dinsdag 26 juli 2022

26 juli hervonden kampeerdag 4 Witterzomer


Dag van:
Het is nog vroeg als ik de vogeltjes hoor fluiten... 
Voor Willem begint de dag drie kwartier later...
Maar dan zijn we ook allebei direct in de weer...
Laatste spullen inpakken, nog een kop koffie en....rijden maar....
Maar vooral....focus op de weg, concentratie nu.... hoe moeilijk ook.....
A5P....A28....
Ik merk dat ik van 100 km per uur zomaar naar 80 ga, het weer opmerk en weer terug naar 100 ga....
Maar het stuur blijft recht zo die gaat....
En zo gaan we voorbij Zwolle...voorbij onze geliefde boerencamping in Beilen...en naderen we Assen....

Ik spreek snel een bericht voor Esther in...."nog tien minuten".....
De koffie pruttelt appt ze terug....
En ja....we rijden de inrit van ons nieuwe kampeer avontuur op en daar staan Esther en Marcel al te zwaaien....
Het kamperen kan beginnen.....!!

Mensenkinderen wat een ruimte.....

Ik had wel een verrekijker mee mogen nemen om mijn medeveldbewoners te kunnen bekijken...
Mensenkinderen wat is toch de rest dichtbij.....toiletgebouw....winkeltje....restaurantjes.....bowling ....midgetgolf....tennisbanen....enz....
Waarom heb ik eigenlijk handwerk spullen meegenomen....?

Het tent opzetten kan beginnen....
Handen uit de mouwen....oh nee mouwen die hebben we niet....blote armen wel want het is lekker weer na een paar regenbuien...
En dat laatste is dan weer lekker als je haringen de grond in wil krijgen want dat gaat nog steeds makkelijker in zompige dan in gortdroge keiharde zandgrond...


De tent staat in een mum door de vereende krachten van ons vieren....
En kijk aan....daar komt meneer Sloggi aan geparadeerd....
Kontje naar achteren, buik naar voren (had hij overigens geen moeite voor hoeven doen met die omvang, schouders omhoog....
Het lijkt de personificatie van het liedje Tjoetjoewa wel....
Maar.....olijke ogen en heel blij dat wij hem aanbieden dat hij best zijn auto naast zijn tent, maar op ons stukkie terrein, mag neerzetten ipv voor de tent van zijn kinderen...
Wij hebben immers de grootste plek van het hele veld....en ruimte over....
Oooooh....waarom meneer Sloggi genoemd....?
Omdat dat op de rand van zijn onderbroek staat die constant zichtbaar is....
En.....zo vernemen wij van Esther.....hij deze ook elke ochtend trots showt als hij net wakker is en in dit karige kledingstuk voor zijn tent zit....
Maar daar zullen we morgenochtend pas van mogen genieten....

In de andere hoek van het veld bevinden

zich ook twee bevriend stellen...
Ik kan er nog niet zo'n hoogte van krijgen...
Voor wat ik nu zie.....een levensgenieter met oervrouw en twee gezellige kinderen...en een vermoedelijke ondernemer in chique poloshirt en bijna onzichtbare vrouw met ook twee kinderen in modieuze campingkledij....

Dan daarnaast krijgen we het stel met de vrolijke Bernersenner hond....
Och en ook nog ergens een alternatief Duits stel dat zich behoorlijk buitengesloten voelt omdat die stomme Holländer nog steeds moeite hebben met hun oorlogsverleden....
Zo denken zij.....


En voor de rest van het veld en zijn kampeerders heb ik nog geen tijd...
De tent moet ingericht.....
We ontdekken dat er niet alleen een 1 persoons hoogslaper luchtbed in ons luchtbedden assortiment zit, maar ook een 2 persoons...
Da's waar ook....
Heeft Willem weer mazzel met zijn acute lumbago....hij mag op de 1 persoons bij zijn honden (Willems ultieme vakantiegevoel)....neem ik de 2 persoons wel maar dan is de cabine wel vol en zal de reistas in de voortent moeten...
Zo geschiedde....

En toen was er koffie.....
Ach kijk nu eens... Baas Bernersenner heeft een huppel loopje....
Zou dat aangeboren of aangeleerd zijn....of toch misschien door evolutie bepaald....?


Iedereen is hier erg op zichzelf merken we....
Je krijgt maar weinig contact....
En de camping stikt van de regels waar wij ons aan moeten houden maar....zo merken we al snel....zijzelf houden zich daar minder aan...
Zo werkt de wifi dus niet ...
Klacht van iedereen horen we nu....
Dat wordt morgen geld terug vragen....

Esther en ik pakken ons haakwerk op....
Willem en Marcel hun bierblik.....
Ho.....de Terminatormepper...
Wespen alert....
Maar beter nog de wespenvangers.....
En heus...zonder dollen ....binnen tien minuten zitten die dingen vol.....
Dat terwijl Willem slechts twee wespen in die tijd weer te electrocuteren.....

Deze moderne camping biedt de


mogelijkheid eten te bestellen....
Dat doen we dus maar....en het wordt patat....
Traditie op de camping...
Eerste dag frites en laatste dag pizza....
Goed geregeld hier trouwens....!!

De avond is gereserveerd voor ons mølky spel....
Wat is iedereen weer fanatiek....
Rust jij nu maar even uit Wampie...
En dat dacht ik dus niet...
Ik voel dat het mijn avond is...
En dat heb ik goed gevoeld...
Ik win....en wel beide potjes....!!

Om elf uur heerst hier rust op de camping...
Willem en Marcel proberen zich daar uit alle macht aan aan te passen....
Het valt ze zwaar deze twee muzikale grappenmakers....


In het toiletgebouw....
Kind tegen oude dame....
"Alle toiletten zijn bezet hoor".....
Dan is het zeker een hippe tijd om naar de wc te gaan zegt de oma....(ik begrijp de term hippe tijd niet helemaal maar oké)...
"Nee hoor, zegt de zeven of acht jarige, het is bittere noodzaak".....

We maken ons op voor de nacht....
Willem moet nog even naar de wc....
En dan gaat mijn telefoon na 5 minuten...
"Wampie ik kan de weg terug niet vinden"....
(Het toiletgebouw bevindt zich in de bocht achter onze tent hè)....
Nachtjapon uit...jurk weer aan....op zoek naar Willem...
En gevonden....

Enfin... campingdag 1 is een feit....
Ik ga morgen naar eens flink om me heen kijken....zal m'n bril erbij opzetten....










1 opmerking:

  1. De wifi is een lang probleem. Toen wij met Hemelvaart en Pinksteren stonden , was het ook al een groot probleem. Een mo.oie vakantie

    BeantwoordenVerwijderen