donderdag 21 juli 2022

21 juli 2022


Dag van:
Niks aan de hand gisteren....
Ik dacht nog dat regen en onweer mijn nachtrust wel zouden verstoren...
Niets was minder waar....

Koorts....hoge koorts...midden in de nacht...
En oh zo benauwd....
Het bed is werkelijk drijfnat van transpiratie en ik kan niet stoppen met zweten....
Het komt uit elke porie van mijn lijf....
De hoofdpijn is niet te harden....
Krijg ik nou ineens griep.....?
Of is het weer zo'n vreemde koortsaanval die ik wel eens vaker zomaar uit het niets krijg en één dag duurt...
Ik hap maar lucht, krijg amper iets opgehoest.....
Mijn mond voelt droog...
Ik ben echt écht ziek...

Verward stuur ik in de ochtend en berichtje naar school...
Kan niet komen....zo ziek....

Willem wordt wakker...
Voelt de hitte van mijn lijf gewoon de kamer verwarmen...
"Wat heb jij in hemelsnaam?"....
Hij schrikt...
En ik hijg 'ik ben zo ziek'....

We denken nog niet eens aan corona...

Corona is immers al drie jaar ons huisje voorbij gegaan....
Totdat school mij vraagt een test te doen....
Ik kan mijn bed niet uit... Willem zoekt in alle hoeken...
Waar lagen die testdingen ook alweer....?

Ik test...
En ik heb al zo vaak getest dat ik nu ook weer denk 'zinloos'....
Maar zodra valt het eerste druppeltje in de tester of een eerste streep verschijnt....
Meestal verdwijnt die dan naar boven maar....deze keer blijft de streep staan en een tweede streep verschijnt....
Het is heus.....
Twee dagen voor onze kampeervakantie ....na drie jaar ervan verschoont te zijn gebleven, heb ik dan corona....

Ik ben tot niks in staat....
Ik slaap en slaap en zweet en zweet en slaap...
Het enige dat ik probeer is nog iets voor school te regelen...
De cadeautjes voor mijn klassenteam....
Er ligt nog brood in de kast met leverworst...die moet eruit....
Mijn laptop moet hier gebracht worden...

Dan ben ik alweer op...en slaap...
Barstende hoofdpijn....
Willem belt de camping....
Willem belt het hondenpension...
Willem regelt...
En Willem is over en over bezorgd...

Doodmoe bel ik mijn hartsvriendinnetje die vandaag jarig is...
Ik kan niet naar haar toe ...en het gesprek duurt kort...

Ik ben ziek....mensenkinderen wat ben ik ziek....
Stel je nou eens voor dat ik niet ingeënt en geboosterd was....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten