zondag 31 juli 2022

31 juli 2022 kampeerdag 9 Witterzomer


Dag van:
Eerlijk is eerlijk...dat Truckstar festival brengt wel veel leven met zich mee....
Nachtleven welteverstaan...
Ofwel om één uur 's nachts was het nog een kabaal van jewelste....
Geronk....toeterende trucks....geroep en gezang....sirenes.....
Kabaal dus....en ook wij konden maar met moeite inslapen...
De molshoop bleef maar leeg....terwijl het later en later werd....
En hoe vroeg ik ook opstond om het schouwspel van twee buffels in een molshoop te aanschouwen....9.00 uur....de molshoop was verdwenen....

Het Bernersenner stel vervolgt de

opruiming...
Vandaag is dan echt de dag van het vertrek... 
En het is een race tegen de klok want oh jongens er staat voor vandaag regen op het programma....
Dan is niets erger dan je tentdoek nat in te pakken....
Je zou zeggen dat je het dan, weliswaar netjes, maar toch snel inpakt....
Maar nee....elke haring die ook maar een beetje krom uit de grond komt, en wees eerlijk dat komen die dingen nu eenmaal, wordt zorgvuldig recht en waterpas geslagen....e l k e haring hè....
Je kan er bijna niet naar kijken juist omdat je zo voor ze hoopt het spul droog opgevouwen en wel in die vouwwagen te krijgen....
Het laatste tentzeil wordt uitgelegd en opgerold dit keer...
Het lijkt wel een curling wedstrijd...
Hij rolt en zij gaat er vooruit met haar vegertje....
Dan de tent invouwen in de vouwwagen...
We voelen de eerste spetters...

Het tempo wordt nu opgevoerd...
Nog meer spetters...
We knijpen onze billen samen...
Toe nou....snel het zeil erover....
En.....JAAAAAAAAA....het lukt ze...
Voor de complete bui losbarst is het zeil over de vouwwagen...
Luid applaus klinkt...
Er waren niet de enigen die mee leefden...
Maar och.....daar staat nog een Bernersenner...
En Bernersenner met veel haar....
En die moet in de auto....
Een keurige auto....
Enfin, dan die maar nat erin...
En daar gaan ze....
Toch niet alles droog over gekregen....

De familie "we pakken het groots aan" hebben dan wel de grootste, de mooiste, de breedste, de fraaiste caravan maar ze hebben een irritant hondje die ze compleet fout opvoeden en...erger voor hen nog... Ze hebben geen voorluifel....

Dan heb je zoveel moois maar dat ding hebben ze dus niet...
Ze zitten tijdens regenbuien achter gesloten zeil en dat terwijl de temperatuur ondanks de regen toch best aangenaam is...
Maar daar heeft de familie "we pakken het groots aan" wat op gevonden....
Ze hebben namelijk, aangepast aan alles, en grootbeeld scherm tv mee....
Ik moet ineens aan dat spelletje denken dat ik in de klas altijd spel zo'n laatste week voor de vakantie...."ik ga op reis en ik neem mee".....bikini, zonnebril, strandbal, ondergoed, duikbril en mijn grootbeeld tv....
Maar oké, terwijl de rest van het veld zich voor de tent vermaakt met lezen, haken, breien of een spelletje op hun mobiel, kijkt de familie "we pakken het groots aan" televisie op grootbeeld....en noemen  het vakantie vieren...

Enfin...het regent dus een groot gedeelte
(Het kan echt niet)

van de dag...
Dan weer tikt de regen zachtjes tegen het tentenraam.....dan weer komt het met plonzen van je tentdak afzetten....
Met parapluutjes op wordt er nu naar de wc gelopen...
Mensen hebben nu ook wat warmere kleding aan....
Tenminste....dat vinden sommigen...
En het is dat moment dat ik graag één regel aan deze talrijke regeltjes rijk zijnde camping wil toevoegen....
Mannen met kniekousen in sandalen... HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN!!!!.....
In eerste instantie denk ik nog heel positief "goh slim die man draagt kaplaarzen maar mijn stemming slaat direct om en ik trek wit weg wanneer ik ontdek dat het dus kniekousen zijn...
Oké.... steunkousen daar had ik nog enig begrip voor kunnen opbrengen maar dit zijn kniekousen...
En dat nog wel bij meneer ijdeltuit....

Nou moet ik zeggen dat ik hier zelf ook

een ijdeltuit heb zitten...
Een ijdeltuit met zinloze ijdel...
Want net heeft hij zijn haren weer in de gel-plooi of de volgende regenbui kondigt zich alweer aan...
En natuurlijk loopt Willem net op het grote open veld in het bos de honden uit te laten....
Dag gel.....


"Zeg Wampie...jij hebt toch bereik hier op de camping?"...
Jazeker Willem....en weg is mijn telefoon...
"Mooi zo, dan kan ik de finale vrouwenvoetbal kijken"....
En ach....je gunt die man wat als het regent en je vandaag op de kop af zestien jaar bij elkaar bent.....

En dan daar verhaal van die twee verliefde


wespen....dronken van geluk waren ze....
Of was het toch van de Hugo met vlierbessen flavour....????
Hoe dan ook....wat dan ook...ze moesten het bekopen met hun dood....en zijn vast in de zevende hemel beland...


Verder is het zijn beetje kommer en kwel....
Het regent en het regent...en heb je net je tafeltje weer buiten, dan kan hij weer naar binnen....
En denk je droog over te komen maar het toiletgebouw....dat lukt.... maar terug red je dat dus niet....
Om van plas ophouden maar niet te spreken...
Net als dat kleine meisje dat door moeder mee gezeuld wordt....
"Opschieten voor je het weer in je broek doet"....
-maar mama ik heb het al gedaan-
"Wel verdorie de volgende keer ben ik alleen onderbroeken voor je mee in de koffer"....
-maar mama de rest is nou toch ook al nat-....
Het kind heeft gelijk...

Bij ons in de tent hangen immers ook al drie doorweekte T-shirts van Willem...
En geloof maar niet dat het droog wordt nu want alles in de tent is klam....

Het is zulk akelig weer dat zelfs de nieuwe molshoop...nou ja....zeg maar molswolkenkrabber....is neergezet maar er verder niks opgebouwd wordt...
De camper staat er te staan met alles erop en eraan....de fietsen ook nog achterop het rek....

De eigenaar is nergens te bekennen...
Ik begin te geloven dat er een vloek op die plek rust....

Er valt niet veel anders op dan maar eens vroeg het luchtbed op te zoeken...en hopen dat het morgen droog is...
Koud is het in ieder geval niet... En laten we maar zo positief eindigen....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten