donderdag 13 juni 2024

13 juni 2024


Dag van:
Even voor alle duidelijkheid.....
De regering bestaat uit de koning en alle ministers......
Het kabinet bestaat uit alle ministers en alle staatssecretarissen......
De ministerraad bestaat uit alle ministers.....
Het klinkt zo simpel....
De koning is het probleem niet zo zeer, hij bestaat eigenlijk al....
Maar tjonge jongen wat een gedoe rond de rest.....
Terwijl als je hun taken bekijkt zou toch een aardige hoeveelheid der Nederlandse bevolking, die een beetje leiding kan geven, goed gebekt is en een beetje kan rekenen, deze moeten kunnen vervullen....
Nou zat ik die taken en competenties eens goed te bekijken....
Een Minister is dagelijks bezig met het geven van opdrachten aan ambtenaren, het lezen van verslagen en rapporten en het instellen van onderzoeken naar nieuwe ontwikkelingen op zijn eigen beleidsterrein......
Lezen, opdracht geven en onderzoeken dus....
Er moeten belangrijke beslissingen in de wekelijkse vergadering van de Ministerraad worden genomen over bepaalde beleidszaken.....
Beslissen moet je blijkbaar ook kunnen....
Super belangrijk allemaal.....
Maar hoe is het mogelijk dat als je moet kunnen beslissen, déze formatie al 7 maanden duurt en er al één kandidaat minister president en twee ministers aangedragen en weer afgeserveerd werden.....
Wat een amateuristisch gedoe....
Maar goed, je merkt al dat ze mij, met deze simpele gedachte, al helemaal niet in een regering moeten zetten....

Op een studiedag daarentegen wel....want daar bestond mijn werkdag vandaag uit...
Al vraag ik me ernstig af, dat als een

lokaal vier hoeken heeft, je nu nog meer hoeken moet creëren....huishoek, leeshoek, auto/treinhoek, themahoek, bouwhoek, rekenhoek, taalhoek, creatief atelier...
En als het geen hoek kan worden dan maak je er bijvoorbeeld atelier tafel of thema tafel van....
Maar waar zet ik dan de kinderen, die in aantal ook elk jaar toenemen, neer....?
Enfin, een leuke nadenker voor in de vakantie....
Waarbij ik toch altijd mijn motto's weer meeneem 'niet het vele is goed maar het goede is veel'......'liever kwaliteit dan kwantiteit'....'de kracht van de eenvoud'.....'minder meer'.....

En ik denk dat dit de belangrijkste twee dingen waren die me bezig hielden vandaag....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten