zondag 8 september 2024

8 september 2024


Dag van:
"Luister nou naar je lijf" .......
Jahaaaaa, dat probeer ik ook wel en ik hoor mijn lijf wel, maar ik vind het zo moeilijk die signalen op te volgen en niet weet hoe ver ik kan gaan....
Als mijn lijf spreekt, ben ik vaak al te ver gegaan....
Gevolg: je komt jezelf al snel tegen....

Het grote verschil met een paar dagen hiervoor is dat ik wel voorzichtiger ben....
Kon ik dwars door de pijn alles 'gewoon' willen blijven doen, nu probeer ik stapje voor stapje dingen uit....
Een nekhernia is echter eigenwijzer dan ik en al mijn eigenwijzigheid......

1) als ik nou rustig in dat techniekhok van de kerk zit en alleen de PowerPoint bedien dan moet er toch niks aan de hand zijn....
Nou wel dus....
Na tien minuten weet ik niet meer hoe ik zitten of staan moet....
Laptop bedienen dus maar even niet meer doen....
2) even rustig over een marktje lopen met

je collegavriendin en je man..... FOUT....
En dat snap ik dus niet want je moet wel blijven bewegen....
Welke bewegingen zorgen er dan voor dat je al snel met verkrampte trekken op je gezicht en je arm ondersteunend, loopt?....
Nou ja, tot zover weer het klaagmuurtje...

Maar over eigenwijzigheid gesproken...
Vandaag wel weer heel gezellig met collega's uit den lande, via de kleuterwereld app zitten brainstormen over het lastige Kinderboekenweek thema 'lekker eigenwijs'....

En iedereen maar moeilijk denken en moeilijk doen, totdat deze 'oude' juf met Annie MG Smidt op de proppen kwam....
Heeft zij immers niet de meeste boeken en versjes over eigenwijzigheid geschreven!!.....
Iedereen weer blij en gelukkig want och ja, die boeken en versjes 'uit het stof' halen is wel erg leuk.....
En wellicht hier en daar aan te passen....
Dankjewel lieve ervaren 'oude' juf....

Ik wil niet meer, ik wil niet meer!
Ik wil geen handjes geven!

Ik wil niet zeggen elke keer:
Jawel mevrouw, jawel meneer...
nee, nooit meer in m'n leven!
Ik hou m'n handen op m'n rug
en ik zeg lekker niks terug!

Ik wil geen vieze havermout,
ik wil geen tandjes poetsen!
Ik wil lekker knoeien met het zout,
ik wil niet aardig zijn, maar stout
en van de leuning roetsen
en schipbreuk spelen in de teil
en ik wil spugen op het zeil!

En heel hard stampen in een plas
en dan m'n tong uitsteken
en morsen op m'n nieuwe jas
en ik wil overmorgen pas
weer met twee woorden spreken!
En ik wil alles wat niet mag,
de hele dag, de hele dag!



Ik wil geen hernia in mijn nek
Ik wil weer dol en lekker gek 
Weer kindjes tillen op mijn knie
En knuffelen, weet ik wie 
En terug naar het normale
Dus NU af van deez nare pijn
Om lekker weer mezelf zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten