zaterdag 9 juli 2022

9 juli 2022


Dag van:
Kijk.....dat ik tweeënzestig ben oké....
Nou ja, tuurlijk zou je er wat jaartjes af willen snoepen...
Zou je ook wat minder kwaaltjes hebben gehad...
Maar heej...ik ben vorige week nog getrouwd....
Ik ben nog niet grijs...
En dat ik moeder ben van twee volwassen kinderen en oma ben van vier kleinkinderen waarvan er ook eentje volwassen is en zelfs mijn getuige was tijdens ons huwelijk, dat maakt me alleen maar mega trots....
Ik rij nog auto zonder brokken....(waar kan ik dat hier afkloppen?)....
Ik heb een relatie die tropenjaren kost, maar heej....die doorsta ik glansrijk.....
Ik werk nog en sjouw me soms een breuk achter kleuters aan.....
Ik studeerde tot voor kort nog....
Ik begin zelfs de tijd weer terug te vinden voor nachtjes doorhalen....

Ik breek mijn enkel en loop weer binnen vier weken....
Ik volg nog steeds de technologische ontwikkelingen al vind ik dan ook dat ze wel snel achter elkaar veranderen....
Ik heb nog geen corona gehad en dat mijn armen pijnlijk voelen als ik ze beweeg na twee booster injecties neem ik dan ook op de koop toe....
En last but not least....ik kijk Omroep Max....dus me dunkt, ik heb al het een en ander geaccepteerd naast dat wat ik pretendeer nog wel te kunnen....

Dat was de intro...
En intro twee is...
Ik speel graag twee spelletjes op mijn mobiel tussen alle werkzaamheden en brei en haak activiteiten door...
Ik Wordfeud en ik speel Tile link....
Bij dit laatste ben ik zelfs bij level 2465....
Dat spelen ontspant...
En dat daar de wereld aan reclames tussendoor komen...tja...dat moet dan maar....
Ik heb er tenslotte op die manier wel mijn twee trouwjurken aan over gehouden...
Die zag ik zomaar in de reclame voorbij komen en dacht....'die zijn voor mij'....


Maar nu het waarom van die twee intro's....
Oud worden oké....spelletjes leuk....reclame op de koop toe....
Maar waarom weet dat verdraaide reclamewereldje mij dan steeds om de oren te slaan met die reclames voor senioren....
En dan ook nog van die reclames met dat er nog heel wat valt te verbeteren aan mijn senioren conditie....mijn senioren lijf....mijn senioren geheugen.... Mijn senioren uiterlijk...
En als er nou eens een beetje genuanceerd naar gekeken werd....maar nee...gender speelt geen rol want ik word ook op weg geholpen met

erectieproblemen....terwijl je toch weet dat senioren sowieso al last van plaatselijke stijfheid hebben....
Maar NIET DAAR in mijn vrouwelijk geval....

Het is heus...
Ik word overstelpt met senioren yoga oefeningen die mij weer strakke billen zullen bezorgen of het overtollig vel na driehonderd afvalpogingen weer strak laten zitten....
En dat laatste geloof ik dus nooit....
Overtollig is overtollig.... 
En dan heb ik het hier niet over vetrolletjes maar het betreft hangvel....

En dat geldt niet alleen voor hangbuikvel maar zeker ook die hangplek onder mijn kin waar al veel twintig jongeren kunnen hangen en die pannenkoeken onder mijn armen....
Maar nee.....reclame Nederland vind dat ik mijn mobiel niet moet vullen met een ontspannend spelletjes spelen maar met dertig apps die pretenderen van mij als senior weer een semi junior te kunnen maken....
Vanaf de bank of op een krukje...twintig minuten per dag ouwe wijven oefeningetjes doen..... Want oh dat is zo goed voor mij....

Enfin....mijn ergernissen dus van vandaag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten