zondag 15 april 2018

15 april 2018

Dag van:
 In de wetenschap dat er zo'n kleine lilliputter beneden ligt, kan je natuurlijk niet zoals gister heerlijk lang blijven liggen...
Lekker dan maar in pyjama naar beneden... en dan drie slapende honden en een slapende Willem aantreffen...
Kleine Borre strak naast Willem op de grond tegen de bank waar Willem op ligt...
Dan wordt het span langzaam wakker...
Borre is geen snelle opstaander... die is het laatst van allemaal wakker...
Blitz en Babs springen al om mijn kuiten...
Nou vooruit... naar buiten met jullie dan maar...
En net als ik Borre wil oppakken (au... handen)  om buiten te laten plassen, is het leed al geschied...
Ooooh ja... dat tijdperk dus... iets met terug bij af... verlaat niet de gevangenis zonder tree betalen en indien u langs start komt ontvangt u ook geen 100 euro hi hi...
Appje... hoe is t met Borre...
 Van... dan belt kleindochter Britt.... oma ik MOET even Borre zien... mag ik alsjealsjeblieft komen....
Tuurlijk schat... regel maar met papa en mama...
Over een uurtje ben ik er oma...
Goed schat... tot straks...
Van... oh ja... dat tijdperk... kraamvisite...
En niks in huis natuurlijk... niet slim van me..
Gelukkig is er altijd koffie, thee en groene siroop...
En gelukkig diep ik uit de kast nog één half doosje merci...
Appje... heeft Borre goed geslapen...
Van... invasie tijd... storm troepen Britt.... en consorten...
Tja... en Borre is natuurlijk meteen goedgekeurd...
Die kleine pup leert deze dagen alleen de "oooooooh" en "aaaaah" commando's... ofwel op je zij en je laten kroelen.. en op schoot en mooi zitten..
Toch is  al snel het visnet gepakt en geloof het of niet... Britt heeft binnen 2 minuten een vis in het net...
Appje... heeft Borre het goed gedaan... is hij al gewend
Isa is op de tuinbank in slaap gevallen... slaapfeestje met vriendinnen gehad vannacht...
Toch vertrekt het drietal na een uurtje weer want ze gaan naar de dierentuin.. heerlijk zo'n abonnement...
Appje... hoe is het met de nieuwe aanwinst...
Gauw naar de action voor honden spullen extra..
Jemig wat is het er druk
Van Borre nu uitlaten aan heuse eigen Action halsband en riem...
De buren dol enthousiast..
Van... de telefoon gaat... oude vriendin van Willem...
Ook langskomen... natuurlijk... gezellig..
Dochtertje komt ook mee...een heerlijk vrij ongerept en ongeremd kind...
We genieten...!
Er moet heel wat bijgepraat worden...
Van... ja gezellig blijven eten...
De buren van verderop lopen over de brug en zien Borre... de twee mannen zijn hoteldebotel ervan..
Stond Willem pas geleden nog bij ze te huilen.. nu dit geluk...
Ze genieten op brug afstand mee met hun 2 Schotse colies
Appje..hoe doen de andere honden het met Borre...
Nou gebied de eerlijkheid te zeggen dat Babs het wel best vind en er niet naar omkijkt maar Blitz Borre al een keer goed te pakken heeft gehad...
Wat was Willem boos...!!!
Dat durft Blitz denk ik nooit meer te doen...
Willem en kleine Elisa gaan op kebab patat strooptocht...
Van.... de deurbel... oudleerling Mila en ouders.... Borre kijken....
Super gezellig maar vóór jullie koffie krijgen eten we eerst even...
Appje... alles goed daar met de uitbreiding. ...
Van... lekker kletsen over honden en onderwijl een hap doorslikken...
Bikkels as wordt steeds getoond... alleen Isa wilde vandaag niet kijken.. ach lieve Isa.. ze mist Bikkel...
Het is leeg zonder Bikkel.. zei ze vanmorgen.. maar ook wel weer vol Borre...
Ach Isa..Bikkel zit zo diep bij haar...
Maar lieve Isa..Bikkel wordt nooit vergeten... geloof dat maar...
Ook de andere visite vergeet Bikkel niet... en steeds wordt zijn naam genoemd...
Dat voelt goed..
Het "verraad" dat ik gisteren eventjes voelde toen ik mrt hem binnen kwam, voel ik dan ook niet meer...
Appje... eet Borre goed....
Appje... hoe doet Borre het...
De visite gaat.... het was oer gezellig...
Rust in huis...
Tjonge jongen wat een aanloop...
Niets in huis en tóch een feestje gemaakt vandaag...
Van....berichtje van de ménsen die het broertje van Borre gisteren hebben opgehaald..
Broertje heet Wotan nu en woont op Terschelling..
Goede reden om daar nu eens naar toe te gaan...
Van... maar nu even niks... het was goed.. het was mooi... maar mijn handen branden  en doen zeer (morgen toch maar even naar de dokter)... mijn oren tuteren... mijn hoofd zit vol...
Borre... die de hele dag al aan Willems voeten ligt, ligt er nu weer... ik kan wel even gemist worden...
Bad... bed... lezen...min handen doen zeer...
Van... Wampie.... kun je beneden komen want ik ga de andere honden uitlaten...
Andere?????.....oooo Babs en Blitz....
Van... oh ja... dat tijdperk... puppy kan niet alleen blijven....
Het lijkt alweer zo lang geleden dat we dat met Blitz hadden... toch is dat maar een half jaar geleden...
Een hoe lief ik pups ook vind... ik hoop toch stiekem dat deze tijd weer gauw voorbij is...
En dat ik dan zeg.. oh dat tijdperk... ja da's lang geleden.... maar nu nooit meer....
Van.. en dan zeggen jullie... oh dat tijdperk... van dat ze" nooit meer" zeiden.... en nu toch....
Nee... heus niet....wat mij betreft is het nu klaar....
Drie honden (en wat voor drie) is genoeg...3x zindelijk...3x puberteit....3x ondeugendheid is scheepsrecht..
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten