zaterdag 16 juli 2022

16 juli 2022


Dag van:
Wie heeft dit bedacht ...... Denk ik als ik op de A15 rijd....
Wie heeft bedacht om haar verjaardag te vieren als restant Noord Holland en zo goed als compleet midden Nederland op pad is om danwel op vakantie te gaan, danwel een vakantiedag te vieren....
Zuid Nederland kan het niet zijn want die zullen nog een week in de bloedhitte moeten buffelen voor hun geld of ze zijn bij de zomerfeesten in Nijmegen waar de vierdaagse aanstonds zal beginnen en dit inluidt met een grootste kermis, braderieën en andersoortige festiviteiten...

En wie komt er op het onzalige idee om

gehoor te geven aan de uitnodiging van dat feestje...
Ik dus....
Aldus ben ik op weg naar Haarlem om daar de verjaardag van mijn schoondochter te vieren...
En aldus sta ik in file op file op file....
Niet tussen de mij herkenbare Renaultjes, Peugeotjes, Saabjes of Japanse knaapjes, nee, nee.....ik sta tussen Detleffs, Hymers, Adria's, Knausen en Hobby's....
Dit gecombineerd met Alpenkreuzers en Easycamp karretjes of auto's vol geladen met tenten, slaapzakken, koffers en rugzakken en niet te vergeten drie of vier fietsen achter en bovenop de auto....
En dan heb ik het nog niet over de uitpuilende dakkoffers Modula, Hapro en Farad....


Al helemaal niet heb ik het over bruggen die vaststaan met John Deere, Ferguson, Fendt of Deutz tractoren..... en wuivende boeren met omgekeerde vlaggen...alsmede vol gekalkte geluidsschermen die ooit doorzichtig waren...

Ook niet heb ik het over de drie landingsbanen waar af en aan vliegtuigen vandaan komen....soms drie die krap boven elkaar vliegen...en jij als bestuurder van je paarse vehikel op asfalt niet snapt hoe dat daarboven goed kan gaan...
Al helemaal niet begrijpt hoe het mogelijk is dat er nog zoveel huilende, stressende, boze mensen in rijen dik voor de ingang van Schiphol staan...
Ik bedoel....de chaos is zichtbaar....
Op straat en in de lucht...
Waarbij op straat dan ook nog eens de meest cruciale wegen zijn afgezet óf voor werkzaamheden óf om voertuigen af te slepen die door wat voor botsing dan ook, niet meer zelf verder kunnen....

Alleen over de rivieren zie ik de boten en

bootjes rustig voort kabbelen...
Het Spaarne is vol recreatie vaart...
Maar het kabbelt en dobbert....

Nederland is duidelijk op vakantie....
En buitenland eveneens want ik zie de meest vreemdsoortige landafkortingsstickers achterop auto's geplakt....

En als dit de dertig procent van de Nederlanders is....de kranten wisten immers te vertellen dat 70 procent van de bevolking door de inflatie niet op vakantie kon of ging....dan vind ik dertig procent nog heel erg veel.....


Desalniettemin heb ik een gezellige verjaardag en vind dit keer wel een parkeerplaats in de straat waar mijn zoon en schoondochter wonen...
Dat is dan weer een voordeel van Noord Nederlanders die op vakantie zijn...
De meeste bewoners zijn weg....
Hebben hun auto's op campings geparkeerd of wie weet op P3 van een of ander vliegveld....

Hoogtepunt was wel de discussie over voetschimmel die zich uitbreidt als je met je vingers eerst je voeten aanraakt en dan over je gezicht wrijft...
Hoe komen we erop hè?....
En Luna die zo graag mee babbelt zegt "Michael had laatst ook schimmel"...
Oh ja Luna...alle ogen zijn ineens op haar gericht....
"Jaha, in zijn schoolbeker chocomelk"...

Mijn dag kon niet meer stuk.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten