wc in....
"Zit, zit, hoor ik de vrouw....aan de kant"....
Het lijkt me ook wat in zijn klein hokje met z'n tweeën....
En dan ineens "neeeeee Somaraaaa (of zoiets), neeeee"....
En wat denk je....(ik inmiddels ook op het toilet)....naast mij ontstaat een gelige waterplas, die vanonder het tussenschot door, bijna mijn slippers raakt...
Ik gooi mijn voeten omhoog op de afval emmer....
Minstens in zo'n penibele houding als de vrouw naast me met hond denk ik....vervolg ik mijn handelingen....neem een grote stap over de plas en sta weer buiten m'n hokje....
Hoe het afliep????.....geen idee....
Ik ben maar weer gegaan....
Maar dit was toch echt wel een staaltje van de hond naar de pot vinden of naast het potje pissen....

Maar och och die avond....

Compleet Witterzomer overstuur...
Daar ging de nachtrust...
De bouwvak begint vandaag...en ik weet niet hoe dat bij ons in het Arnhemse gaat maar niet in Assen betekent dat feest....zeg maar FEEEEEEEEEEEEEEEST!....
Aannemers steken hun boerderijen of villa's ter beschikking....er worden DJ's of live zangers ingehuurd en.....feeeeeeesten maar.....van links.....naar rechts....bloed zweet en tranen....boem boem boem....tararaboemdijee.....
En ze proberen het heus na elven wat stiller te doen maar..... HELAAS!!....

Wij hossen wel mee....van links naar rechts....malle Babbe.....
We swingen op Luv en de Dolly Dots aan onze eigen Keestafel mee....
En heerlijker nog....wij mogen nu ook lawaai maken...o zo.....
Het eerste "wij gaan lekker los" avondje...

Maar de rest van de camping is minder amused...
Jammerrrrrrrrrrrrr....lange neus....
Fijne vakantie hoor beste bouwvakkers....het is niet gegund...roll over Beethoven....







1 opmerking:

  1. Hahaha, die hond in dat hokje, hilarisch 🤣🤣🤣🤣🤣 en een stille camping.... Daar komen jullie niet weer denk ik😊😊😊😊

    BeantwoordenVerwijderen