maandag 16 september 2024

16 september 2024


Dag van:
Een slechte dag heb ik na een slechte nacht....
Je arm niet kunnen optillen omdat het dan voelt alsof er van binnen een mannetje zit die je zenuwen doorzaagt, een schouder die stijf is en pijn....en ik mis mijn werk....
Hoe heerlijk is het dan dat je ineens zo bedolven wordt onder lieve appjes van collega's, alsof ze het voelen....
Appjes uit onverwachte hoeken, maar zó welkom....

En niet alleen berichtjes van collega's maar ook van ouders notabene.... Social Schools berichtjes en WhatsApp berichtjes....
Ik beantwoord ze niet achter elkaar, dat lukt vandaag niet met mijn arm....
Niet erg....elke keer verdeeld over de dag is nog veel leuker....
Het houdt me in ieder geval bezig...

Al heeft één collega een nieuw idee wat betreft bezigheidstherapie....


"Je woont toch aan het water", zegt ze.....
"Waarom ga je niet vissen"....
Ik moet lachen, ik kan niet eens een hengel vasthouden...
"Maar daar heb je houders voor om de hengel in te zetten en als je beet hebt roep je Willem om de vis eraf te halen"....
Nu moet ik helemaal lachen.... Willem en vissen....
Als Willem iets vreselijk vindt is het wel vissen....
"Jammer want dan had je lekker over het water kunnen staren en je gedachten kunnen laten gaan".....
Nou.... laat mij maar lekker naar de visjes in het water staren terwijl ze daar zwemmen....mijn gedachten gaan dan toch wel vanzelf alle kanten op....

Vooral na dat berichtje vanavond....
Gedachten vervult met emoties....
Op school werken we met 'kleurenmonsters'....
Ik heb er al eerder over verteld want ik heb toen voor drie klassen alle kleurenmonsters' gehaakt.....
Een monsterklus zullen we maar zeggen....
Weet je nog....
Het kleurenmonster is in de war.....
Hij voelt zich blij, verdrietig, boos, bang en kalm tegelijk.....
Wat is er toch met hem aan de hand?......
Met de hulp van een meisje probeert hij alle emoties die hij voelt een eigen plekje te geven......
Het meisje wil hem helpen om alle emoties te ontrafelen......want dan zal het monster zich vast snel beter voelen......
Ze halen er samen geel uit voor vreugde, blauw voor verdriet, zwart voor angst, rood voor woede en groen voor kalmte......


Nu terug naar het berichtje....
Het is van een papa, mama en broertje van een leerling van mij en die leerling heeft een tekening voor me gemaakt....
Het is een kleurenmonster........en hij is blauw......"
Verdriet.....want juf, jij bent er niet....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten