zondag 29 april 2018

29 april 2018

Dag van:
Goeie grutten wat kan een mens slapen. .
Oké. . en onrustige nacht dat dan weer wel maar toch tot. .oohh schandalig. . half elf volgehouden. .
 Maar vanaf het moment van wakker worden. . volop productief gelukkig...
Eerst maar ééns de auto uitmesten. .
Dinsdag gaat hij voor de APK dus een extra goede beurt vandaag. .
De kruimels eruit... gemorste as resten. .. de wereld aan parkeerbonnen die overal weggestopt waren. . plastic boodschappen tassen .... wel 5 euro aan winkelwagen muntjes die ik nooit kan vinden als ik ze nodig heb maar nu dus wel... en he dat is mijn usb stick vol muziek ook weer. . stik ... lagen die schoenen die ik al weken kwijt ben hier????.... ach natuurlijk, ik heb die nieuwe schoenen toen direct aangedaan en de oude in de dis in de auto gelegd. . pffft. . Eureka ...!
Van. . nog een hartjes ballon van toen mijn zus trouwde. . wel en beetje leger dan toen. . Gelukkig zit er in dat huwelijk nog steeds lucht. .
Jaaaaa zonnebril ook terug gevonden... en bellen blaas. .
Oeps.....niks zeggen... maar het boek dat ik van mijn zus mocht lenen over opvoeden van puppy' s ligt ook nog onder de stoel.... gelukkig zijn de pups toch groot geworden...
Van......en nu stofzuigen... dennennaalden. . blaadjes. .. zand... vooral zand.... honden haren. . veel honden haren. . restanten van genuttigd voedsel door kleinkinderen op de achterbank. . potgrond restjes van de buiten planten die ik laatst kocht. ..
Dé stofzuiger lust het allemaal. .
Nú nóg met een speciale spuitbus het kunststof weer laten glimmen en met bekende glas reiniger, de ruiten. .
Mijn Nissannetje blinkt weer van binnen. .
Van... en nu op naar de bovenverdieping van het huis. .
ALLE prullenbakken en vuilnisbakken legen ... oorbellen op het canvas prikken. . kleding weer in de kast ipv op de stoel. .
De badkamer uitmesten...aaaaaal die lege shampoo en badschuim flessen weg. .
En aaaaaal die aftershave flesjes met nog een bodempje aftershave. .
Aaaaalle tubetjes tandpasta (ook van de kinderen) met zo weinig erin dat je het niet eens meer uit kan knijpen.... zelfs niet met die handige uitknijp uitvinding. .
Van. .. en nu nog even beneden de boel fatsoeneren. .
Van... nou. ..... productief dus. .
En NEE Willem ik zet even geen koffie voor jou. . wat dacht je ervan als je die eens voor mij maakte...
 Van... nu even mijn zus appen dat we vanavond langskomen om Borre te introduceren in haar roedel voor hij daar de vakantie gaat logeren met Blitz...
Willem haalt kebab. . je kunt mij en Babeth  dat elke dag wel voorschotelen...
Van... hup honden in de auto en op naar zus en zwager..
Mac de rottweiler blaft de longen uit zijn lijf als hij ons de oprijlaan op ziet rijden..
Caro de Duitse Herder die net eergisteren gesteriliseerd is, doet het wat rustiger aan. ..
 Blitz iss laaiend enthousiast dat zij er weer is een Borre die twee weken geleden nog piepend achter je rokken kroop bij het zien van een andere hond, is nu voor de dooie dood niet bang nneer en huppelt vrolijk op de twee af. ..
Beetje spelen ... beetje grommen... en weer veder spelen ...
Voor de logeer partij als wij op vakantie zijn, hoeven wij niet bang te zijn...
Babs, die niet zo goed met de anderen kan, gaat lekker naar het pension. .
Het is maar voor een klein weekje. ...
 Van.... we genieten nog even heerlijk buiten op het grote erf ... maar als de eerste druppels regen vallen, duiken we gauw naar de knusse woonkamer in de woonboerderij...
Vier honden liggen aan onze voeten. . ruimte genoeg. .
We spreken nog wat laatste dingen af een gaan dan huiswaarts. .
Dé dag was al druk genoeg.
En hoe productiever de dag. . hoe minder te melden. .
Morgen een dag met mijn vriendinnetje er opuit. .
Dat zal wel veel meer stof tot schrijven geven. ..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten