maandag 10 juni 2024

10 juni 2024


Dag van:
"Ik denk dat wij nog maar even bijboeken" appen de buren die al drie weken in Spanje zitten en overmorgen terugkomen....
En als ik zo naar buiten kijk snap ik die opmerking wel....
Ze hebben net met hun kinderen contact gehad en die vertelden ze dát wat ik nu buiten zie.....
Regen, regen, regen en nog meer regen....

Niet hier en daar, maar overal...
En ook niet eventjes een buitje maar  langdurig en aanhoudend......
Het lijkt echt wel herfst maar dan een groene herfst zonder geel bruin blad dat naar beneden valt.....
Dertien graden is het, terwijl je toch elf dagen voor de zomer begint, zou mogen verwachten dat de cijfers 13 omgedraaid hadden moeten staan....
Zijn er nou werkelijk nog mensen die de klimaatcrisis ontkennen....?
En is het echt waar dat de groene partijen in de EU zoveel zetels kwijt zijn die ze moesten afstaan aan rechts radicale partijen....?

We zijn toch goed de weg kwijt als we zulke prioriteiten stellen....
Het lijkt erop dat men drukker is met eigen leefomgeving redden dan de wereld te redden waarop we leven.....
Liever de niet eigen eigenlanders eruit dan de zooi door ons klimaat vernietigd....
Hoe is het toch mogelijk....?

Tussen al deze overpeinzingen door probeert de zon haar uiterste best te doen er af en toe toch tussendoor te komen....
En al wint het grijs het van het blauw toch weet ik de zon nog even te vangen....

En niet alleen de zon hahahaha, want och jee mijn oog valt ook op de duif.....
Zodra het maar even twee minuten droog is probeert de duif de zoveelste poging een zoveelste te lange tak tussen de conifeer te krijgen....
Mensenkinderen wat een stuntpiloten zijn die houtduiven zeg....!!!!
En dan gewoon suf met die tak in zijn of haar snavel voor de conifeer blijven zitten hè....
Alsof ze wachten op het 'Sesam open U'.....

Dat is dan alleen wel een tevergeefs wachten....
Och wat zou ik graag een kijkje nemen in die rommel slaapkamer daar binnenin die conifeer......
Ik krijg trouwens wel associatie gedachten van Willem en houtduiven.....beide zo a-technisch als wat.....
Duidelijk geen Ikea zelfbouw handigerds.....
Bestond er voor duiven maar een kringloopwinkel....kant en klaar tweedehands nestje en klaar is Kees....

Nee, dan de slakken.....ze dragen hun huis altijd mee....
Geen gedoe met zelfbouw of koop een verkoop.....
Nooit woningtekort....

Maar het fijnste van al is dat ze mijn spinselmot larven opeten.....
Ik ben op dit moment de gratis verhuizer en pak ze, waar ik ze ook zie, op en verhuis ze direct in mijn appelboom.....
En zo heb ik vandaag dus zomaar ineens alweer een probleem minder....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten