maandag 18 juli 2022

18 juli 2022


Dag van:
Verslapen......
Nou, ach, tja, wat heet verslapen...
Ik hoor de wekker, druk hem uit en val met mobiel (want dat is mijn wekker) en al nog een half uur in slaap...
Niet zo heel erg want dat betekent gewoon, niks geen getut, jurk over je hoofd, tanden poetsen, schoenen aan en koffie zetten...
Dat kan ik in tien minuten...
Dus ik ga nog op tijd de deur uit...

Volgende probleem...
Autosleutels niet te vinden...
Waar oh waar heb ik dit dingen na mijn ritje Haarlem eergisteren gelaten?....
Niet in de tas....
Nee, echt niet in de tas....
Toch maar de hele tas omgekeerd en....heus niet in de tas...
Niet op tafel, niet boven, niet op de wc, niet in de boodschappentas, ook niet in de prullenbak of bij het oud papier...
Willem vindt ze onder de autostoel...
Nee stel geen vragen want ik heb het antwoord niet...
Ik weet echt niet hoe ze daar gekomen zijn!!....

En zelfs nu ben ik nog bijtijds bij school...
Een eventuele bekeuring, wie weet opgelopen ergens te hard rijden, omdat ik een verborgen politieagent met camera over het hoofd gezien heb, daargelaten....

Hitte protocol....

Alle lampen in de gang uit, alle ramen en deuren open, zonwering naar beneden, extra drinken en niet teveel doen vandaag....
Kinderen mochten ook thuisblijven ...
En daar is door 4 ouders gehoor aan gegeven...
Met de rest hebben we het over deze laatste schoolweek en de op handen zijnde vakantie...
Eentje gaat naar Texel....maar dat had ik al eerder verteld...
En dat ze daar ze met de boot heengaan was ook duidelijk...
Ik laat een foto op Google zien van de boot....
Kijk, zeg ik, de auto gaat in de buik van de boot....
Een andere leerling kijkt goed mee.... En concludeert....
"Dat is z'n kont".....
Oftewel...daar ga ik vanavond nog eens goed over nadenken....voel toch ook een kern van waarheid in zijn antwoord...

Maar goed...deze juf is creatief en op de eerste plaats flexibel...
We gaan vandaag een vuurtoren maken en een boot vouwen...

En warm of niet maar het puntje van de tong hangt uit de monden als ze de rood en witte repen knippen die de toren van de vuurtoren vormen...
Het topje en de lichtstralen maakt de juf...
Resultaat...glunderende kindersnoetjes met in de ene hand een vuurtoren en in de andere hand een bootje...
Op naar Texel zullen we maar zeggen...
Ik heb er ook nog eentje die naar Frankrijk gaat...
Daar wil ik woensdag wel over knutselen...
Jullie nog ideeën??.....anders ga ik stokbrood bakken....of croissants....

Toch duurt de dag wel lang met die hitte...en we zijn allemaal blij als het tijd is...
Nog twee oudergesprekken en ook ik kan naar huis...

En de avond vult ik met twee dikke voeten en pijn aan de ene....liggend op de schommelbank ....

Morgen naar de tandarts...brrrrr

En Willem naar de dokter om acht uur al...
Hij heeft daarom zijn oefeningen maar achterwege gelaten voor een keer...
Scheelde mij het aanzien van een bejaarde in diverse avondgymnastiek standjes weer....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten