maandag 2 september 2024

2 september 2024


Dag van:
Zenuwpijn, ofwel ‘neuropathische pijn’ wordt gekenmerkt door tintelingen, branderig gevoel en scherpe, stekende pijn......
Daarnaast kan er een overgevoeligheid voor aanraking en temperatuurverandering optreden...... 
Neuropathische pijn is vaak chronisch en kent pijnsensaties zonder duidelijke oorzaak......
En soms is het even weg, om dagen of weken later weer aanwezig te zijn alsof het nooit weg geweest is....
Je zal er maar mee behebt zijn.....nou en dat ben ik dus....
Het is er weer....en het is doodvermoeiend.....
Zei ik gisteren nog....artrose.....zenuwpijn...ach als dat alles is....vandaag hoor je me daarover niet meer....

En toch ga je werken hè....

Tuurlijk ga je werken....
En het is ook een leuk dagje hoor.....maar een doodvermoeiend pijnlijk dagje....
Wanneer ik dat kleine pittige ukkie vandaag hoor zeggen "juf ik ben verliefd op jou" is het enige dat ik denk 'kind kies iemand van je leeftijd....in de bloei van het leven en de toekomst voor zich'....

Om kwart over twee gaat de school uit, om vier uur zit ik in de auto ....
Het was een gezellig dagje maar oei, ik kan niet meer.....
Mijn nek kraakt, mijn arm en vingers tintelen, mijn schouder steekt......ik wil op de bank....


Heeft mijn verhaal enige associatie met een kokosnoot....???
Ik zie jullie in gedachten fronsen....
De enige associatie is dat van de haren van de kokosnoot bezems gemaakt worden.....
En dat je mij daarmee kunt opvegen vandaag....
Nou ja....en het is vandaag de internationale dag van de kokosnoot...dus  vond ik dat toch wel vermeldingswaardig....haha.....

En eigenlijk slaat dat nergens  op, net zo min als het verhaal van hoe prachtig de bloemen van Juffertje in het groen af steken tegen het groen – vandaar ook haar naam.....
En dat je de bloemetjes kunt eten bovendien......
Een veelzijdig blommetje dat Juffertje in het groen…. 
Juffertje in het groen (Nigella damascena) behoort tot de ranonkelfamilie, de Ranunculaceae......
Ze staat ook wel bekend als muskaatbloem.....of de zwarte komijn.....
De Engelsen pakken het wat poëtischer aan, zij noemen haar Love in a mist…...
En ik ontdekte het zomaar vandaag in een bloembak buiten....en was direct in love in de hitte....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten