maandag 30 april 2018

30 april 2018

Dag van:
Het blíjft, ook al is Koningsdag net zo leuk, nog steeds even wennen. . geen Koninginnedag op 30 april. .
Zeker voor iemand die 53 jaar Koninginnedag vierde...
Zoiets slijt er dan in...
Maar niet getreurd. . We gaan er vandaag toch een feestdag van maken....
Er opuit met vriendinnetje Annet...
En Willems dochter is ook  nog eens jarig. ....
Van... tien uur bij Annet zijn. . maar ik ben al wakker...
Eens kijken of zij ook al wakker is. .
Appen dus. .. en ja hoor. Ik zie het balkje op online schieten en dan op typen...
Mooi zo.....spreken we gewoon een uur eerder af...
Nu even in de hurry up stand. . aankleden tanden poetsen.....koffie en medicijnen. ...... nummer van de dierenarts voor Willem opzoeken en. ... wegwezen. .
 Van... eerst maar eens een kop koffie en de vraag "Wat gaan we doen"..
De Keukenhof wordt m niet. . regen regen regen...
Osnabruck dan... moet een leuk plaatsje zijn... shoppen en mooie dingen bekijken. . daarbij gaat daar de zon wel schijnen. .
We gaan.... snelweg... snelweg. .. afslag. ..
Van..... oh Wampie ik heb geen paspoort bij me. ... stel dat. .. en stel je voor dat. . en als ik nou. ..
Op dé rem  dus. .. rechtsomkeert. . voelt niet goed voor Annet. .
Maar Bad Bentheim ligt op spuug afstand van Nederland (ben ik ook nog nooit geweest) . . durf je dat wel zonder paspoort. . en dan door naar Ootmarsum. . ook zo'n lief plaatsje. .
Nou goed dan. .
Van... oh Bad Bentheim. ...  hé dat ken ik toch wel....hier was ik van dé zomer nog...
Mooi zo, zegt Annet... dan kunnen we terug want mijn knieën trekken dit klimmen niet...
Terug in de auto. . alles wat we zojuist omhoog gingen, moeten we nu weer omlaag. .
De auto rammelt synchroon met ons, uit elkaar over de klinkertjes en kinderkopjes
Daar gaan mijn remschijven. . dat worden twee nieuwe morgen bij de APK...
Op naar Ootmarsum maar...
Van. ..waar is dat oergezellige ... bruisende lieflijke stadje gebleven. ..
Wat is er gebeurd....
Alles is stil....winkels en galerieën gesloten. . theehuis opgedoekt. . glas blazerij dicht..... geen kunstenaar op straat te bekennen. .Ootmarsum slaapt.... tot aan de zomervakantie... en op maandag is sowieso alles dicht...
Van. . dan maar naar Hengelo.
Shoppen is altijd leuk....
Maar dan moet er wel wat te shoppen zijn. ..!!!!!
Ook hier zo goed als alles dicht... alleen een kermis waar nu al een knok partijtje plaatsvindt en een café open...
Dan maar koffie....
Ja... en de lucht is blauw zeg ik optimistisch...
Nou, zegt Annet. . en die meneer heeft een korte broek aan en ik mijn winterjas. ...
En om dat soort flauwe dingen krijg je dan de slappe lach
Van. . ik geloof Herman Finkers nooit meer met zijn "In Almelo (lees Hengelo) is altijd wat te doen. .
Niks is er te doen... ja touwtje trekken en een suikerspin eten. .
Op weg naar de auto een oud dametje met de vraag. . weet u het station...
Ik: jaha euh....dan moet u...
Dametje: ... ik hoor het al, u weet het niet. ..
Weg dametje...
 Daar valt je toch je mond van dicht oppert Annet. .
Ik zeg: ja net als de rest in Overijssel op maandag. ...
En daar hebben we dan wéér de slappe lach om. .
Van.. op naar Delden. . daar hebben ze toch zo'n leuk winkeltje Annet...
Laten we dat dan maar gaan kijken...
Annet heeft er geen vertrouwen meer in. .
En inderdaad. . alles dicht. . zelfs de bakker....
En al die leuke dingen in dat winkeltje hangen voor het grijpen in de etalage. ...
Maar we kunnen er niet in. . winkeltje dicht... portemonnee blijft op slot...
Oh... ziek worden kan wel. . apotheek is open. .
 En dan belt Willem. . hij moet het even kwijt. .. weer €230.00 dierenarts kosten. . inenting... vlooien spul. . en iets voor in zijn neus....(???????).... wormen kuur. . en de mededeling dat er helemaal geen chip in Borre te vinden is. .
Dát is al over de €1000.00 euro die we kwijt zijn sinds onze oude dierenarts failliet is...
Hier word ik niet blij van. .dat is geen dierenartspraktijk maar een europaradijs....
Van. .. wauw zegt Annet... het is maar goed dat de winkels in Overijssel dicht zitten. ..
 Dan rijden we Delden weer uit een passeren een allerliefst huisje...
Ach, zegt Annet. . hier zou ik wel kunnen wonen..... en dan ga ik gewoon lekker elke maandag werken dan merk ik niet dat alles dicht zit. ..
Nou Annet. . dan moet er wel iets te werken zijn op maandag hik ik alweer met slappe lach.
Op naar Lochem dan maar ...
Bijna sluitingstijd. . en ook hier niet alles open. .
Van... ach ja.. we hebben wel veel plaatsen gezien zeg ik nog. .
Nou... en veel asfalt grinnikt Annet.
Van ... kom we gaan en hapje eten. . maar dan wel bij ons in de buurt. .want hier verhonger je......
Wat wil je eten dan....?
Doe maar iets van een pannenkoek. . in een pannenkoekenhuis...
Als die maar los zijn op maandag lacht Annet weer. ..
Van. . dan rijden we langs de Posbank....
Goh zeg ik. . de auto stuurt zomaar de Posbank op. ... en daar gaan we...
Een zee van groen tegemoet. .
Tegen het groen steekt de regenboog fel af. . het is prachtig...
En iets verder lopen wilde zwijnen. .. zomaar vlakbij ons. .
We zijn er stil van. ..
Wat een mooie afsluiting. ..
Van. . maar nu op naar het pannenkoekenhuis... het is al half 8....
Hoeft niet meer. . zegt Annet. . pannenkoeken huis is om 8 uur dicht op maandag. ..
Dan maar een broodje ergens. .
Nee...neeeee.... stop roept Annet als ze de grote M ziet. . ik wil mac Donald....
Van. . nou vind ik dat persoonlijk verschrikkelijk maar oké. . een smoothie en een visburger, dat lust ik dan wel. .
En zo sluiten we de dag af. ..
Het stelde niks voor vandaag.... maar we hebben wel veel gelachen....
Volgens mij ben je tegenwoordig meer zeker van het feit dat winkels en andere gelegenheden op zondag open zijn dan op maandag....

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten