donderdag 19 september 2024

19 september 2024


Dag van:
Het ontstaan van de smiley.....
De smiley is ontstaan vanuit het typen van de emoticon.....
Vandaag  42 jaar geleden op 19 september 1982 typte Scot Fahlmann, een computerwetenschapper zijn eerste smiley :-) en hiermee was de emoticon geboren......
Vanuit deze smiley werden er door andere mensen weer variaties verzonnen op de smiley.

De smiley is vandaag 42 jaar geworden...

Toch als ik wakker word, voel ik nog

weinig reden om te smilen.....
Eerst de huisarts maar eens bellen....

Heb je ook een "even geduld smiley"....?

Eindelijk in de middag word ik teruggebeld...
Paulien vindt het ook een belachelijke reden om geen MRI scan te doen.... Gebruik van bloedverdunners mag geen reden zijn....
Maar ze gaat voor me op zoek...."gaat het niet rechtsom, dan doen we het toch linksom", zegt ze.....
En nog geen kwartier later heb ik de verwijzing voor ons eigen ziekenhuis binnen en weer een kwartier later gaat de telefoon.... Rijnstate ziekenhuis.....

De secretaresse vertelt me dat huisarts Paulien haar de situatie heeft uitgelegd en ze heeft een voorstel......
"Kun je morgenochtend om half negen al?".....
Nou, daar hoef ik geen seconde over na te denken....JAAAAAAAA!!......

"Het gaat wel via om- en zijweggetjes hoor, vertelt de secretaresse.....je krijgt eerst een röntgenfoto en direct daarna een afspraak met de arts.....een orthopedisch chirurg....

We vragen dan meteen een MRI aan en die kan dan snel als hij het aanvraagt maar.....dan heb je daarna waarschijnlijk toch nog een afspraak met de neuroloog nodig, alleen zit je dan tenminste al in de achtbaan en gaat het sneller"....
"Route 25 voor de foto, route 55 voor de arts"....


Het tolt in mijn hoofd maar gelukkig luistert Willem mee en die schreef heel slim direct alles op....
Door de medicatie is snel denken tijdelijk niet echt mijn kwaliteit meer....
Maar ik krijg ook alles nog in mijn Rijnstate app en als ik vraag of het óók nog in mijn mail mag en ze lachend toestemt, ben ik helemaal blij....

Ja, het is vandaag óók mijn smiley dag....!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten