zondag 2 juni 2024

2 juni 2024


Dag van:
Even al het gedoe achter je laten .....
Niet alleen daarom al een slechte nacht gehad maar omdat een nacht zonder Willem toch ook wel weer even wennen is....
Het Rijk alleen hebben, oké, maar 48 uit zo'n alleenrijk is ook niet alles....

Ik laat het allemaal achter me als ik de voordeur achter me dichttrek.....
Een vriendinnetjesdag vandaag....
Voordeur dicht, autoportier open, rijden maar.....
En één minuut later sta ik voor de deur van Annet....
Wat zullen we gaan doen....?
En het gaat weer als vanouds....
Er is Luikse markt in Elst.....neeeeee
Volendam.....ja, nee, ja, nee toch maar niet....
Dagje Amsterdam dan.....neeee want dan moeten we met de trein en dat is weer geregel....
Scheveningen dan.....hmmmmz wind en eind rijden....
Deventer, Zutphen....nee,nee...
Ik wil wel naar Hodgepodge de rommelwinkel....oppert Annet dan....
Prima doen we....!

Snelweg op......file....
File...op zondag....?
File ja....en wel stilstaande file ook nog...
Afgelopen donderdag was het 

Sacramentsdag, een feestdag in verschillende Duitse deelstaten en veel Duitsers hebben een lang weekend in Nederland doorgebracht.......
Wat weten wij nou van Duitse feestdagen....niks toch....je beland er dus middenin....
Dat laten we ons echter niet gebeuren....wij inheemden weten de weggetjes.....
En zo tuffen we even later door de weelderige Achterhoek....
Het ene mooie boerderijtje na de andere...
En weiden vol met koeien.....maar dan ook echt vol....
Als hier geen mestoverschot is dan weet ik het niet meer.....

Tuurlijk is het een hele omweg.....maar oei wat is ie mooi, en wat genieten we....
En zo komen we dan in Dinxperlo aan....
We kennen de weg al....
Het eindeloze slenteren langs alle zogenaamde kraampjes kan beginnen.... Hodgepodge betekent overigens mengelmoes....
Ik vind m leuk....!!

HodgePodge in het Gelderse Dinxperlo is een warenhuis met een shop-in-shop concept.......
Particulieren kunnen er hun eigen kraam of stelling huren om spullen te verkopen.....
Van hobby tot decoratie en van mode tot woninginrichting......
Er is bij HodgePodge van alles te vinden......en de winkel is dagelijks open......

Bij de edelstenen blijf ik even staan ....
Een blauwe agaat lonkt naar mij....
Maar ik loop door....
Toch weer terug....wat is hij mooi, maar wat moet ik ermee....
Ik loop weer weg en ga verder met rondkijken....
Die steen blijft echter in mijn gedachten....
Nog maar eens teruglopen, zo duur is hij niet dus waarom neem ik hem niet gewoon mee....
Ja maar wat dan....toch maar weer verder shoppen....
Ik vind wat voor mijn dochter en iets voor mijn stiefdochter....iets voor een collega....en iets voor in de klas....

Annet haar mand is ook aardig gevuld....
We lopen richting kassa....
En dan keer ik toch weer om en haal de steen op.....
Iemand zei me ooit, 'een steen kiest jou'....ze heeft gelijk....sterker nog, de steen roept je terug....!!

Wat nu....het is inmiddels half drie....
Ach we gaan gewoon Doetinchem in....
Terrasje, hapje, drankje....
Nou, en dat hebben we dus geweten....
De binnenstad van Doetinchem is dé ontmoetingsplek van de regio, waar het hele jaar door van alles te beleven is......dat wisten we....
Festivals, culturele activiteiten, wandelroutes, markten en andere evenementen....
En middenin zo'n 'ander' evenement belandden we dus....

'Het Korenfestival'....middenin het centrum, georganiseerd door MooiKoorMan ......
Er zijn acht aangeklede podia (niet overdekt) in de binnenstad opgesteld.......
Het festival met circa 20 verschillende koren startte vandaag om 13.00 uur en duurde tot circa 17.00 uur....
We komen dus ongeveer op de helft binnenwandelen....
Zangkoren uit de Achterhoek, de Liemers, Deventer, Arnhem, Gilze en Bocholt....
De meer dan 600 zangers/zangeressen staan op 8 podia in het stadscentrum en in het seniorenontmoetingspunt....
De koren brengen een gevarieerd programma, van pop en rocksongs, smartlappen, shanty’s, licht klassiek, evergreens tot luister en allround-meezingrepertoire......
We vallen met de neus in de boter.....
Één koor vinden we wel het allerleukste en beste.....
We blijven er gezellig even hangen en laten ons meenemen in de swing en show eromheen.....

Maar wat nu....we moeten toch ook eens

iets eten....
Echter elk denkbaar terrasje in Doetinchem zit vol.....
Weet je wat...we rijden Duitsland nog even in....
In Elten is altijd wel wat te beleven op culinair gebied....
Annets favoriete schnitzel restaurant staat er immers ook....
We bemachtigen een plekje op het terras....lekker buiten...
Maar jeeeeeetje....mag het in het oude Posthuis wat vriendelijker zeg....
Het eten is echt niet verkeerd maar tjonge wat een onhebbelijke en norse bediening..... 
Vinden ze hun werk nog wel leuk....?
De bediening bepaalt ook de hele sfeer welke dus niet echt gezellig is....
Het is maar goed dat Annet en ik samen ons kunnen vermaken...
Mensen naast ons die geen Duits lazen en spraken en hun Google app gebruikten, werden afgeblaft en lange tijd genegeerd.....
Als mensen netjes vroegen of er nog plek was, werd er gezegd "dass sehen Sie doch"......
Tja en die dingen beïnvloedden ons ook danig...
Jammer, want de locatie is zo leuk en het eten goed......!

We rijden rustig huiswaarts.....moe maar voldaan....
Dan kom ik thuis.....Willem heeft de honden al gehaald en komt net terug van het uitlaatmoment....
"Het is gebeurd, het is gebeurd"....is het enige dat hij uitroept....

Nu nog even erachter komen wat waarmee is gebeurd dan....
Dat blijkt al snel.... Borre is door zijn slechte poot gezakt....
Hij hinkt, hij mankepoot, en hij wil alleen nog liggen....
De paniek bij Willem is groot...
Icepack nee...tuinslang dan maar op zijn poot....
En nu rusten....
Verder heb ik mijn Instagram weer terug...hulde aan mijn schoondochter wederom....
En slaapt Willem beneden bij.... natuurlijk Borre....
Morgen maar weer verder kijken....




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten