maandag 24 juni 2024

24 juni 2024


Dag van:
Angina heb ik dus....
Een behoorlijk aangestoken oorzaak want drie collega's waar ik mee samenwerk in de klas hadden keelpijn cq angina, een aantal kinderen ook, en nu ben ik dus aan de beurt....
Geen gewone keelpijn maar angina dus...
Compleet met koorts en veel pijn....
Strijd tegen koorts, pijn en keelklachten...
"Ik kon zaterdag wel janken van de pijn" appt mijn collega.....
Nou dat dus!....
En mooi niet dat ze je daar tegenwoordig nog penicilline voor geven hè.....nog niet een kuur van een paar dagen zelfs....
Nee mevrouw U krijgt pijnstillers....
Alsof dat wat stilt....alsof je die überhaupt slikken kunt....
Oplossen in water of groene limonade (reine Claude siroop) idee geen optie...
Ik geef niet gauw over maar opgeloste

medicijnen daar krijg ik 'neigingen' van....
Ja sorry, ik zeur....maar ik vind mezelf dan ook uitermate zielig....
Één keer dit jaar ben ik twee dagen dagen ziek thuisgebleven, de rest van het jaar ben ik hoe verkouden en snotterig ook, met oorpijn zelfs, doorgelopen.....en nu verdorie op de eindstreep gaat het mis....

Ik kan niet eens van de zon genieten nu het eindelijk mooi weer is....
Ik maak hazenslaapjes van een uurtje en word dan weer wakker van de pijn....
Ik loop een rondje door de tuin.....
Ik ruik de zoete geur van jasmijn....
Ik ontdek een nieuwe kolonie

eendenjongen met hun mama....
Maar ervan genieten ho maar....
Koffie drinken is pijnlijk....
Het recept thee tegen keelpijn dat me al twee keer gestuurd is doet zeer als ik het drink....
Eten lukt niet, zelfs de joghurt niet....
Wat zoute bouillon zorgt dat de witte puntjes in je keel pijn doen maar in ieder geval ontsmetten...
Want ja, dat zijn puskopjes....maar daar wil je niet aan denken....

Willem ruimt de tafel uit de tuin waar altijd een heel tafereel aan bloemetjes en figuurtjes op stond....
Nu komt er als ik me weer beter voel, een broeikasje....
Het leek me in deze dure tijd wel gaaf om eigen groente te gaan kweken....

Maar dat moet nu ook maar even wachten...

Ik baal....
Ik ben zielig....
Ik heb pijn.....
En morgen is mijn dochter nog wel jarig.....
En speelt Nederland tegen Oostenrijk....
Heb ik weer....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten