zondag 1 april 2018

1 april 2018

Dag van:
Willem is al vroeg weg... optreden in Drachten...
Vandaag maar niet meegegaan want die twee doerakken zijn al genoeg alleen geweest de afgelopen twee dagen...
Willem red zich wel...
Dé familie app staat niet stil met 1 april grap verhalen die de kinderen met de kleinkinderen hebben uitgehaald en natuurlijk staat de grap van juf Ank (zoeken van paaseieren die niet verstopt zijn....1 APRIL!) op nummer 1...
Durven ze wel tegen mijn  kleine schatjes...
Én ik zin op wraak naar Willem...
Toch is het anders... want in deze verdrietige tijd wil je ook niet iemand héél erg beet nemen...
Zo zit ik dan weer in elkaar...
De kinderen heb ik goed beet met de aanschaf van een nieuwe pup...
Ze roepen wel direct..1 april.. maar als ik verder niet antwoord, slaat de twijfel toe...
Over en weer gaan de bedenkingen...
Na een half uur vind ik het welletjes en zeg...1 APRIL KIKKER IN JE BIL...
Ze lachen opgelucht... gelukkig...
Van... tja en Willem heb je eigenlijk altijd beet...
Als de honden verder gaan met kuilen graven... oei een katten kadaver.. hè jakkes nee...1 april...
Goh wat sneu... het wiel van de camper van Janneke en Hans eraf gelopen net nu ze op weg zijn naar Friesland... niet oooh wat erg...1 april!
Hè gatsie de helft van de lasagne verbrand.. meen je niet, wat zonde....1 april
Feyenoord stond toch 5-0 voor...maar is nu alweer 5-2.... potverdikkeme wat slordig....1 april..
Van... bijna geen lol aan als hij overal intuint...
Dan begin ik aan het Bikkel album...
Eerst alle foto's uitzoeken en in mapjes plaatsen...
Dan selecteren... en dat valt niet mee...
6 Jaar Bikkel foto's... het zijn er nogal wat...
En nu hij er niet meer is vind je ze allemaal mooi en belangrijk...
Ik kan wel 6 albums vullen...
Willem zégt "DOEN" ... maar ik vind 1 album wel genoeg.
Van... alweer een software update bij de Hema...
Maar mét deze ben ik niet zo blij... wat een veranderingen...
Vast in het voordeel van de Hema maar behoorlijk  ten nadele van de klant...
Dat is dan na 12 jaar albums maken, de laatste keer dat ik dit bij de Hema doe...
Maar ter ere van Bikkel hou ik even vol en bijt me door de software ergernissen heen...
Bikkel in het water...Bikkel uit het water...
Bikkel in de tent..Bikkel uit de tent
Bijbel mét bal...Bikkel zonder bal...
Bikkel slapend....Bikkel wakker...
Bikkel in de zon... Bikkel uit de zon
Veel... heel veel Bikkel....
6 Uur later is het album af...
Verzenden maar... en eten koken..
Van de kwart schaal inhoud ben ik door alle gesmolten machtige kaas, na een hap of vijfentwintig wel verzadigd...
Willem met zijn drie kwart inhoud uit de schaal, eet rustig door...
Die mag van die man bediend na zijn dood een plek in en museum... afdekking anatomische verterings hoogstandjes... of... niet te verklaren anatomische bijzonderheden...
Van.. en nu wil ik even helemaal niks...
Geen studio sport.. geen serie... doe mij maar boek en mijmer gedachten...
Van... vandaag lees ik over het dialect van de Parijzenaar....
Én hoe grappig te lezen dat dit met verbastering van de er naar ar gaat en men daar een rollende r bij hanteert.....
Dé hogere klasse ergerde zich aan dit arbeiders taaltje... maar bij ons zou het de hete aardappel in de Haagse keel heten en dus, precies andersom juist bij de bekaktere klasse horen...of het zogenaamde kinderrrrren voor kinderrrrrrren koorrrrr uit Hilverrrrrrsumse krrrrrrringen...
 Van... verder lees ik een artikel van Brainwash over de Paas gedachte ...
Men stelt dat lijden ons vreemd wordt...en het leven alleen maar leuk moet zijn...
Ik zou het anders gesteld hebben... het leven is al één en al lijden als je om je heen kijkt... mee lijden... of al het lijden doorvoelen heeft mijns inziens geen enkele zin...
Belangrijk is je bewust te zijn van de ellende om je heen.... maar er niet één mee te worden...
Daarbij vind ik natuurlijk niet dat je maar over elk lastig of moeilijk ding in je leven, heen hoeft te stappen.....en er best even bij stil mag staan...
https://www.brainwash.nl/bijdrage/hoe-het-paasverhaal-je-leert-omgaan-met-tegenslag-en-lijden
 Van... maar wel een beetje lastig dat lijden en 1 april nou net samen moet vallen... beetje vreemde combinatie...
Van zus appt... is het bij jullie ook zo'n luie dag... saai hoor...
Van... nou ik zou er maar zo aan kunnen wennen...
Morgen brunchen bij mijn zus...
Honden mee en een eind over het landgoed dwalen...
Wat mij betreft daarna lui bij hun open haard saai liggen wezen...
Ik lijd daar niet onder... integendeel zelfs...ha ha...
Einde 1e Paas....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten