dinsdag 17 september 2024

17 september 2024


Dag van:
Ze zijn er, de sta-op stoelen.....
Gister bleek dat ze er maar eentje in de vrachtwagen hadden geladen en dat de andere in Alkmaar stond....
Maar niet getreurd dus, vandaag kwamen ze wel....allebei....
En hoe ondankbaar kan een mens dan zijn....
Ik kon wel janken toen ik erin ging zitten en ineens de gezonde zithouding voelde....
Geen heerlijke "zak er maar in weg" stoel....
Geen stoel waarin ik me veilig omarmd voelde en me in kon verstoppen...
Nee, een oude mensen stoel met rechte rugleuning en lage armleuningen....
Niks wegzakken of induiken maar keurig rechtop op een zitkussen dat geen meter meegeeft maar daarom ooooooh zo goed is voor de steun....
Ammehoela.....ik wil mijn oude stoel terug....

Willem niet.... Willem is helemaal weg van

zijn stoel....
Willem viel binnen 5 minuten al in slaap in dat kreng....
Willem voelt zich de koning op zijn troon....
Willem wil nooooooit meer wat anders....

Misschien ligt het er wel aan dat ik vannacht van de onhoudbare pijn niet geslapen heb....
Misschien komt het wel omdat de Arbo arts al meteen over een operatie begon aan de telefoon....
Misschien komt het wel omdat nu ook mijn andere schouder begint te muiteren....
Misschien komt het wel omdat ik gewoon mijn dag niet heb....
Misschien komt het daar allemaal wel door dat ik me onmogelijk ondankbaar gedraag....


Ik heb zelfs vandaag Prinsjesdag gemist notabene....
Zal wel door de medicijnen komen, want het is nog nooit gebeurd dat ik dat vergeet.....
Zelfs in de klas zet ik nog het digibord aan om te kijken....
Een hele les wijd ik er zelfs altijd aan....
En nu....????
Het is geen moment door mijn gedachten geflitst.....

Aan de zon lag het niet vandaag....die scheen volop, al is ze niet zo warm meer....
En aan die twee leuke jongens die vanmorgen de stoelen kwamen brengen lag het ook niet....
Ze brachten juist wat vrolijkheid in huis....
En bij de twee stoelen kregen we zelfs nog een meubelzorg denksport boekje cadeau....(konden ze het missen voor die prijs)....
Oei....en dat klinkt dan weer zo ondankbaar....

Al met al is het wel lekker dat de stoel

achterover kan....
Voor Willem is de stoel een heus speledingetje....op en neer.....op en neer....
Hij kan er geen genoeg van krijgen....
Nou ja.... behalve als hij in slaap valt erin dan....
En dat gebeurde vandaag nogal eens....
Die slaapt vannacht echt niet meer....

En verder....?
Verder heb ik helemaal niks te melden....
En dat is vreemd want tot voor deze periode thuis, stond "mag niks", "kan niks" niet in mijn woordenboek.....
Ik beweeg zoals de oefeningen aangeven om er snel weer bovenop te komen maar tot nu toe hebben ze het averechtse effect...nog meer pijn dus, plus een rechterschouder die ook behoorlijk van zich laat spreken....
In alle wanhopigheid krijg ik best wel even een huilbui vandaag....
Ik wil dat dit overgaat.....heel snel overgaat....
En ik wil geen senioren sta op stoel die ik  aanschaf omdat ik als senior behoefte heb aan extra ondersteuning tijdens het opstaan of gewoon om 'met oog op de toekomst'.......
Niet omdat de mobiliteit afneemt, het moeilijker wordt om de balans te bewaren en opstaan meer kracht kost.....
ik dacht dat ik het geweldig zou vinden maar nu het zover is, vind ik het niet leuk meer....
En ja, ik weet het heus wel; een goede stoel heeft een positieve invloed op je houding en gezondheid.......het kan vele onaangenaamheden zoals rugklachten, spierpijn en last van de gewrichten, ademhalingsmoeilijkheden of moeite met opstaan verhelpen of verminderen......maar het voelt zo OUD.....en zo krakkemikkig.....

Ze staan trouwens mooier en chiquer in

het interieur  dan onder mijn kont.....
Ik ben niet mooi, niet chique en OOK NIET OUD......

Sorry...........ik ben alleen een beetje obstinaat....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten