zaterdag 1 juni 2024

1 juni 2024


Dag van:
Gezeur , gezeur, gezeur....
Dacht je dat je alles een beetje op orde had met je accounts....
Wachtwoord dat ikzelf nog niet eens van z'n langzalz'nleven kan onthouden, twee factor verificatie Authenticator erop....en ....hup hackpoging 48....en weg weer de inloggegevens....
Wat een hopeloze galbak die Iphone bezitter uit Amsterdam....want zover hebben we hem dan achterhaald...
Nou euh we....nee mijn schoondochter heeft m dus achterhaald.....
Wat ben ik toch gezegend met vier digitale wonderkinderen....en de tijd die mijn schoondochter er insteekt.....
En ik snap werkelijk niet WAAROM meneer of mevrouw galbak keer op keer blijft proberen mij te hacken...
Wat heeft hij of zij eraan....er valt bij mij immers niks te halen....
Of zou het gewoon 'zieken' zijn.....
Zou het gezien mijn Instagram account, dat ik toch nooit meer terugkrijg, een honden of kattenhater zijn....
Maar waarom dan ook meteen Facebook, Messenger erbij betrekken...?
Sommige oud leerlingen al in paniek omdat ze hun oude juf niet meer konden spreken/schrijven....
En waarom mijn outlook dan ook nog eens hacken....?
En geld op mijn spaarrekening staat er niet meer want dat heb ik al uitgegeven aan een nieuwe vloer die in oktober komt....
Meneer of mevrouw hacker ga een baan of een leuke hobby zoeken of zo....
Oudere mensen pesten is zo achterhaald.....

En tijdens al dat gedoe hou ik me verder vandaag bezig met vakantie bestemmingen bekijken....
Willem die een koor weekend heeft, bezwoer me dat hij niet naar Samos Lesbos en Skiathos wilde....
Maar heej....hoeveel eilanden kent Griekenland wel niet...?
Volgens de meest recente volkstelling telt Griekenland 119 bewoonde eilanden, waarvan 54 eilanden meer dan 1.000 bewoners hebben......
Van alle bewoonde eilanden, zijn er 40 die minder dan 100 inwoners tellen.....
Die telling snap ik dan weer niet helemaal want 54+40 is 94 eilanden....

Wonen er op de resterende 25 eilanden dan 'mensendieerniettoedoen'....?
Oh wacht.... LEZEN Wampie....!!
54 van de 119 met meer dan duizend mensen....
40 van die 119 met minder dan honderd....
En 25 van de 119 ....nee pffft ik heb wel gelijk....
De rekensom klopt niet.....

Maar hoe dan ook, míj́n eigen rekensom klopt wel want als ik die drie van Willem eraf trek, hou ik nog 116 eilanden over waar hij wel heen kan....
En eigenlijk mag van mij Kreta er ook af...
Slechte ervaringen mee....dus 115....
We willen eigenlijk allebei wel weer naar Spanje...
Maar hmmzzz de Thessalonikiërs hebben min of meer aangegeven weer met ons op vakantie te willen binnen Griekenland.....
Niet naar Nikiti dan, maar wel wat anders....
Spanje zal ze met de kleine Agathangelos wel te ver zijn.....

Ik richt mijn zoeksprieten dus eerst maar eens op Griekenland...

Zoekfunctie: idyllische havendorpjes, romantische bergdorpjes, mooiste plekje in Griekenland....
En potverdorie.... bijna elke zoeksprietstraal brengt me naar Kreta.....
Nou ben ik wel eigenwijs natuurlijk....maar ik ben nog niet de eigenwijste....
Het is dus niet zo dat ik direct Kreta af serveer of delete....nee, ik kijk keurig wat het mij te bieden heeft....
En krijg nou wat...... Idyllisch, romantisch, mooi, lieflijk en niets teveel gezegd....
Nu alleen mijn eigen beeld nog even bijstellen en alle nare Kreta ervaringen aan de kant schuiven....

En nou moet je eigenlijk ook weten hoe ik dan verder te werk ga....
Ik Google alle afbeeldingen van zo'n aangegeven plek.....het centrum, de haven, de omgeving, de mogelijkheden, het strand....
Dan zoek ik betaalbare vakanties bij reisorganisaties....
Een pokkeklus want wat zij betaalbaar vinden vind ik dus niet....
Daarbij verschilt het van organisatie tot organisatie wat ze voor de koffers vragen, wat ze voor de transfer vragen, voor de vlucht vragen, van welk vliegveld ze vertrekken enz enz....
Soms komt het zelfs op dezelfde vluchten voor dat je bij de ene 95 euro voor een koffer betaald en bij de ander 28....
Snappen doe ik dat niet helemaal maar ik geloof dat ik vandaag wel meer niet snap....

Ik raak helemaal vertederd van het

plaatsje Koutouloufari.....
Op Kreta dus....
Ik heb eigenlijk alles al ingevuld om de reis te kunnen boeken als iets in mijn onderbuik mij zegt dat ik toch nog even een filmpje op YouTube over dat plaatsje op moet zoeken....
En inderdaad....och wat lief pittoresk en rustig....maar.........!!!!!
Dan zie ik een filmpje van een wandeling naar Koutouloufari.....
Mijn hemel, dat is een halve Alp beklimmen....geen straatje loopt er vlak....alles is klim....
Ga ik dit willen in onze vakantie....????
Uit ervaring weet ik dat ik zoiets de eerste dagen geen drama vind, maar na twee dagen alleen maar moeten klimmen ben je dat ook wel zat....
Kan je natuurlijk een taxi nemen....maar.....
De straatjes zijn zo smal dat er geen taxi door kan....
Laat staan een bus transfer die ons naar een hotel brengt en weer ophaalt....
Dat wordt dus ook klimmen met koffers....
Balen....want het plaatsje is wel heel erg leuk....
Alleen een Willem kennende die naar het strand wil (ik niet, hij wel....iets met compromissen sluiten).... die zie ik niet elke dag zo'n eind omhoog sjouwen na een dag lui op z'n strandstoel onder de parasol.....


Lang verhaal kort.....
Ik heb nog geen vakantieplek gevonden....
Ik heb geen Instagram meer....
Ik heb nog steeds wel aanmeld pogingen van meneer galbak die nu tevergeefs blijft proberen....
En in dit geval wint de aanhouder niét....
Laat dat met vakantie vinden straks alsjeblieft wél gaan....
Alleen ga ik dáár morgen niet mee verder want morgen is vriendinnetjesdag.....

NIET OP REAGEREN!!!!!! IK BEN GEHACKT!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten