zondag 24 juli 2022

24 juli 2022 verloren kampeerdag 2 Witterzomer

(Blitz en Bets op bezoek)

Dag van:
Weer wat geleerd.....ik zit niet in quarantaine maar in isolatie....
Quarantaine gaat namelijk direct in isolatie over zodra je test positief is....
Da's binnen 1 seconde niet alleen het vervangen van het woord maar van je halve leven...
Niet dat ik daar de eerste dagen maar enige weet van had....maar nu begint dat dus langzaam door te dringen....

En ik heb het niet eens over dat ene kamertje waar je dan verblijft...
Er valt voldoende vermaak te regelen...
De katten komen zo nu en dan ook langs (weten zij veel)....
En oh ja....tjonge die sociale media...die kan je bezig houden....
Aan aandacht geen gebrek zou je kunnen zeggen....

Nouuuuuuuu ECHT wel dus....

Willem en ik.... notabene in onze wittebroodsweken.....en elkaar nog geen ochtendknuffel, of wat voor knuffel dan ook kunnen geven....
Erger nog...je probeert elkaar te vermijden, voornamelijk Willem mij dan, en loopt met een grote boog om elkaar heen....
Echt wel groter dan anderhalve meter...
Bang om te besmetten...bang om besmet te geraken...
Dan kijken we elkaar weer hopeloos, machteloos, moedeloos op een afstandje aan....kanniet...magniet.....

Voordeel nu van niet kunnen kamperen:.... Willem heeft een extra preekdienst van een voorganger die uitviel....
En hij kan morgen een keer extra naar de fysiotherapeut...
Nadeel van nu niet kamperen:...niet wakker worden naast je vrienden....en natuurlijk geen Esther die om acht uur al gedoucht en al voor haar tent klaar zit....verse broodjes....en gezellig samen ontbijten...wie wil er hoeveel eieren (je eet ze anders nooit maar op de camping wel)....


En dan natuurlijk het kampeerleed....
Al worden we op dat gebied gelukkig op de hoogte gehouden...
In de zak waarin de spiksplinternieuwe tent van Esther en Marcel zat, zat een gebroken tentstok van de luifel....
Met geen ducttape stabiel te krijgen natuurlijk....
En....de haringen deugen niet....
Waren wij er nou geweest dan hadden ze die van ons gehad want wij hebben immers altijd extra bij ons....
Nee niet die gewone maar die platte brede...
Maar wij zijn er effe niet....
Ergernis....en wij kennen de Bakkertjes-ergernissen....dat gaat van dik hout zaagt men planken...
Maar tja...van dik hout zaag je nog geen tentstok...
Dus zoek ik vanuit bed op internet een tentenwinkel daar in de buurt....
Die is er wel....maar op zondag niet open natuurlijk....
Assen gaat vast nog naar de kerk op zondag als ik zie hoe vaak Willem juist daar in het noorden van het land moet preken....
Dat wordt morgen dus...en anders gaan wij hier in Arnhem naar de Decathlon...
Nou ja.... Willem dan....
En dan nemen we die wel mee....áls we komen....
Nog een voordeel gevonden dus dat we nog hier thuis zitten....

Ondertussen geniet ik mee van foto's en
(Bakkertjesleed is geleden)

verhalen van anderen....het domein dat Marike en John op hun camping gecreëerd hebben....de wandeling van Esther over de camping en het natuurgebied....en ik besluit om ook maar heel even de tuin op te zoeken...
Mag vast wel van mijn Covid virusbolletjes....
Ondertussen wijst de test nog steeds twee streepjes aan maar.....het onderste streepje is duidelijk aan het verzwakken en heeft niet meer diep donker felle rood als de eerste coronadag....
Mooi zo streepje, doe maar geen moeite meer.....
Och laat het toch zo wezen dat hij morgen onzichtbaar blijft....


Tuin aan het water....toch een beetje campinggevoel.....
Prachtige libelle gespot en zelfs even de concentratie om wat haakwerk op te pakken....
Dat vond ik toch wel het ergste van die heel zieke coronadagen hoor....dat verwarde gevoel in je hoofd en dat je je niet kon concentreren....
Alsof alles uit je hoofd viel....patsboem door een schedelluik.....
En zelfs nu moet ik nog bij elke verandering van haakpatroon de tekening erbij pakken....het blijft nog niet vanzelf in mijn hoofd zitten....

Hadden Willem en ik ons voorgenomen dit keer, nu Babeth de jongste dochter van

Willem niet meer mee gaat, véél minder mee te nemen naar de camping.....
Nou, de lijst zwelt lopende de dag aan....
De Bakkertjes hebben geen koffieschepje....
En in de campingwinkel niet te krijgen ook....
Check....nemen we ook mee....
Haringen, mogelijk tentstok en koffieschepje....

Ik schrijf het hier maar even op want mijn coronahoofd kan dat dus morgen weer vergeten zijn....
Oh, en het nieuwe Kezenspel niet vergeten...!!

Weet je wat....ik ga mijn matras op lattenbodem opzoeken....in plaats van mijn bejaarden lucht-opstap-bed....
Het was weer genoeg voor vandaag....
We zullen zien wat morgen brengt....

Ps. By the way.....de beestenbende is erg blij met het reisuitstel....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten