dinsdag 5 juli 2022

5 juli 2022


Dag van:
Vanmorgen probeer ik eens wegwijs te worden in het nieuwe volgsysteem programma van school...
Willem was er vaak enthousiast over toen hij nog in het onderwijs zat...
En dat terwijl hij toch een behoorlijke digibeet is....
Gunst wat kan die man mopperen op alles wat hij op digitaal gebied onlogisch vindt...
Nou.....na ongeveer acht pogingen geef ik dit volgsysteem op....het is mijn te logisch dan zeker....
Het zal wel wennen zijn hoor maar tot op heden vind ik het dweilen met de kraan open....

Geef mij mijn tuintje maar....

De vlindertjes, de bijtjes, de zingende vogeltjes en zelfs nu de agressieve meerkoeten...
De appeltjes die aan het blozen gaan...
De hortensia die knalroze kleurt...
De heerlijke lavendel die insecten van heinde en ver aantrekt...
De Platycodon oftewel ballonbloem...die vanuit een ronde witte ballon ineens haar bloembladeren openklapt....
Helemaal vol zit ze dit jaar met knoppen terwijl ik dacht dat ze de winter niet overleefd had....
De kristalroos ....zomaar als kaal steeltje ooit uit Haarlem meegenomen in een potje met de woorden "jij hebt blauwe potten dus neem maar mee"...
En de blauwe pot stond bij mij ook maar te staan....geen tijd om er een plantje in te zetten....

Tot ik dit jaar ineens zag dat het niet alleen maar een zielig steeltje was maar dat er nog meer aan zat te groeien...
En kijk nu...drie prachtige witte kristal rozen....
De Jasmijn slingert zich een weg naar boven langs de rozenboog.... Met zelfs de druif die kleintjes in haar schaduw zijn best doet tussen haar takken door te komen...

De perenboom moet nog volwassen worden en de pruim die nog slechts vier bladeren telt omdat ze het verplaatsen toch niet zo fijn vond, overleeft wonderwel....

En dan de waterlelie....my oh my wat zijn

het er veel dit jaar...
Ze beginnen altijd met vies bruin blad....
Dan denk ik met omhoog getrokken wenkbrauwen, dat wordt niks dit jaar...
En moet je eens kijken...tot bijna halverwege ons watertje komen ze...
Maar als de maan begint te schijnen gaan ze dicht en klopt er niks van het sprookje uit de Efteling dat er dan elfjes in komen dansen....


Eigenlijk stelt het niks voor de tuin met haar verzakte terras bakken....maar als je boven zit zie je dat niks van een is het een weelde aan plantjes en diertjes...
Niet alleen de vlinders, de insecten maar ook slakken met bruine en hele huisjes op hun rug...muisjes wat de katten dartel achteraan springen...en mini mini mini kikkertjes....met soms een wat grotere...
Zelfs de dingen die buiten hun en werven zijn minder angstaanjagend dan binnen...

Af en toe doemen er grote zwarte

zwemmende schaduwen op...
Het zijn de karpers...
En ook het visdiefje zie je snoekduiken naar beneden maken...
Zij heeft het voorzien op de wat kleinere visjes...
Zijzelf zou immers een veel te lekkere prooi voor de grote karper zijn ...
 
Ik doe weer genoeg energie op om me te verdiepen in het leerlingvolgsysteem in ieder geval...
En als Willem na het eten naar het koor gaat, doe ik maar weer een poging...

Dit duurt echter niet lang want net geen ik de computer weer opgestart en de doop authenticatie code ingevoerd of ik lees het mailtje van ons bevriende dominee stel...
De dames willen de reis naar Israël nu toch echt gezicht gaan geven....
En we plannen de meivakantie ervoor in...
Gaat het dan toch gebeuren.....?

Vliegen naar Tel Aviv en van daaruit verder reizen....
Het is maar vier uurtjes vliegen zie ik...
Goed te doen ook nog...
Van eind april tot begin mei, dat blijkt de beste tijd om te gaan...
En in ieder geval bestaat het gezelschap nu al uit zes terwijl er nog geen ruchtbaarheid aan is gegeven....

Ik krijg van zulke dingen altijd nóg meer vakantie kriebels...
Stel je nou eens voor dat ik Willem verras met een reisje naar zijn beste Griekse vriend Dimitris...
Het deed hem veel verdriet dat hij niet op onze bruiloft was....
En ook al kregen we veel berichtjes van hem op onze dag, live aanwezig was nog mooier geweest natuurlijk...
Een Griek is echter een Griek....en Grieken moeten het hebben van het zomer seizoen omdat ze in de winter geen inkomsten hebben....


Weet je wat...ik doe het gewoon....
Jammer dan dat Chalkidiki reizen duur zijn, maar één keer mag je toch wel eens uit de band springen...
En daarbij zie ik; ruimbagage 23 kilo inbegrepen en geen reserveringskosten...
Hmzzzz half pension....dat doen we nooit....
Dat is ons in Italië ooit een keer verschrikkelijk tegengevallen....
Maar heeeeee onze Dimitris is de kok dus waarom nou eens niet weer proberen....
Elke avond Grieks buffet...mij hoor je niet en Willem vast ook niet... En het scheelt elke avond eten in een restaurant want ontbijt en diner zitten bij de prijs in...
Dimitris zal vast de kippenpoten ook wel inslaan als hij hoort dat zijn maatje komt...

Ik open de website....

Vakantiediscounter...en zoek naar het hotel in Chalkidiki.... Nikiti....Geranion Village.....
Slik....da's duur.....
Niet verder over nadenken....zelfs niet na een bruiloftsfeest.....
Hup 2x reisje...namen invullen...datum erbij...op bevestigen klikken....betalen.... Geboekt!!!!!....

Dan app ik Dimitris...
En daar, op vier uur vliegen afstand, gaat er eentje compleet uit z'n plaat....
Ich kann es nicht fassen.....ihr kommt wirklich?????.....
Oh man bin ich froh!!!!!!.....
Ich liebe euch beider sehr .....
Danke danke frau Willem...
En tja...vanaf 1 juli mag hij me inderdaad zo noemen...

Nu Willem appen....

Of hij me even wil bellen...
Ik heb je iets te vertellen....
Maar je moet niet schrikken...
Hij belt.....
Zeg Willem....die Dimitris hè....die heb je toch zo gemist?.....
"Ja dat weet je toch...hoe bedoel je?"....
Nou dat hoeft binnenkort niet langer want we gaan er 15 augustus heen....
Het is stil aan de andere kant....
"Hoe bedoel je....bedoel je dat we...gaan we....heb je....is het echt....gaan we echt naar Chalkidiki....maar hoe heb je....wat....wanneer...."
En ik hoor hem naar het koor roepen "we gaan naar Dimitris"....
"Je meent het echt hè....je hebt gewoon een reis geboekt...."
"Wat gaaf, wat lief, wat te gek, ik zie hem eindelijk weer....oh en het is al bijna augustus...."
(Ik weet niet hoe onze Willem zijn tijd meet maar volgens mij zien we pas in begin juli)....
"Gaan we echt....ja hè...we gaan erheen....oh wat gaaf....YESSSSSS"


Ik hang maar gauw op voor de hele repetitie avond verstoord wordt...
Maar dat hij Dimitris al geappt heeft wordt me al snel duidelijk als ik ook weer allemaal appjes over me heen krijg vanuit het verre Griekenland....
Dat belooft me een weerzien te worden...

Ik ontvang de bevestigingsmail en boek nog een hotel in Keulen...
Nee geen Schiphol voor ons....ik kijk wel uit....
's Avonds vliegen we vanuit Keulen erheen en komen dan rond half elf aan in Thessaloniki....
Van daaruit transfer naar schiereiland Chalkidiki...
En terug vliegen we bijna 's nachts en komen rond half één in Keulen weer aan...
Wel lekker om dan meteen in zo'n

flughafen hotelbed te duiken en de volgende dag naar Nederland te rijden...

De vakantie is weer rond....
Eerst kamperen...dan de luxe van Chalkidiki...
En in april dan Israël?.....
We gaan het zien....
Liever nog...we gaan het beleven.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten