woensdag 27 juli 2022

27 juli kampeerdag 5 Witterzomer


Dag van:
Werkelijk waar, ik snap niet waarom die golven in een luchtbed bedacht zijn ..
Het zal wel iets met lucht te maken hebben maar voor mij is inslapen op zo'n bed dat eruit ziet als een net omgeploegd stuk akkerbouwland met van die zaairichels, niet te doen....
En dat terwijl het bed toch heus niet te zacht en niet te hard opgepompt was.
Ik zal een veel te aards mens zijn die de hardheid van een houten lattenbodem prefereert boven de zweverige lucht....

We gooien....oké we ritsen.... de tent open....
Het eerste dat opvalt is een Bernersenner met ochtendhumeur en een labrador met een eeuwig goed gemoed....dartel, vrolijk en onvermoeibaar....
Ook nu zie je dat bazen op hun honden lijken want baas Bernersenner met zijn huppel loopje vergeet zijn huppeltje en sjokt.....
Mister Sloggi, daarentegen huppelt, quickstept,tangoot, jivet in zijn Sloggi over het veldje.....

En dan ontdek ik de familie "we doen er

nog eentje"....
En dan heb ik het niet over een broodje, een liedje of een spelletje....
Nee, nee....ik heb het hier over levende kinderen...
Aan de kingsize familie campingtafel tel ik zeven kinderen in de leeftijd van pak 'm beet 17 jaar tot en met 7 maanden...
En een papa aan tafel met een blik in de ogen van "kom schat, we doen er nog eentje".....

Onze Deutsche familie is aan het opbreken....ze voelen zich miskent en genegeerd....terwijl je ze toch echt als zijnde Duits alleen herkend aan het nummerbord van hun auto....
Zonder dat wit zwart plaatje hadden het "gewone" Nederlanders kunnen zijn....
Het is echt hun eigen houding waaraan ze dit te danken hebben denk ik....

Dan hebben we rechts om ons tenthoekje de familie "kijk ons eens een gezellig jong gezinnetje zijn"....
Eenjarig kindje en een té blije papa en mama die hun eigen kind zijn nog niet verloren zijn en heerlijk in de zandbak hun peuter leren hoe het over een jaar of zes z'n eigen volwaardig zandkasteel kan bouwen.....


Ow wacht het Bernersennerstel hangt de was buiten...
En het zal je verbazen...je hebt van die mensen die passen alles aan alles aan...
Vraag is nu: was er eerst de hond, eerst de tent of eerst de mens en zijn kleding....?
Werkelijk alles is in de tinten bruin.....tent, kleding, hond....
Het geheel gaat op in elkaar....een absolute symbiose....

Tja je moet wat hè als je zelf hakend en uitrustend voor je eigen tent zit....
Zo zien we daar het bevriende stel waarvan we de vriendschap nog niet geheel begrepen hebben...
Het zou een ontluikende vriendschap kunnen zijn of ouders van kinderen die met elkaar verkering hebben...
We zijn er niet zeker van...
Zeker is wel dat een van de papa's jarig is (voor het gemak de poloshirtpapa) en dat ze van spelletjes houden...
Om de haverklap wordt het koningsspel met jeu de boules afgewisseld...
En zeker is ook dat de jarige extreem bang voor wespen is en we nu weten dat het spreekwoord 'de dans ontsprongen zijn' eigenlijk 'de dans ingesprongen en de steek ontsprongen ' moet zijn want zodra een geel zwart monster hem nadert vertoont de man zijn danskunsten....
Hij kijkt wel zo'n automaat waar je een muntje in gooit....in dit geval dus een wesp...
Dat hij zo dansen kan komt wellicht ook omdat zijn vrouw zeker twee decennia jonger is dan hijzelf...
Wesp in de buurt, dansje aan....
Het niet feestvierende stel zeult de ganse dag met een Maltezer of Boomerachtig wezen op de arm...
En 'vrouw zeul' kan zó doen dat je denkt dat ze allemachtigst druk is maar ondertussen voert ze geen moer uit....

Tot zover het campingveld....

De mannen duiken een terras op....daar waar juist als opblaasspel attributen voor kinderen zijn opgezet...
Roetsjbanen....springkussens etc....
Het is een helse drukte maar.....bier is bier en zeker als het Weissen betreft....

Wij dames vermaken ons weer handwerkend.....
Bij Esther herfsttinten en bij mij Delfts blauw....
We zijn aan het granny haken....een bijzondere techniek...
Benieuwd wat de mensen over ons zouden schrijven als ze een blog hadden....

De mannen zijn nog weinig aanspreekbaar bij terugkomst...
Wij doen de boodschappen....en koken...
Dan is het echter voor ons ook playtime...
Zet de mølky maar op het veld...
En zowaar...feestvierend poloshirt zonder hondenzeulers komen een kijkje nemen....
Zij willen over een paar dagen wel meespelen....
Het wordt een geanimeerd gesprek..
Laat ik het zo zeggen....een gesprek dat we ze met het bevriende stel nog niet hebben zien voeren.....


Als het te donker wordt verruilen we mølky voor het Kezenspel....
Maar och och och...vijfsterrencamping betekent vijfsterrenstilte en we kunnen ons niet laten gaan....
Na elf uur heerst hier gewoon orde, rust en regelmaat....
(Ik snap ineens niet meer waarom die Duitsers vertrokken zijn)....

Maar goed....het is ijskoud buiten en deze kikkertjes raken bevroren al is het dan niet in een boerensloot maar op een Drentse camping....
In het toiletgebouw ontdekken we echter dat het warm is....
En tjonge wat moeten we ineens massaal poepen....
Zoals meerdere op de camping....
Het is dát moment dat ik me afvraag of voor camping toiletten ook een stikstof beleid geldt....

Het is overigens ook het moment dat

ik Sywert van Lienden aanraadt om hier zeker nog een poging te wagen zijn mondkapjes te slijten...

Oké...genoeg voor vandaag...
Blog op het toilet geschreven en ik voel me weer voldoende opgewarmd....ik moet nu alleen wel stoppen eer ikzelf bezwijk aan een stikstof vergiftiging....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten