zaterdag 14 april 2018

14 april 2018

Dag van:
Hoe lang kan een mens lang in bed blijven doorsoezen.... ernstig lang dus...
Beetje lezen... solitair spelen... weer een beetje lezen...beetje mijmeren... je zoon  live volgen die over de rommelmarkt van de IJhallen rondneust... solitair spelletje afmaken... eens op de andere zij gaan liggen...
Van.. en dan rond... zeg maar iets ver voorbij 11 uur denken "kom laat ik er maar eens uitgaan"... en dan eigenlijk nog geen zin hebben...
Hoe lekker is dat...?
Heel lekker!
 Weekend gevoel noem ik dat..
Van... maar dan lonkt toch de trek in koffie... lonken de honden capriolen... ja en tuurlijk Willem die alweer beneden zit te Netflixen.... (Maar alleen Willem dan zonder Netflix)
Van.... er zullen vast veel mensen zijn die Netflix de beste uitvinding ooit vinden... ik vind het vreselijk!...
Die ogen van Willem moeten volgens mij achteruit hollen... óf hij kijkt tv... óf hij kijkt op zijn mobiel... kan nooit goed zijn...
Van... nou hup eruit... lig ik alweer te mijmeren zeg.....
In de kleren en fatsoenlijk beginnen met die dag...
Koffie dus...
Willem moet straks 2x optreden dus nog even gezellig samen...
Van... en dan zit je daar in je stoel... Willem is zojuist vertrokken...
En zoals elke dag klinken Willems woorden " als we nog één hond willen aanschaffen moeten we het nu doen... straks zijn we er te oud voor....in mijn oren..
Dát ik ouder word oké.. maar help... té oud... dat klinkt pas naar in je oren...
Van.. toch heeft Willem gelijk... mijn gewrichten doen met de dag met zeer... ik laat steeds vaker wat uit mijn handen vallen...
Schoenen en ritsen dichtdoen bij de kinderen is een pijnlijke handeling...
Ja.. ja... ik weet het allemaal maar wil er nog niet aan...
Van... ik kijk voor de zoveelste keer weer eens op een Duitse Herder site.....
Een Bikkel vind ik nooit meer... lieve held... lieve reus ...
Maar dan.... dan zie ik ineens Bikkel ogen op het scherm verschijnen..
Hele kleine puppy Bikkel ogen...
Van... en tegelijkertijd komen alle beren tegelijk op de weg..
Ja maar... niet er een hond zindelijk maken...
Ja maar.... niet er een bench in de kamer..
Ja maar... niet weer vroeg uit bed...
Ja maar... onze vakantie dan...
Ja maar.... al die kosten...
Ja maar.... geen vervanging...
Van... van de week schreef ik nog op een Duitse Herder forum dat Duitse herder ogen de verleidelijke igen waren en dat je meteen verkocht bent als je erin kijkt...
En verdikkeme.. dat is wat ik juist gedaan heb... in Duitse herder ogen gekeken.. van een puppy nog wel...
Oh Wamp... doe geen domme dingen...
Te laat.. ik pak de telefoon...
Hoe groot zal de verrassing voor Willem wel niet zijn... hoe gelukkig zou ik hem wel niet maken...
Van... de mevrouw neemt vrijwel direct op...
Ja er zijn er nog twee.. beide reutjes...
Van.. ja maar ik wil die van de eerste foto...
Helaas is er iemand voor u die om 4 uur komt kijken maar eigenlijk interesse had in die andere... maar ze hebben uiteindelijk wel de keus...
Van.. hoe laat weet ik dat...?
Komt u om half vijf maar...
Tja... zal ik dat eind rijden..?... om misschien met lege handen te vertrekken... want ik wil echt alleen maar die eerste...
Ik doe het... ik waag de gok...
Van.... jemig geld pinnen lukt bijna negens...
Dan maar naar mijn eigen bank.. ja hoor... ik kan het bedrag pinnen..
Nú op naar Hattemmerbroek..
Wat een prachtige omgeving..
Van... als ik aan kom rijden stappen net de andere mensen met een hondje in de armen de auto in...
Van dé eigenaresse krijg ik al een dikke knipoog..
Zou het... zou ik echt dat lot uit de loterij hebben gewonnen... voor Willem..
Van....JAAA!!!
Kijk nou tóch... wat een propje ....
Zijn zusje is er ook... wat een beauty.. net Babs van vroeger..
Mijn twijfel is verdwenen.. nog één keer dan... voor Willem...
Borre gaat hij heten.. dat weet ik eigenlijk meteen...
Broer is ook leuk maar Borre vind ik toch wel het leukste..
Van... in een doos naast me op de bijrijder stoel... kijkt en piept en jankt een klein Borretje..
Áls ik hem kroel houdt hij op...
Dan maar met één hand aan het stuur rijden...
Net die hand die het ergste zeer doet.. maar met de pols lukt ook
 Hij valt met zijn kop op mijn hand in een veel te korte slaap...
Van.. dan kom ik thuis...
Hoe zullen Blitz en Babs reageren...?
Babs is relaxt.. Blitz reageert iets jaloerser....maar niet kwaad...
Borre snapt er niks meer van.. piept en jankt om zijn mama...
Waar ben ik aan begonnen...
Van.. maar dan keert de rust weer..
Borre slaapt op mijn schoot en de anderen spelen...
Ooooh hoe zal Willem reageren..?
Ik app familie en vrienden maar druk ze op het hart niks tegen Willem nog te zeggen...
Van... nu Willem nog.. tot hoe laat duurt dat optreden toch...
Eindelijk antwoord hij.. nog één kop koffie en dan komt hij...
Oh drink toch snel alsjeblieft want de spanning stijgt...
Van.. dan gaat de voordeur open.. Willem...
Zijn reactie is goud waard..
Hij valt op zijn knieën voor de nieuwe aanwinst neer...
Wat is hij mooi... wat is hij mooi...... oooh Wampie wat heb je gedaan... zo gaaf dit...
Van.. maar bij mij vallen tranen... tranen van Bikkel gemis.. van de spanning die ik loslaat... van blijdschap dat de verrassing zo goed aankomt...van alles...
Kortom... we hebben er een Borre bij!!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten