maandag 17 juni 2024

17 juni 2024


Dag van:
Natuurlijk is die maandag niet zomaar een vrije dag....
De nodige schoolvoorbereidingen worden getroffen en voor Willem moet er weer een PowerPoint gemaakt worden voor de dienst van zondag....
Gelukkig had ik gister voor het voetbalgeweld begon al wat aan de PowerPoint gedaan......ik hoef niet zoveel meer....
Des te meer werk kost de lesvoorbereiding, want een juf raakt aan het eind van zo'n lesjaar redelijk inspiratieloos.....
Gelukkig ben ik niet de enige want op de Facebook pagina van kleuterwereld lees ik overal dezelfde klacht....'nog drie weken en wat doe je dan nog?'.....
Ik hou me vast aan het thema en kom toch nog op leuke ideeën.....

Willem, die nu aardig begint te merken dat hij toch wel een ietsepietsie (en dat is nog zacht uitgedrukt), teveel hooi op zijn vork neemt, doet vandaag helemaal niks....
En bij dat helemaal niks komt dan nog genoeg kijken van dat wat onverwacht toch nog zijn aandacht vergt; telefoontjes, appjes, mailtjes......

Dus zeg ik, nadat ik ook de vrijdag gevuld

heb met lessen, "we gaan naar Duitsland".... benzine tanken en boodschappen doen ...
Gewoon net over de grens en niet te ver weg....
In ieder geval wel ver genoeg van werkgerelateerde activiteiten....

Bij het benzinepompstation, waar Willem natuurlijk eerst even goedkoop wil tanken, verbaas ik mij als ik mensen dan wel zie tanken, maar met meer aan het bedrag waarvoor ze getankt hebben, aan sigaretten en shag naar buiten zie komen....
Het is echt niet te geloven....een tank vol voor veertig euro maar handen vol pakjes sigaretten voor soms wel tachtig euro....
Niet alleen tanken loont dus de moeite in Duitsland....
En eventjes snap ik de voordelen van de EU niet zo goed meer.....

Al helemaal krijg ik dat gevoel als ik weer eens voor euro's goedkoper boodschappen doe bij de Duitse supermarkt....
Kaas, wasmiddel, deo, dierenvoer....zoveel goedkoper....!!


Maar los van al die meevallers hebben we ook even samen wat quality time....
Het ritje in de auto, raampjes open, zon in je gezicht, klaprozen in de berm die aan je voorbij glijden, heerlijk....!!

En dat je dan thuis weer meteen vervalt in de tv die aangaat om vooral geen voetbal wedstrijd te hoeven missen ...ach, dat voelt al meteen minder erg....
"Wil je nog even het journaal zien?" vraagt Willem in de rust van de wedstrijd België-Slowakije....
Nou graag Willem, voor de afleiding is dat wel even lekker....
En had ik dat nou maar niet gezegd....
(NOS).....
----In Oss blijven een basisschool en bijbehorende kinderopvang morgen dicht omdat een aantal leerlingen online is bedreigd..........
Volgens de regionale omroep kregen leerlingen uit groep acht van de basisschool vrijdag via Telegram foto's binnen van kogels waarop de namen van kinderen zijn geschreven. Op een andere foto die ze ontvingen, zijn drie pistolen te zien.----.......
----De supermarktketen neemt een reeks maatregelen om medewerkers te beschermen tegen agressie en overlast. Zo worden de naambordjes vervangen voor een variant met de tekst 'Wij zijn Team Albert Heijn'.
"Als je met intimiderende woorden wordt aangesproken, dan komen die extra dicht bij wanneer je naam daar ook bij wordt genoemd", zegt Boelhouwer. Ook wordt het op die manier moeilijker om medewerkers op sociale media te vinden----.....


Vanmorgen stuurde ik nog een appje naar mijn kleinkinderen "kusje van oma".....
Vanavond heb ik het gevoel dat ik ze het liefst in een porcelein kastje zou willen doen en ze er pas zou willen uithalen als al die narigheid in de wereld voorbij was....

(Annie MG Schmidt)
Dit is het land, waar grote mensen wonen.
Je hoeft er nog niet in: het is er boos.
Er zijn geen feeën meer, er zijn hormonen,
en altijd is er weer wat anders loos.

En in dit land zijn alle avonturen
hetzelfde, van een man en van een vrouw.
En achter elke muur zijn an’dre muren
en nooit een eenhoorn of een bietebauw.

En alle dingen hebben hier twee kanten
en alle teddyberen zijn hier dood.
En boze stukken staan in boze kranten
en dat doen boze mannen voor hun brood.

Een bos is hier alleen maar een boel bomen
en de soldaten zijn niet meer van tin.
Dit is het land waar grote mensen wonen …
Wees maar niet bang. Je hoeft er nog niet in.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten