zondag 1 september 2024

1 september 2024


Dag van:
Daar is ie dan...septemberrrrrrrr .....
Mijn moeder zou zeggen "de R is weer in de maand dus levertraan slikken maar"....
Zal vast wel niet geholpen hebben.....ik voel immers alweer die rotte ontsteking die er in mijn schouder komt opzetten...
Artritis is a bitch......
Maar goed als dat alles is.....

Enfin de R dus in de maand ..
Haal de vitamines en borstrokken maar weer uit de kast...
Borsterokken nog nooit van gehoord....????
Dan ben je vast een jonge blog lezer ....
Je kon je er in augustus namelijk al druk om maken dat die R in de maand eraan zat te komen.....alleen al om dat ding....
Een borstrok was namelijk een extra wollen hemd......
Je droeg het over je gewone hemd, onder je bovenkleding......
En het ergste was.......die wollen borstrokken kriebelden, jeukten, prikten als de hel.......
Het werd ook wel wambuis, kamizool of doublet genoemd.....

Meisjes werd van huis of school uit wel geleerd om borstrokken en wollen onderbroeken te breien.....

Om extra warmte te geven, werden borstrokken vaak gebreid in de gerstekorrelsteek......helemaal al een nadenkertje van een steek waar je veel steken mee mis kan maken.....
Deze steek kost veel breigaren, waardoor er meer materiaal verwerkt wordt......
De grotere dikte van het resultaat isoleert nog beter......
Je snapt dat ik weigerde de ellende over mezelf af te roepen en dus nooit een bortsrok heb gebreid.....
En ik haatte de Hema die deze krengen volop verkocht nog voor die R in de maand verscheen....
Toen er centrale verwarming kwam mocht het ding in huis gelukkig uit.....
Oef....en dan de wollen maillots....
Gevloekt, getierd, gejankt heb ik, als ik ze aan moest....

Vooral als ik ze na zwemles prive of op school weer aan moest doen over half vochtige benen....
Ik krabte me compleet open....
Liever tien muggen op mijn been dan één maillot of bortsrok om me heen....
En het duurde acht maanden hè....
Acht vreselijke lange maanden met die rot R.....
Levertraan, borstrokken en maillots....nee dan kun je toch echt beter in de huidige tijd leven met spijkerbroeken, leggings of panty's.....
Qua kriebeligheid dan hoor....want heb je wel eens een kind na zwemles....of eigenlijk überhaupt...wel eens een skinny jeans aangedaan....?
Dat wil je ook niet.....

Enfin, waar heb ik het over....?
De R kwam vandaag in de maand maar ook in de temperatuur

buiten...deRRRRRRRtig graden maar liefst....
De vitamine D straalt je nog volop om de oren....
En dan te bedenken dat we de pre verjaardag van mijn schoonzoon en de after Birthdayparty van zijn broer gingen vieren....
In een restaurant in Velp Brabant....met maar liefst negen man.....
Een onwijs gaaf restaurant, dat is zeker, maar met wel negen minirestaurantjes/ keukens binnen....
En iedereen weet dat het in keukens erg warm is ...
Bij binnenkomst werden we dan ook gewaarschuwd voorzichtig te lopen want door de hoge luchtvochtigheid en de hitte was de vloer vochtig en dus glad....
Oké, het was er dus warm....maar och wat een leuk restaurant is dit zeg....

Overal mini restaurantjes in stijl van het land waar je eten van kon halen, maar waar je ook kon gaan zitten....
Mexicaans, Aziatisch, Amerikaans, Scandinavisch, Frans, een patisserie, Japans, Nederlands, noem maar op.....
Super gezellig en veel wandelen want het is niet alleen uitgebreid maar ook groot....
We hebben echt genoten....
Mensen met een verhaal ....verhalen die verteld werden....
Nou ja ....of gegiecheld want (Britt) "ooooooh oma een jongen wil met me chatten...
Hij studeert iets met landbouw machines en is lid van de schutterij"....giechel, giechel....
En dan tegen Willem...."ik had vanmorgen nog zo gedacht, ik zou zo graag willen dat er eens een jongen met me zou chatten.....en nou zomaar op zondag gebeurt dat".....
De zondag zegt haar eigenlijk niet veel maar ze weet dat stiefopa Willem wel iets met de zondag heeft en met de kerk....en ze vervolgt.....
"Ja weet je Willem.....dat zijn nou van die Godsdingetjes"....tja en dan houdt de hele tafel het natuurlijk niet meer van het lachen....
Willem belooft haar toch eens te gaan preken over Godsdingetjes.....
Nou...en wij kunnen niet wachten tot hij dat gaat doen natuurlijk.....























Geen opmerkingen:

Een reactie posten